Chidaneh.com placeholder image

به جیب‌تان نگاه کنید و خانه خود را بچینید

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه: خانه شما باید پناهگاه شما و مکانی برای آرام شدن در پایان یک روز سخت کاری باشد، خانه‌ای با رنگ‌های دلپذیر که خانوم خانه را پر انرژی و آرام کند، تا وقتی در را به روی مرد خانه باز می‌کند بتواند انرژی و آرامش خود را منتقل کند.

اما زمانی که درباره اولین خانه‌تان صحبت به میان باشد، ساختن فضایی با این مشخصات چالش‌برانگیز خواهد بود و به حتم برای رسیدن به بهترین نتیجه دنبال بهترین ایده برای چیدمان می‌گردید.
عجیب نیست بگوییم که علاقه‌مندید، خانه‌ اجاره‌ای‌یتان، شخصی‌تر و تمیزتر از یک خوابگاه شلخته و کثیف، به‌نظر برسد. میزان بودجه شما مهم نیست و این ده توصیه شروع خوبی برایتان محسوب ‌می‌شوند.
فقط کافیست ایدههای چیدانه را دنبال کنید

chidaneh ad banner

 

۱-به صورت جفت خرید کنید

یک گلدان، یک چراغ و یا یک چهارپایه برای هر مکانی مناسب است اما قرار دادن یک جفت از آن‌ها باعث می‌شود که چیدمان شما حساب‌ شده‌تر به نظر برسد. در این اتاق نشیمن، دو آینه تمام قد که در کنار یکدیگر به دیوار آویخته شده‌اند، باعث می‌شود که این اتاق کوچک، بزرگ‌تر به نظر برسد و قرار دادن یک جفت چهارپایه، فضا را صمیمی‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهد. اسباب کوچک و قابل انعطاف، از انواع بزرگ‌ترشان ارزان‌ قیمت‌ترند و می‌توان از آن ‌ها به روش‌های گوناگونی استفاده کرد.

 

در این‌جا یک جفت کابینت فلزی قرمز رنگ ایکیا (ikea) را مشاهده می‌کنید که در کنار هم قرار گرفتنشان باعث می‌شود درازتر به نظر برسند. با گذاشتن دو چراغ همسان در اتنهای هر سمت یک‌تکه به نظر رسیدن این کابینت‌ها تقویت شده‌ است.

 

۲-در وسایل اتاق خواب صرفه جویی کنید، در وسایل تخت‌خواب ولخرجی

یک تخت خواب ساده و یک میز کوچک کفاف چیدمانتان را خواهد داد. در رابطه با این وسیله‌ها می‌توانید صرفه‌جویی کنید و در عوض پول بیشتری برای ملحفه و بالشت‌ها صرف کنید. شما در آن‌جا می‌خوابید، پس ارزش مقداری ولخرجی را دارد و به‌علاوه، تخت خواب‌تان، مرکز توجه اتاق خواب‌تان خواهد بود.

۳-تخته گچی را امتحان کنید

از ظاهر دیوار تخته گچی خوشتان می‌آید اما امکان نقاشی روی دیوار خانه اجاره ای را ندارید؟ به جایش از تابلو تخته گچی استفاده کنید. این تخته‌ها قابل برداشتن هستند و به دیوار بزرگ و یکنواخت شادابی و سرزندگی می‌بخشند.
و البته استفاده‌های خوبی می‌توان از یک تخته گچی کرد…
تخته گچی در فضای اتاق 

 

البته که اگر علاقه‌مند به نقاشی روی تخته سیاه باشید، لزومی به استفاده از یک دیوار به صورت کامل نیست و هرچیزی شبیه‌ تابلو یا آینه‌ای قدیمی با قابی زیبا و روکشی از تخته‌سیاه می‌تواند تبدیل به زمینه نقاشی‌ گچی شما بشود. اگر هم به دلیل قوانین «سوراخ کردن ممنوع» نمی‌توانید تابلو را به دیوارتان نصب کنید، میزی را کنار دیوار قرار داده و تابلو را روی آن قرار دهید.
تخت گچی در فضای سرگرمی 

 

۴-از چند اثر هنری بزرگ، برای جلوه بخشیدن به دیوارها استفاده کنید

یک اثر هنری بزرگ مانند تابلوی فیل که در اینجا نشان داده شده‌است، شیوه مناسبی برای شخصیت‌بخشی به فضایتان خواهد بود. برای جلوه بیشتر می‌توانید گلدان‌های دیواری را امتحان کنید و در آن گیاهان و گل‌های تازه بکارید. اگر هم توانایی نگهداری از گیاهان زنده را ندارید مانند این صاحبخانه‌ خلاق،گیاهان مصنوعی را در گلدان دیواری‌تان قرار دهید.
تابلوهای نقاشی در فضای نشیمن 

 

5-وسایل خود را در بسته‌های شیشه‌ای نگهداری کنید.

همه چیز از دانه‌های قهوه تا پاستای خشک، در بسته‌های شیشه‌ای بهتر به نظر می‌رسند. برای انجام دادن این حقه لازم نیست شیشه‌‌ها گران قیمت باشند و می‌توانید یک بسته از این شیشه‌ها را با قیمت بسیار کمی خریداری کنید. حتی می‌توانید شیشه‌های قدیمی خود را شسته و به جای دور ریختنشان دوباره از آن‌ها استفاده نمایید.
 

۶-به کارکردهای جدید گیره‌ها و آویزه‌های چسب دار فکر کنید!

نگذارید که قانون‌های خانه اجاره‌ای مانع لذت بردن شما از آثار هنری، آینه‌ها و پوشش‌های د‌یواری در خانه‌تان شود. گیره‌ها و آویزه‌های چسب‌دار بسیار قوی در بازار موجود است که می‌تواند شما را  از این معضل نجات دهد. سعی کنید برای آویختن تابلویی کوچک و یا آینه‌ای سبک به جای میخ‌ها و قلاب‌ها از این گیره‌ها استفاده کنید.
 

۷-پذیرای چراغ‌های گیره‌ای باشید

این چراغ‌ها برای روشن نمودن یک مکان مشخص بسیار مناسب است و نمونه‌های کوچک آن‌ها، در میان مردم بسیار محبوب است. از آن‌ها در کنار قفسه کتابخانه، داخل کمد لباس، بالای پیش‌خان آشپزخانه و یا هر مکانی که نیاز به روشنایی بیشتری دارد استفاده کنید.

 

۸-از یک شی کرکی و نرم کمک بگیرید

یک پوست مصنوعی گوسفند و یا یک زیر انداز پشمی روی صندلی و کاناپه و یک پتوی بافتنی روی تخت‌خواب، فضا را خودمانی و راحت جلوه می‌دهد. هم‌چنین استفاده از یک فرش گرم و نرم کمک بزرگی برای ساخت این فضا خواهد کرد. برای اتاق غذاخوری از فرش بدون پرز استفاده کنید تا تمیز کردن آن راحت‌تر باشد. در کنار تخت‌خواب‌تان یک پتوی نرم و پشمالو بگذارید تا صبح‌های سرد انگشتان سردتان را نوازش کند.

 

۹-از سبدها کمک بگیرید

در سازماندهی مشکل دارید؟مهم نیست وسیله مورد نظرتان چیست و یا در چه اتاقی قرار دارد. سبدها می‌توانند مشکلتان را حل کنند. سبدهای سرپوش‌دار و یا بی‌سرپوش را با توجه به نوع اشیائتان  انتخاب کنید.

 

این خانواده که با سبد‌های برچسب‌‌دار، اشیا مربوط به هر نفر را در راه‌روی ورودی خانه به سادگی تفکیک کرده است، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

۱۰-به خودتان وسیله دوست داشتنی‌تان را هدیه کنید

فراموش نکنید که این‌جا خانه شماست. هر زمانی که توان مالی‌تان اجازه داد، به خودتان اجازه خریدن شمع‌های زیبا، گلدان‌های کوچک و یا هر شی دیگری که به آن علاقه‌مندید را بدهید. این اشیا کوچک که شما آن‌ها را دوست دارید، باعث می‌شود تا نسبت به خانه اجاری‌تان بیشتر احساس مالکیت یا همان احساس «خانه» را داشته باشد.

با ما بگویید: اگر چیدمان خانه جدیدتان را شروع کرده‌اید، چالش برانگیزترین بخش از چیدمان‌تان چه بوده است؟ و اگر هم هنوز دست به کار نشده‌اید، داستان اولین خانه‌تان را با ما دربخش بحث و گفتگو چیدانه در میان بگذارید.

مطالب بیشتر: ایده های خلاقانه به سادگی سیاه و سفید!

دکوری خاص برای تولد نوزاد شما

لامپ های سوخته را دور نیندازید!

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 14 آبان 1393
واقعا لذت بردم . مطلب خوبی بود

ثبت دیدگاه