Chidaneh.com placeholder image

لباس مبل، مقرون به صرفه ترین راه تغییر دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: به دکوراسیون منزل خود را دوباره نگاه بیاندازید، همان طور که می بینید بخش بزرگی از فضای اطراف شما را مبلمان و میز و صندلی ها احاطه کرده اند، پس روکشی که برای آنها در نظر می گیرید بسیار اهمیت دارد و اگر مبلمان شما تمام پارچه باشد اهمیت روکش آن دوچندان می شود چرا که تمامی زیبایی آن به کیفیت و جلوه ی لباس آن خواهد بود، پس با چیدانه همراه شوید تا در انتخاب روکش مناسب برای مبلمان نکاتی را با هم مرور کنیم.

سرویس خواب بالسا

روکش ها و یا کاور مبلمان تنها به منظور حفظ پاکیزگی مورد استفاده قرار نمی گیرند، گاهی ممکن است شما از طرح و نقش مبل خود خسته شده باشید ویا به لحاظ روحی نیاز به یک تغییر چشمگیر در فضای نشیمن خود داشته باشید و مقرون به صرفه ترین حالت استفاده از روکش ها و کاور مبلمان است.

در انتخاب لباس و کاور مبل باید به نکات زیادی توجه کرد، از انتخاب پارچه های ارزان قیمت وبا کیفیت پایین که پس از شست وشو رنگ خود را از دست می دهند بپرهیزید، یک تصور اشتباه که اکثرا به آن دچار می شوند این موضوع است که کاور مبل صرفا برای محافظت از پوشش اصلی است، اما واقعیت امر این گونه نیست و باید روکش مبل شما از هر حیث ایده آل و با کیفیت باشد.

رنگ موثرترین عنصر در هر دکوراسیونی است، پس رنگی که برای روکش و کاور مبل خود انتخاب می کنید نیز باید با رنگ دیگر مبلمان، فرش و پرده و دیوارهای شما هماهنگی داشته باشد تا جلوه ی بصری فضای داخلی شما را بر هم نزند.

برای مبلمان هایی به سبک کلاسیک به دو روش می توانید از روکش های مبلمان استفاده نمایید، روش اول اینکه لباسی برای همه ی مبل خود تهیه کنید که تمام سطح آن را بپوشاند و روش دوم دوختن روکش و کاور تنها برای قسمت نشیمن آن هاست به طوری که پایه های چوبی آن ها آشکار باشد، در این حالت فرم چوبی محافظت نمی شود اما مبلمان در فضا زیباتر به نظر می رسند.

اگر مبل شما تمام پارچه است و قسمت نشیمن و پشتی آن از هم جدا می شوند بهترین راه حل این است که آن را جداگانه روکش کنید و این کار علاوه بر زیبایی به شما کمک می کند تا راحت تر آن ها را شست و شو دهید .

بهتر است برای روکش های مبلمان خود از پارچه های ساده استفاده کنید، چرا که طرح و نقش شلوغ باعث آشفتگی و نهایتا کوچک نشان دادن فضا می شود، اما قرار دادن چند کوسن طرح دار به زیبایی مبل کاور شده ی شما و در نهایت فضای شما کمک می کند.

حتی می توانید خیلی ساده تر به لباس مبل ها نگاه کنید، روکش های مبل ها می توانند یک پارچه ی بزرگ باشند که مبل شما را می پوشانند، برای این منظور از یک پارچه ی نقش دار ساده که که با سایر عناصر شما در فضا هارمونی و هماهنگی دارند استفاده کنید و جلوه ی خاصی به فضای داخلی خود ببخشید.

امروزه لباس های آماده مبلمان در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشند ، برای استفاده از آن ها حتما نوعی را انتخاب کنید که کاملا در فرم و شکل مبلمان شما باشد، چرا که ظاهر نامتناسب آن ها زیبایی مبل شما را بر هم خواهد زد و در نتیجه زبیایی فضای شما ز بین خواهد رفت، برای جلوگیری از این امر از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

اگر شما هم به فکر تغییر دکوراسیون خود هستید و به کمک احتیاج دارید، می توانید سوالاتتان را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا به بهترین جواب ها برسید. 

مطالب بیشتر راجع به پارچه ها: 
انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید!
پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی
دکوراسیونی لوکس با بافت هایی گرم و جذاب
انتخاب مناسب ترین پارچه برای رومبلی و پرده در نشیمن
۷ نکته برای انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل
نقاشی روی پارچه، هنری خیره کننده در دکوراسیون منزل
ساده ترین روش های ست کردن پرده و مبلمان!
۸ ایده برای داشتن رو مبلی گرم با پتو!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه