Chidaneh.com placeholder image

کاور مبل ژلاتینی، بخریم یا نه؟

به قلم: مژگان احمدی

کاور مبل ژلاتینی: استفاده از کاور مبل در بین ما ایرانی‌ها خیلی رایج است. اما انتخاب نوع آن همیشه با چالش‌هایی روبروست. مثلا ممکن است از پوشیده شدن طرح و رنگ مبلمان اصلی‌مان که با کلی وسواس انتخابش کرده بودیم چندان دل خوشی نداشته باشیم، اما تمیز ماندن‌شان را ترجیح دهیم. استفاده از کاور مبل ژلاتینی راه حل خوبی است که در عین نگهداری از مبلمان، از رنگ و طرح آن‌ها نیز لذت ببریم.

پیراهن مبل بهتا
کاور ژلاتینی مبل
پیراهن مبل بهتا

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

کاور مبل ژلاتینی به کاورهایی گفته می‌شود که از نظر ظاهری مثل طلق شفاف هستند و جنس آن‌ها از پی‌وی‌سی انعطاف‌پذیر می‌باشد. اگر در بازار به دنبال کاور مبل ژلاتینی هستید حواستان باشد که این کاورها با نام‌ روکش یا کاور مبل ژله‌ای نیز شناخته می‌شوند.

انواع مختلفی از این کاور‌ها موجودند که بر اساس نوع دوختشان برای انواع مختلف مبلمان مناسب‌اند.از جمله:

  • مدل کاور ژلاتینی برای مبل سلطنتی
  • کاور ژلاتینی مبل راحتی
  • کاور مبل ژلاتینی استیل
  • کاور مبل ال ژلاتینی

پیراهن مبل بهتا
انواع پیراهن مبل
پیراهن مبل بهتا

 مزایا و معایب کاور مبل ژلاتینی چیست؟

سوال اصلی این است که آیا انواع کاور مبل ژلاتینی جایگزین مناسبی برای روکش‌های قدیمی و پارچه‌ای هستند؟ به بیانی دیگر کاور مبل ژلاتینی بهتر است یا پارچه ای؟ در ادامه با مقایسه این کاورها به بررسی مزایا و معایب کاورهای ژله‌ای می‌پردازیم.

1. محافظت عالی چند منظوره

کاور مبل ژلاتینی نسبت به کاورهای پارچه‌ای محافظ بهتری است. چرا؟ چون ، بر خلاف پارچه علاوه بر جذب گرد و خاک، می‌تواند مانع از جذب آب، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها شوند.

2. تمیزکاری آسان

با توجه به اینکه کاورهای ژله‌ای لکه‌ای را جذب نمی‌کنند، تمیزکاری آن‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌شود. خیلی وقت‌ها حتی نیازی به جمع کردن و شستشو با دست یا ماشین نیست، بلکه تنها با یک دستمال یا حوله مرطوب نیز تمیز می‌شوند.

کاور مبل ژلاتینی

3. پوشیده نشدن طرح پارچه مبلمان

قبلا هم اشاره کردیم که خیلی‌ها از اینکه پارچه مبلی خود را زیر روکش مخفی کنند دل خوشی ندارند. این افراد یا روکش‌های پارچه‌ای را با دقت و وسواس زیادی انتخاب می‌کنند، و یا تصمیم به استفاده از کاور مبل ژلاتینی می‌گیرند. این کاورها علاوه بر محافظت از مبلمان، طرح و رنگ آن را پوشیده نمی‌کنند.

4. به هم‌ریختگی کم‌تر

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که روکش‌های مبل ایجاد می‌کنند به‌هم‌ریختگی است. فقط کافی است که روی آن‌ها بنشینید تا حسابی راه بروند و شلختگی ایجاد کنند. اما کاورهای های ژلاتینی بر خلاف کاورهای پارچه‌ای اصلا حرکت نمی‌کنند و نیاز به صاف کردن مداوم ندارند.

5. احتمال آلرژی کمتر

نکته مهمی که در مورد کاورهای ژله‌ای وجود دارد این است که هرگز پرز فرش یا موی حیوان خانگی به آن‌ها جذب نمی‌شود. بنابراین اگر آلرژی دارید، این کاورها برایتان مفید هستند.

یشتر بخوانید: کاور مبل ال، پارچه ای بهتره یا ژله ای؟

علی‌رغم مزیت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، این کاورها معایبی نیز دارند که ممکن است نتوانید از آن‌ها چشم بپوشید. پس توصیه می‌کنیم که اگر تصمیم به خرید کاور مبل ژلاتینی یا پارچه ای را دارید، بخش بعدی مقاله را با دقت بیشتری بخوانید.

پیراهن مبل بهتا
انواع پیراهن مبل
پیراهن مبل بهتا

معایب کاور مبل ژلاتینی چیست؟

عرق کردن و تغییر رنگ زیاد مهم‌ترین عیبی است که در مورد این کاورها مطرح می‌باشد که می‌تواند آزاردهنده باشد. توجه داشته باشید این کاورها به دلیل تعرق زیاد و بعد از چندین‌بار شستشو ممکن است کمی کدر شده و تغییر رنگ دهند.

در هنگام خرید کاور مبل ژلاتینی باید به جنس و کیفیت آن توجه ویژه کنید. چون اگر کاوری که می‌خرید مرغوب نباشد امکان دارد دیر یا زود پاره شود. مخصوصا بعد از چند بار شستشو!

پیراهن مبل بهتا
انواع پیراهن مبل
پیراهن مبل بهتا

کاور مبل ژلاتینی را چگونه تمیز کنیم؟

شستشوی کاور ژلاتینی مبل کار چندان سختی نیست. قبلا هم اشاره کردیم که این کاورها خیلی راحت با دستمال مربوط تمیز می‌شوند. البته دقت کنید که خود دستمال تمیز باشد تا باعث ایجاد لکه نشود.

فقط حواستان باشد که به هرحال سالی یک‌بار، دو سالی یک‌بار و هر وقت که خودتان صلاح دیدید کاورها را به طور کامل با آب شستشو دهید. این کار باعث می‌شود که حتی درزها و بعضی قسمت‌های داخلی کاور که به مرور زمان آلوده شده‌اند به طور کامل تمیز شوند. خوشبختانه این کاورها نیاز به اتو کشیدن ندارند.

کاور مبل ژلاتینی از کجا بخرم؟

برای خرید کاور مبل ژلاتینی می‌توانید به اهالی فن چیدانه نیز سر بزنید. از طریق لینک زیر به صفحه اهالی فن هدایت خواهید شد.

خرید کاور مبل ژلاتینی از اهالی فن چیدانه

مطالب پیشنهادی مرتبط:

چوب و هنر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه