Chidaneh.com placeholder image

25 ایده خلاقانه که تنها به یک قوطی رنگ احتیاج دارند!

به قلم: مژگان احمدی

وقتی می‌خواهید بیشترین استفاده را از بودجه محدود خود برای تغییر دکوراسیون ببرید رنگ بهترین و عالی‌ترین گزینه‌ای است که در اختیار دارید. اگر می‌خواهید از خرید خود حتی بیشتر از قبل استفاده ببرید سعی کنید همان قوطی رنگی که خریده‌اید را در چند پروژه کوچک به کار برده و همه آن را در یک پروژه بزرگ تمام نکنید. فرقی نمی‌کند که یک قوطی پُر در اختیار دارید یا می‌خواهید با آخرین قطرات باقی مانده از یکی از قوطی‌های رنگ‌ قدیمی‌تان کاری انجام دهید، به هر حال در اینجا چیزی پیدا خواهید کرد که می‌تواند الهام‌بخش‌تان باشد. این 25 ایده خلاقانه استفاده از رنگ برای همه اتاق‌های خانه پیشنهاداتی در خود دارند.
 

1. اتاق خواب + مقدار زیادی رنگ = دیوار طرح‌دار.

اگر غیر از قوطی رنگ سفیدتان مقداری رنگ دیگر (و حوصله‌ای بالا) دارید، این پروژه برای شما ایده‌آل است. الگوی مورد نظر خود را با استفاده از چسب رنگ روی دیوار طراحی کنید (پیشنهاد من این است که این کار را یک هفته پیش از شروع نقاشی انجام دهید). برای دستیابی به بهترین نتیجه ابتدا یکی از رنگ‌ها را استفاده کرده و بگذارید خشک شود و سپس به سراغ رنگ بعدی بروید.
 

تابلو فرش ریحان

2. اتاق خواب + مقدار کمی رنگ = تزئینات گچ‌کاری.

اگر فقط مقدار کمی رنگ برایتان باقی مانده از یک فروشگاه ابزارفروشی تعدادی طرح گچ‌بری شده تهیه کنید تا با آن‌ها دیوارتان را تزئین کنید. اگر دیواری رنگی دارید گچ‌بری‌ها را به رنگ سفید دربیاورید و اگر دیوارهایتان سفید هستند می‌توانید برای دستیابی به نمایی شیک گچ‌بری‌ها را خاکستری رنگ کنید.
 

3. اتاق‌خواب + مقدار کمی رنگ = کشوی لباس جناغی.

با ایجاد یک طرح جناغی زیبا روی کشوی لباس قدیمی‌تان به آن رنگ و لعابی تازه ببخشید. اگر طرحی ساده‌تر را ترجیح می‌دهید می‌توانید خطوط یکی در میان نازک و ضخیم را امتحان کرده یا فقط جلوی کشوها را رنگ بزنید.
 

4. اتاق خواب + مقدار کمی رنگ = لوازم تزئینی جدید.

یکدست کردن مجموعه سینی‌ها، ظرف‌ها یا جعبه جواهرات رنگارنگتان با یک رویه جدید رنگ سفید می‌تواند شکلی تازه به اتاق ببخشد. رنگ‌های متالیک هم می‌توانند خیلی زیبا باشند.
 

5. اتاق نشیمن + مقدار زیادی رنگ = دیوار رنگی.

یک دیوار با رنگی غنی می‌تواند تاثیری خارق‌العاده در زنده کردن فضای شما داشته باشد. دیوار مورد نظرتان را با دقت انتخاب کنید. رنگ جدیدی که روی این دیوار خواهید گذاشت باعث می‌شود توجه به این نقطه جلب شده و برای همین این دیوار باید جایی باشد که شما بخواهید دیگران آن را ببینند.
 

6. اتاق نشیمن + مقدار کمی رنگ = شومینه آجری رنگ شده.

افراد معمولا به دلیلی که معلوم هم نیست نسبت به رنگ زدن شومینه آجری شک و تردید می‌کنند. این درست است که در برخی خانه‌های تاریخی شومینه‌های اصیل بسیار زیبایی وجود دارد که بهتر است به آن‌ها دست نزد ولی اگر شومینه آجری شما برایتان خوشایند نیست هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را تغییر ندهید. قوطی رنگتان را بردارید و شروع کنید.
 

7. اتاق نشیمن + مقدار کمی رنگ = دمیدن جانی تازه در یک آینه قدیمی.

یک آینه قدیمی یا حتی در کمدی که روی آن آینه کار شده است را می‌توان با رنگ‌آمیزی قاب آینه کاملا تغییر شکل داد. اگر کمی از رنگ دیوارهایتان باقی مانده آن را با مقداری حلال یا رنگ سفید رقیق کرده و سپس قابتان را رنگ کنید. این کار باعث می‌شود اختلافی ظریف و زیبا در رنگ‌ها وجود داشته باشد.
 

8. راه‌پله + مقدار زیادی رنگ = پله‌های رنگ شده.

راه‌پله تیره خود را با رنگ‌های روشن تغییر شکل دهید. کار را با یک رنگ پایه سفید شروع کرده و سپس مسیر اصلی پلکان را با رنگ اصلی رنگ‌آمیزی کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید یک حاشیه باریک هم در کناره‌های مسیر ایجاد کنید.
 

9. راه‌پله + مقدار کمی رنگ = برچسب‌های عدد.

رنگ کمی در اختیار دارید؟ پلکان را رنگ نزنید ولی با برچسب‌های رنگی که می‌توان از فروشگاه‌های ابزار تهیه کرد به ترتیب اعداد پله‌ها را رویشان رنگ‌آمیزی کنید.
 

10. اتاق بچه‌ها + مقدار زیادی رنگ = دیوار تخته سیاه.

این تصویر حالا کلاسیک شده هنوز هم به دلایل بسیاری محبوبیت دارد. مهمترینش هم این که با آن می‌توان خوش گذراند! کدام بچه‌ای بدش می‌آید بتواند روی دیوارش نقاشی کند؟
 

11. اتاق بچه‌ها + مقدار کمی رنگ = چارچوب عجیب در.

سعی کنید یک حاشیه تزئینی کنار چارچوب یک در نقاشی کنید. می‌توانید با استفاده از یک رول کاغذی و چسباندن آن به دیوار برای مشخص کردن طرح، الگوی آن را روی دیوار آماده کنید.

12. اتاق بچه‌ها + دو قطره رنگ = قفسه کتاب رنگی.

چند قفسه ارزان‌قیمت ادویه‌جات از فروشگاه بخرید و این پروژه بسیار ساده را انجام دهید. قفسه‌ها را رنگ کرده و بگذارید خشک شوند و بعد به دیوار نصب کنید.
 

13. آشپزخانه + مقدار زیادی رنگ = دیوار رنگی طرح‌دار.

طرح خودتان را به هر رنگی که دوست دارید، یا هر رنگی که گوشه انبار برایتان باقی مانده، روی دیوار ایجاد کنید.
 

14. آشپزخانه + مقدار کمی رنگ = یخچال تخته سیاه.

اگر مقداری از رنگ تخته‌سیاهی‌تان باقی مانده و آدم ریسک پذیری هستید می‌توانید این پروژه را انجام دهید. 
 

15. آشپزخانه + دو قطره رنگ = نقاشی دیواری برچسبی.

با یک برچسب بزرگ عدد یا حرف که به دقت روی دیوار چسبانده شده باشد دیوار خود را تزئین کنید.
 

اتاق کار و کارگاه + مقدار زیادی رنگ = کف سفید.

شاید در نگاه اول کف سفید مناسب یک کارگاه یا اتاق کار نباشد ولی چنین رنگی باعث ایجاد حالتی زنده و خلاقانه در اتاق می‌شود و خیلی هم کاربردی است. پیدا کردن یک مهره که روی زمین تیره افتاده خیلی سخت‌تر از وقتی است که کف اتاق سفید باشد.
 

اتاق کار و کارگاه + مقدار زیادی رنگ = تخته سوراخ‌دار رنگی برای وسایل.

ابزار و وسایل کار خود را بر روی این تخته‌های سوراخ‌دار آویخته و آثاری هنری هم کنار آن‌ها آویزان کنید. این تخته‌ها را می‌توان از ابزارفروشی‌ تهیه کرد. از نظر رنگ می‌توانید آن‌ها را همرنگ دیوارهای اتاق یا با کنتراست با رنگ دیوارها انتخاب کنید. انتخابش بسته به سلیقه شما دارد.
 

18. اتاق کار و کارگاه + مقدار کمی رنگ = جعبه‌های تزئین شده.

جعبه‌های ساده چوبی را می‌توان با یک رنگ شاد به قفسه‌هایی خلاقانه برای انبار وسایل یا نمایش آن‌ها تبدیل کرد. برای چشمگیرتر کردن آن‌ها می‌توانید کف جعبه‌ها را با قطعات اضافه کاغذدیواری یا کاغذکادو بپوشانید.
 

19. دستشویی + مقدار زیادی رنگ = راه‌راه‌های ضخیم و شیک.

برای اضافه کردن تصویری غیرمنتظره می‌توانید خطوط ضخیم کشیده شده روی دیوار دستشویی را از داخل آن تا پشت در ادامه دهید.
 

20. دستشویی + کمی رنگ = تغییر ظاهر وان حمام.

به وان حمام پایه‌دار خودتان رنگ ببخشید. رنگ‌های خاکستری، مشکی یا شکلاتی تیره بسیار شیک و شکیل خواهند بود. برای دستیابی به نمایی جسورانه‌تر می‌توانید رنگ‌های قرمز، صورتی یا آبی براق را امتحان کنید.
 

21. دستشویی + دو قطره رنگ = گلدان‌های قوطی حلبی.

با استفاده از رنگ‌های شاد می‌توانید قوطی‌های حلبی‌تان را تبدیل به گلدان یا جای مسواک و لوازم آرایش کنید.
 

22. اتاق ناهارخوری + مقدار زیادی رنگ = کف طرح‌دار

. فرقی نمی‌کند که یک طرح شطرنجی کلاسیک روی زمین بکشید یا یک الگوی مدرن، در هر صورت رنگ کردن کف اتاق به این معنی است که دیگر به فرش احتیاجی نخواهید داشت. ابتدا رنگ پس‌زمینه را نقاشی کنید و همانطور که در اینجا می‌بینید اجازه بدهید رنگ طبیعی چوب کمی بیرون بزند.
 

23. اتاق ناهارخوری + مقدار کمی رنگ = بوفه نو.

فقط جلوی کشوها و کابینت‌ها را رنگ کنید تا نمایی دو رنگ ایجاد شود. علاوه بر این اگر یک کابینت شیشه‌ای در اتاق دارید می‌توانید فقط داخل کابینت‌ها را رنگ کرده تا تغییر ظریفی در نمای اتاق ایجاد شود.
 

24. دفتر خانگی + مقدار زیادی رنگ = دیوار نمایشگاهی.

با استفاده از یک رنگ تیره می‌توانید دیوار بالای میز خود را تبدیل به محلی برای آویختن آثار هنری کنید. وقتی دیوار را رنگ کردید، پیش از آویختن تابلوها و وسایل به دیوار یک بار آن‌ها را روی زمین بچینید تا جای درستشان پیدا شود.
 

25. دفتر خانگی + مقدار کمی رنگ = تابلوی نقاشی خودتان.

فکر می‌کنید هنرمند نیستید؟ تنها چیزی که برای این پروژه نیاز دارید یک بوم کشیده سفید، که می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم هنری تهیه کنید، چسب رنگ (برای مشخص کردن الگوی جناغی )و مقداری رنگ است.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 05 آذر 1393
مطلب خوبی بود فقط در مورد استفاده زیاد از رنگ سفید موافق نیستم. بخصوص برای دفتر کار

ثبت دیدگاه