Chidaneh.com placeholder image

در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید!!

به قلم: تحریریه چیدانه

کتابخانه و اتاق کار: اگر خیلی اهل خواندن کتاب نیستید و یا اصلا به قفسه‌های کتاب یا کتابخانه‌ها اهمیتی نمی‌دهید به هیچ وجه در بستن این صفحه عجله نکنید. کمی به این مسئله فکر کنید. اتاقی مملو از کتاب چه تاثیری در شما ایجاد می‌کند؟ درست است، چنین فضایی به سرعت شما را باهوش‌تر و خاص‌تر نشان می‌دهد.

فقط تعدادی کتاب که به سختی چیزی از آن‌ها سر در می‌آورید مانند کتاب‌هایی در مورد کوانتوم، ریاضیات پیشرفته، یا عصب‌شناسی را داخل قفسه‌ها کتاب خود قرار دهید. البته ممکن است با مشکلی در این زمینه مواجه شوید. ممکن است یکی از دوستان هوشیار شما در مورد برخی از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌یتان با شما گفتگو کند. در این زمان به هیچ وجه دستپاچه و نگران نشوید. کافی است با هوشمندی تمام شماره جایی را گرفته و مشغول صحبت کردن با تلفن شوید. پس از اتمام مکالمه هیچ‌کس موضوع بحث را به خاطر نخواهد آورد.

سرویس خواب بالسا

اکنون که همه با ضرورت داشتن یک کتابخانه یا یک قفسه کتاب در خانه خود موافق هستیم، بیایید نگاهی به تعدادی از قفسه‌های کتاب بیاندازیم که طراحی فوق‌العاده خلاقانه‌ای دارند. از کدامیک از این قفسه‌ها در خانه خود استفاده می‌کنید؟

1.       قفسه کتاب نامرئی

 

این قفسه کتاب، که تحمل فقط 7 کیلوگرم کتاب را دارد، از دو سطح فلزی عمود بر هم تشکیل شده و مستقیما به دیوار پیچ شده است. 
 

به همین سادگی شما می‌توانید یک قفسه کتاب نامرئی در خانه خود داشته باشید. حداکثر ارتفاع این قفسه‌ها 40 سانتی‌متر است. تمام اجزای این قفسه در اختیار شما قرار می‌گیرد و برای نصب آن فقط به یک پیچ‌گوشتی نیاز دارید. این قفسه کتاب، که کتابخانه مخفی (The Conceal Book Shelf) نام دارد و جوایز زیادی هم برای طراحی منحصربه‌فرد به خود اختصاص داده است، بسیار نوآورانه، الهام‌بخش، و جذاب است. (طراح: میون لیور)

2.      کتابخانه صنعتی لوله‌ای مخصوص گوشه اتاق

 

 

این قفسه کتاب صنعتی که مخصوص گوشه اتاق است قطعه‌ای بسیار خلاقانه است که طراح آن تعدادی لوله آهنی بسیار سنگین را تبدیل به یک کتابخانه مدرن شهری کرده است که در هر فضایی قرار بگیرد به آن تاریخ و شخصیت اضافه می‌کند. (طراح: کی کاتز)

3.     قفسه بریده شده

 

 

طراحی این قفسه کتاب بسیار خلاقانه است و وقتی هنگام شب به دنبال کتاب مورد علاقه خود می‌گردید دیگر کل اعضای خانواده را بیدار نمی‌کنید. این کتابخانه انگار از دل دیوار بریده شده است. (طراح: تمبولات گوگکائف)

4.     مالاگانا: کتابخانه متوازن

 

 

 

این کتابخانه از قفسه‌های مکعب شکلی تشکیل شده است که به صورتی متوازن بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این کتابخانه آنقدر جذاب و خاص طراحی شده است که به سرعت توجه همه را به خود جلب می‌کند و افراد از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند. اگرچه اجزای این کتابخانه به نظر در فضا معلق می‌رسند، اما 55 کیلوگرم را تحمل می‌کند و به دلیل این‌که مکعب‌های موجود در این کتابخانه شیب‌دار طراحی شده‌اند به راحتی می‌توان کتاب‌ها و مجله‌ها را بدون نیاز به وسایل نگهدارنده کتاب‌ها در درون آن قرار داد. (طراح: آلساندرو گومز)

5.     قفسه فنجانی دست‌ساز

 

 

نوشیدن چای و خواندن کتاب دو فعالیتی است که وقتی همزمان انجام می‌شود لذت دوچندانی را برای ما ایجاد می‌کند. طراحی این کتابخانه دقیقا بر اساس همین موضوع انجام شده است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. (طراح: اسکات بلکول)

6.      خوانده شده است/ خوانده خواهد شد

 

 

راهی ساده برای دسته‌بندی کردن کتاب‌ها در درون کتابخانه: خوانده شده است؛ خوانده خواهد شد. وقتی ما به یک کتابخانه معمولی و ساده نگاه می‌کنیم با مجموعه‌ای کسل‌کننده از کتاب‌ها روبه‌رو می‌شویم که بر روی هم جمع شده‌اند و تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار ساده‌ای نیست. حتی وقتی یک کتاب جدید می‌خریم و تصمیم می‌گیریم که به زودی آن را مطالعه کنیم، این کتاب پس از مدت کوتاهی در درون خیل کتاب‌های موجود در کتابخانه به دست فراموشی سپرده می‌شود. هدف اصلی طراحی این کتابخانه جلوگیری از بروز چنین مسئله‌ای است. (طراح: مربور اورال)

7.     درخت کتاب

 

 

 

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که حال و هوایی رمانتیک دارید و عاشق خواندن کتاب در پارک در بعد از ظهرهای روزهای فصل تابستان هستید، این کتابخانه می‌تواند همین حس و حال را در شما ایجاد کند. (طراح: کوستاس سیرتاریوتیس)

8.     قفسه کرم کتاب

 

 

قفسه کرم کتاب که توسط ران آراد (Ron Arad) طراحی شده است ترکیبی است از خلاقیت هنرمندانه و تکنولوژی ساخت در یک کمپانی. تحلیلی دقیق از تکنولوژی و یک طرح هوشمندانه باعث خلق کتابخانه‌ای منحنی شده است که بدون از بین رفتن طول و کارایی آن به هر شکلی درمی‌آید. طراحی این کتابخانه را می‌توان به عنوان انقلابی در طراحی قفسه‌های مدرن کتاب به حساب آورد. (طراح: ران آراد)

مطالب بیشتر: 
جای خالی کتابخانه!
11کتابخانه خلاقانه

طراحی خلاقانه کتابخانه برای کودکان

منبع: boredpanda | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 15 آبان 1393
هرکدوم به تنهایی کلی خوشگلن ادم هوس میکنه اونا رو توی خونه اش داشته باشه
info_37917 در تاریخ 23 بهمن 1395
نوین خانه تیم متخصص در زمینه های مختلف از جمله نجاری برای ساخت و نصب کمد ، ققسه و کتابخانه می باشد. در حال حاضر تمامی خدمات با تخفیف ویژه نوروز انجام می گیرند. ادرس وبسایت بخش نجاری . https://goo.gl/x7Swlz

ثبت دیدگاه