Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی لوکس، 6 ویژگی خانه گران پسندها

به قلم: تحریریه چیدانه

نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: اگرچه که زیبایی نهایی فضای داخلی یک خانه بر اساس نوع چیدمان و دکوراسیون آن به چشم می آید، اما نباید از این نکته غافل شد که سبک طراحی داخلی هر خانه، بیش از هر چیزی به سبک معماری آن وابسته است. اگر خانه ای مدرن ساخته شده باشد، بر همان اساس دکوراسیون داخلی آن شکل می گیرد و یا اگر کلاسیک باشد، بر اساس آن. در راستای همین مساله امروز در چیدانه می خواهیم به بخشی از این اتفاق بپردازیم. با ما باشید تا ببینیم چه تزئیناتی در معماری داخلی و طراحی داخلی فضا به کمک دکوراسیون لوکس می آیند.

تابلو فرش ریحان

گروه معماری لوکس آرت
پروژه آقای افضلی
گروه معماری لوکس آرت

طراحی داخلی لوکس: پارچه دیواری

بسیاری از افرادی که به کاغذ دیواری و طرح های متنوع آن علاقه ی زیادی دارند، به دنبال طرح ها و جنس های جدیدی هستند. از همین رو برخی از این افراد متناسب با دکوراسیون خانه خود دست به انتخاب پارچه دیواری می زنند. پارچه دیواری همانطور که از نامش پیداست، همان کاغذ دیواری است که از جنس پارچه نسوز ساخته می شود. پارچه دیواری معمولا دارای طرح ها و رنگ های کلاسیک و لوکس بوده و متناسب خانه هایی با دکوراسیون لوکس است.

طراحی سقف خانه ای لوکس در الریان قطر

طراحی داخلی لوکس: پتینه کاری و نقاشی

تا به حال به سقف و دیوارهای خانه های لوکس و کلاسیک دقت کرده اید؟ اگر یادتان مانده باشد در اکثر این خانه ها ما شاهد طرح ها و نقش های رنگی و خاص هستیم. معمولا این طرح ها را یا با نقاشی مستقیم بر روی گچ و یا با پتینه کاری انجام می دهند که تاثیر مستقیمی بر روی دکوراسیون لوکس خانه دارد.

استودیو پر
منزل مسکونی صبری
استودیو پر

طراحی داخلی لوکس: گچبری

استفاده از گچبری کمک بسیار زیادی به معماری داخلی لوکس خانه می کند. درست است که امروزه کمتر از گچبری و طرح های متنوع آن استفاده می شود، اما نباید فراموش کرد که علت استفاده از گچبری در معماری داخلی نوع سبک و معماری هر فضا است که طبیعتا امروزه استفاده از سبک های کلاسیک در معماری را کمتر می بینیم.

بازسازی داخلی الریان قطر

طراحی داخلی لوکس: کفپوش سنگی و سرامیکی

یکی دیگر از مواردی که سبک معماری و دکوراسیون داخلی خانه را مشخص می کند، نوع کفپوش است. معمولا در خانه های لوکس که کمتر از فرش استفاده می شود، از سنگ و سرامیک طرح دار به عنوان کفپوش استفاده می شود. این نوع پوشش کف شخصیت و جذابیت خاصی به خانه می بخشد.

دکوراسیون سپاهان سقف
نمونه کارهای سپاهان سقف
دکوراسیون سپاهان سقف

طراحی داخلی لوکس: نورپردازی

بدون شک نورپردازی یکی از مسائل اصلی در شکل دادن به طراحی داخلی هر نوع خانه ای است. در طراحی داخلی خانه های لوکس هم نورپردازی به کمک زیباسازی خانه آمده است، البته که برای این نوع دکوراسیون، اصول نورپردازی مختص به خودش است: از میزان و شدت نور گرفته تا رنگ آن و مخصوصا لوازم نورپردازی.

بازسازی کلاسیک در الریان قطر

طراحی داخلی لوکس: نرده

شاید باید این اتفاق را بپذیریم که معمولا خانه هایی با معماری کلاسیک، به صورت دوبلکس ساخته می شوند و برای ارتباط بین طبقات و نیم طبقات از پله گرد استفاده می شود؛ به همین منظور در این خانه ها نرده جایگاه مهمی در طراحی داخلی لوکس دارد. معمولا در این خانه ها از نرده های چوبی منبت کاری شده یا سنگی در رنگ های طلایی یا سفید استفاده می شود.

همانطور که مشاهده کردید، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه های لوکس اصول و مبانی ویژه ی خود را دارند که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم. برای آشنایی با متخصصان این حوزه و دیدن پروژه های مختلف، می توانید به پروفایل شرکت ساختمانی شیب راهه ماد در چیدانه مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه