Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید کاور مبل، انتخاب درست برای محافظت از مبلمان!

به قلم: مژگان احمدی

کاور مبل یکی از کاربردی‌ترین وسایلی‌ست که برای حفاظت از مبلمان منزل خود بهتر است تهیه کنیم. کاور مبل‌ها از کثیف شدن و فرسوده شدن رویه‌های مبل جلوگیری می‌کنند و شما را از صرف هزینه‌های اضافی نجات می‌دهند. اما کاورهای مبل نیز مانند بسیاری از موارد دیگر انواع مختلفی دارند که هر یک دارای عملکرد و مزایای متفاوتی است. در این مطلب کارشناسان در مجموعه کاور مبل باتیست با ارائه راهنمای خرید کاور مبل شما را با انواع کاور مبل و کارایی آن‌ها آشنا خواهیم کرد. 

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

قالیشویی ادیب

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

انواع کاور مبل

انواع کاور مبل

به گفته در کارشناسان در مجموعه کاور مبل باتیست، کاورهای مبل بسته به سبک طراحی مبلمان و نیاز مصرف‌کننده د رانواع مختلفی ارائه می‌شوند و تنوع زیادی دارند که در ادامه به کاربردی‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاور مبل پارچه‌ای

از دیگر انواع کاور مبل در لیست پیشنهادی راهنمای خرید کاور مبل، کاورهای مبل پارچه‌ای هستند. این نوع از کاورها گزینه مناسبی برای مبلمان راحتی محسوب می‌شوند و طاهر و رنگ متفوتی به مبلمان می‌دهند. مبلمان راحتی که معمولا روبروی تلویزیون قرار می‌گیرند برای استراحت‌های وسط روز یا بازی بچه‌ها روبروی تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر پر معرض آسیب و کثیفی هستند. پارچه‌های مورد استفاده برای دوخت کاورهای مبل پارچه‌ای معمولا از جنس پلی‌استر و نخ هستند و علاوه بر این‌که نرمی و لطافت فوق‌العاده‌ای دارند، به راحتی نیز شسته می‌شوند و جای هیچ نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارند. 

همچنین شما می‌توانید با استفاده از طرح‌های متنوع و زیبایی که این‌گونه کاورها دارند، ظاهری متفاوت و زیبا به مبل‌های کهنه و قدمی خود ببخشید و آن‌ها را با کوسن‌های جدید که با رنگ کاور همخوانی دارند، تزیین کنید. با این کار شما با صرف هزینه‌ای بسیار کم در دکوراسیون منزل خود تنوع ایجاد می‌کنید.

کاور مبل ژله ای

کاور مبل ژله‌ای

این نوع کاور که به آن کاور مبل ژلاتینی با طلقی نیز می‌گویند، یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی در راهنمای خرید کاور مبل برای مبل‌های استیل و سلطنتی محسوب می‌شود. این کاور به خوبی از مبلمان شما در برابر هرگونه گردوغبار و کثیفی محافظت می‌کند و از همه مهم‌تر ظاهر بدی برای مبلمان شما ایجاد نمی‌کند. این کاورها معمولا از پلیمر PVC ساخته می‌شوند و در ابتدای امر مانند ورقه‌هایی شفاف هستند که براساس اندازه‌های مبل شما برش می‌خورند و نوار دوزی می‌شوند. 

یکی از مزایای کاور مبل ژله‌ای این است که هرگونه کثیفی به راحتی و به کمک یک دستمال نمدار کاملا از روی آن‌ها پاک می‌شود و قابلیت شستشو در انواع ماشین‌های لباسشویی را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: کاور مبل ژلاتینی، بخریم یا نه؟

کاور مبل ضد آب

کاور مبل ضد آب و ضد ضربه

یکی دیگر از انواع کاورهای مبل در راهنمای خرید کاور مبل، کاورهای ضد آب و ضد ضربه هستند. این نوع کاورها برای کسانی که بچه کوچک یا حیوان خانگی دارند گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. این نوع کاورها علاوه بر تمیز نگه داشتم مبلمان شما از هرگونه آلودگی، از انتقال خرابکاری‌های کودکان یا حیوانات خانگی شما نیز روی رویه‌های مبل ارزشمند شما جلوگیری می‌کنند. ضد ضربه و ضد آب بودن این نوع کاورها مبلمان شما را در برابر ناخن کشیدن‌های حیوان خانگیتان با ریختن شربت‌های رنگی روی مبل محافظت می‌کند و مقاومت بیشتری نسبت به کاورهای مبل پارچه‌های و ژله‌ای دارد. 

کاور مبل چرمی

کاور مبل چرمی

کاورهای مبل چرمی همان‌طور که از اسمشان پیدا است با چرم دوخته شده‌اند و برای کسانی که می‌خواهند کاورهای مبل به صورت ثابت روی مبل بماند گزینه مناسبی است. این نوع کاورها جلوه‌ای زیبا و اشرافی به مبل‌های کهنه و قدیمی شما می‌بخشند و از نفوذ مایعات و گردوغبار به رویه‌های نبل جلوگیری می‌کنند. این نوع کاورها با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند و دیگر نیازی به شستشوی آن‌ها در لباسشویی نیست. کاورهای مبل چرمی یکی از پرطرفدارترین کاورهای مبل در لیست راهنمای خرید کاور مبل محسوب می‌شوند. 

کاور فول استرچ

کاور فول استرچ

این نوع از کاورها معمولا به‌صورت آماده به فروش می‌رسند و برای هر اندازه مبلی مناسب هستند. جنس پارچه این نوع از کاورها به گونه‌ای است که براساس اندازه مبل شما کش می‌آید و کاملا به رویه مبل می‌‌چسبد. یکی از مزایای این نوع از کاورها این است که روی سطح مبل سر نمی‌خورند و کاملا به قالب مبل درمی‌آیند.

کاور مبل تکه‌ای

کاور مبل تکه‌ای

بر اساس راهنمای خرید کاور مبل این نوع از کاورها زیر مجموعه کاورهای پارچه‌ای قرار می‌گیرند. تفتوت آن‌ها با کاورهای پارچه‌ای این است که تمام قسمت‌های مبل را نمی‌پوشانند و تنها قسمت‌ نشیمن، پشتی مبل و دسته‌ها را که بیشتر در معرض آسیب هستند پوشش می‌دهند. گاورهای مبل تکه‌ای جزو جدیدترین طراحی‌های کاور مبل هستند و معمولا با استفاده از بند یا چسب به سطح مبل چفت می‌شوند تا از سر خوردن آن‌ها روی مبل جلوگیری شود. این کاورها معمولا برای مبل‌های راحتی استفاده می‌شوند و به دلیل ظاهر ساده آن‌ها هنگام آمدن مهمان از روی مبل‌ها برداشته می‌شوند. 

 

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

مدل کاور صندلی غذاخوری

بسیاری از ما در مهمانی هایمان دائما نگران این هستیم که لکه های غذا بر روی صندلی های غذاخوری مان بیفتد و یا به هر دلیل دیگری به مبلمانمان آسیبی وارد شود. باید بگوییم که دنیای کاور برای این مسئله نیز یک راه حل مناسب ارائه داده است.

کاوری که در این تصویر مشاهده می کنید یکی از هوشمندانه ترین انتخاب هایی است که می تواند برای محافظت بیشتر از صندلی های غذاخوری شما به کار گرفته شود. شما می توانید برای زیبایی بیشتر فضا، کاور مبل و صندلی غذاخوری خود را با رنگ مبلمان خود ست کنید و از یکدستی و زیبایی فضا اطمینان خاطر حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید: 31 مدل کاور پارچه ای صندلی ناهار خوری فوق‌العاده زیبا

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

کاور مبل شزلون

باید بگوییم که مدل کاور مبل به مدل های ساده و معمولی از مبلمان کلاسیک و مدرن محدود نمی شوند، بلکه شما می توانید برای مبلمان متفاوت تری همچون مبل شزلون نیز از انواع کاور مبلمان استفاده کنید. همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، استفاده از کاور مبل، محدودیتی ندارد و شما می توانید با توجه به ابعاد مبلمان خود از انواع طرح و رنگ هایی از کاور مبلمان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کاور مبل پارچه‌ای، از مبلمان سلطنتی تا صندلی ناهارخوری!

کاور مبل دامنی

کاور مبل دامنی

اگر تصمیم دارید که برای کاور مبل خود به سراغ مدل های متنوع تر و متفاوت تری بروید و فضای خانه تان را نیز از یکنواختی خارج کنید توصیه می کنیم که به سراغ مدل کاور مبل دامنی بروید. این نوع از کاورها به لحاظ داشتن بافت متفاوت در بدنه و همین طور طرح دامنی در پایه ها می توانند فضای متفاوتی را به خانه شما ببخشند. با استفاده از چنین مدل هایی دیگر نگران ضربه وارد شدن به پایه ها و زدگی آنها نیز نخواهید بود.

انواع مدل کاور مبل

مزایای استفاده از کاور مبل 

یکی دیگر مواردی که بهتر است در راهنمای خرید کاور مبل به آن بپردازیم، برشمردن مزایای استفاده از کاورهای مبل است که شاید تا قبل از خواندن این مطلب به امیت وجود آن توجه نکرده بودید.

از جمله مزایای استفاده از کاور مبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت از رویه‌های مبل در برابر آلودگی و گردوغبار
  • ایجاد تنوع در رنگ و طرح رویه‌های مبل
  • شستشوی بسیار راحت و بی دردسر
  • پوشاندن عیوب رویه‌ مبل‌های کهنه و قدیمی
  • دارای تنوع در جنس و طرح براساس نیاز مصرف‌کننده

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

پیراهن مبل باتیست
دوخت روکش و کاور انواع مبل
پیراهن مبل باتیست

در پایان:

همان‌طور که در راهنمای خرید کاور مبل اشاره کردیم، کاورهای مبل انواع مختلفی دارند که هرکدام براساس نیاز مصرف‌کننده با عملکرد و جنس‌های متفاوتی طراحی شده ‌است. در این مطلب سعی داشتیم تا با آشنا کردن شما با انواع کاورهای مبل موجود در بازار و برشمردن مزایای استفاده از کاور مبل،‌ شما را در تصمیم‌گیری در این زمینه یاری دهیم. با خواندن این مطلب می‌توانید با اطلاعات بیشتری به ایده‌پردازی درباره نحوه استفاده از کاور مبل برای زیباتر کردن فضای منزل خود، بپردازید.

برای مشاهده نمونه های بیشتر و خرید انواع کاور مبل به پروفایل مجموعه کاور مبل باتیست در چیدانه سر بزنید

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه