Chidaneh.com placeholder image

20 ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ها

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: تخته پشتی تخت خواب‌ها به اتاق شخصیت و سبک می‌دهند. این عنصر در اتاق خواب باعث پر شدن فضای عمودی پشت تخت خواب شده و فضا را کامل می‌کند. تخته پشتی تخت خواب یا همان تاج تخت باعث می‌شود تا اتاق خواب کامل به نظر برسد و به آن جزئیات اضافه می‌کند. بعضی از تخت خواب‌ها تخته پشتی کوچکی دارند و برخی دیگر از آن‌ها فاقد آن هستند، بنابراین اگر شما هم چنین تخت خوابی دارید و به دنبال ایده‌های خلاقانه هستید حتما با چیدانه همراه شوید. در این مطلب 20 ایده جذاب خواهید دید که می‌توانید از آن‌ها به عنوان تخته پشتی استفاده کنید.

کرکره‌ها

چوب و هنر

کرکره‌ها دارای بافت و جزئیات زیادی هستند و به همین می‌توانند جذابیت زیادی به دیوار اتاق خواب اضافه کنند. از کرکره‌ها می‌توان در همان حالت کهنه‌شان با ظاهری قدیمی و خاص استفاده کرد و یا می‌توان آن‌ها را به رنگی درآورد که با تم رنگی کل اتاق خواب در ارتباط باشد. هم‌چنین از کرکره‌ها بر اساس نیاز و یا سلیقه شما هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی می‌توان استفاده کرد.

آینه‌ها

آینه‌های قاب‌دار بزرگ می‌توانند تخته‌های پشتی فوق‌العاده خاص و زیبایی باشند. برای ایجاد فضایی کلاسیک می‌توانید از آینه ها با قاب های طلایی استفاده کنید. اگر به دنبال یک ظاهر قدیمی هستید می‌توانید از قاب‌های آینه آنتیک استفاده کنید. علاوه بر کامل شدن فضای اتاق خواب، آینه فضا را بزرگ تر نشان داده و باعث روشنایی بیش‌تر اتاق خواب می‌شود.

درها

درها را می‌توان را در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف پیدا کرد و به عنوان تخته پشتی تخته خواب به کار برد. آن ها را می‌توان رنگ کرد و یا بخش‌های غیرضروری آن را جدا کرد و فقط از قاب آن استفاده کرد. پیش از این‌که درهای قدیمی را تبدیل به تخته پشتی تخت خواب خود کنید، از این مسئله مطمئن شوید که آن‌ها با اندازه تخت خواب و سبک اتاق خواب شما هماهنگ هستند.

پاروها

آیا به دنبال طراحی اتاق خواب خود به سبک ساحلی هستید؟ پاروها بر روی تم دریا/ ساحل تاکید می‌کنند و هم‌چنین به دیوار اتاق خواب شما زیبایی می‌بخشند. هم‌چنین پاروها با اندازه‌های مختلف را می‌توان در کنار هم به گونه‌ای چید که تبدیل به تخته پشتی تخت خواب شده و حس و حالی ساحلی را در فضا ایجاد کنند.

بالش‌ها

آیا به دنبال یک تخته پشتی گرم و نرم برای تخت خواب خود هستید؟ برای خلق چنین چیزی چند ردیف بالش نرم را پشت تخت خواب خود قرار دهید. این بالش‌ها را به رنگی مشابه رنگ‌ دیوارهای اتاق خواب انتخاب کرد و یا می‌توانید از بالش‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به عنوان تخته پشتی تخت خواب خود استفاده کنید.

صفحه‌های تاشو

پارتیشن‌های تاشو دارای طرح‌ها و نقش‌های تزئینی مختلف و زیبایی هستند، به همین دلیل از آن‌ها می‌توان به عنوان تخته‌های پشتی تخت خواب استفاده کرد. اگر می‌خواهید در اتاق خواب خود حس و حالی ساده ایجاد کنید از صفحه‌های تاشو طرح‌دار استفاده کنید، اما اگر به دنبال فضایی خاص‌تر هستید از صفحه‌های رنگی بهره ببرید.

طاقچه‌ها

از طاقچه‌ها می‌توان به عنوان تخته پشتی تخت خواب استفاده کرد و در عین حال روی سطح آن‌ها اشیای تزئینی قرار داد. طاقچه‌ها ذاتا تزئینی هستند و به همین دلیل جایگزین‌های بسیار خوبی برای تخته‌های پشتی تخت خواب هستند.

قاب آینه، اثر هنری، و تابلو

از قاب‌ها یا عکس‌ها قاب‌دار و اشیای قاب‌شده نیز می‌توان به عنوان جایگزینی برای تخته‌های پشتی تخت خواب استفاده کرد. قاب‌های تزئینی به خودی خود زیبا و جذاب هستند و جذابیت‌های زیادی به طراحی یک اتاق خواب اضافه می‌کنند.

شاخه‌ها کوچک و بزرگ درختان

از هدایای طبیعت استفاده کنید. شاخه‌های بزرگ و کوچک شکسته‌شده درختان را از حیاط خانه خود یا کوچه جمع‌آوری کنید و از آن‌ها به عنوان یک تخته پشتی دوستدار محیط زیست و بازیافت‌شدنی استفاده کنید. از ریسمان‌های رنگی برای گره زدن شاخه‌های بزرگ و کوچک به هم استفاده کنید و آن‌ها را صورت تصادفی در کنار هم بچینید تا به تخته پشتی نامتقارن دست یابید.

علائم و پوسترها

علائم جذاب و پوسترهای قدیمی می‌توانند حس و حالی تاریخی و نوستالوژیک به اتاق خواب شما اضافه کنند. این عناصر بسیار مناسب اتاق‌ خواب‌هایی هستند که به سبک قدیمی طراحی شده‌اند.

قطعه‌های چوب

چوب‌هایی که به شکل طبیعی استفاده می شوند و چوب‌های جمع شده از دریا و ساحل، و هر نوع قطعه چوبی دیگر جایگزین‌های بسیار خوب و طبیعی برای تخته‌های پشتی تخت خواب هستند. ظاهر طبیعی و سرزنده این قطعه‌ها به دکور اتاق خواب شما حس و حالی شاداب اضافه می‌کند و هم‌چنین یک قطعه چوب لاک الکل کاری شده می‌تواند تبدیل به یک فضایی چشم‌گیر و در عین حال نقطه کانونی اتاق خواب شما شود.

چیدمان تزئینی بر روی دیوار  

تخته‌های پشتی تخت خواب خودشان یک شی تزئینی هستند که بر روی دیوار قرار می‌گیرند، پس می‌توان به جای آن‌ها از چیدمانی از اشیای تزئینی بر روی دیوار پشت تخت خواب استفاده کرد. از عکس‌ها، بشقاب‌ها، گیاهان خشک‌شده، و دیگر اشیای تزئینی مناسب یک دیوار استفاده کرده تا به چیدمانی جذاب و چشم‌گیر برسید که جایگزین بسیار خوبی برای تخته‌های پشتی تخت خواب هستند.

نقاشی‌ها

تابلو نقاشی جذابیت زیادی به یک اتاق خواب اضافه می‌کند و به همین دلیل می‌توان از آن هم به عنوان شی تزئینی و هم به عنوان تخته پشتی تخت خواب اتاق خواب استفاده کرد.

سیلوئت 

منظور از سیلوئت در اینجا طرحی است که فقط خطوط اصلی در آن مشخص هستند و فاقد رنگ آمیزی زمینه است. تاج تخت با طراحی سیلوئت هیچ نیازی به جزئیات و اینکه آن را رنگ کنید ندارد، بلکه رویای شما آن‌ها را کامل می‌کند.

پرده‌ها

یک تخته پشتی پرده‌ای می‌تواند حس و حالی رویایی به اتاق خواب شما اضافه کند، اما بهتر است مقداری رنگ به آن اضافه کنید. تخته‌های پشتی پرده‌ای که دارای طرح‌ها و نقش‌های مختلفی هستند به اتاق خوابی که دارای پالت رنگی خنثی است جزئیات اضافه می‌کند.

قفسه‌ها

قفسه‌ها فضایی برای نگهداری و به نمایش گذاشتن اشیا ایجاد می‌کنند. از این ویژگی استفاده کرده و یک تخته پشتی زیبا خلق کنید که بر روی آن‌ها عکس‌های خانوادگی و چند شی تزئینی قرار گرفته است.

نقاشی‌های دیواری

نقاشی دیواری به خودی خود عنصر تزئینی بسیار زیبایی است، اما هم‌چنین از آن به عنوان تخته پشتی تخت خواب نیز می‌توان استفاده کرد. چنین نقاشی را می‌توان بر روی کاغذ دیواری یا پارچه چاپ کرد و یا از یک هنرمند نقاش خواست که آن را بر روی دیوار پشت تخت خواب شما نقاشی کند.

جعبه‌های چوبی

از چوب جعبه‌های چوبی برای ساخت وسایل تزئینی و یا حتی مبلمان استفاده می‌شود. تخته پشتی تخت خواب نیز از آن دسته چیزهایی است که با استفاده از جعبه‌های چوبی می‌توان آن‌ها را ساخت. جعبه‌های چوبی خاکستری رنگ حس و حالی صنعتی و روستیک به فضای اتاق خواب شما اضافه می‌کنند.

کاغذ دیواری

یک تکه کاغذ دیواری به سادگی می‌تواند به یک اتاق خواب رنگ و جزئیات اضافه کند. پس چه بهتر که از آن به عنوان تخته پشتی تخت خواب استفاده کنیم. کاغذ دیواری را برای این کار انتخاب کنید که با سبک طراحی اتاق خواب شما هماهنگ باشد. فرم و شکل تخته پشتی را که دوست دارید در اتاق خواب خود داشته باشید تعیین کنید و سپس به راحتی یک تکه کاغذ دیواری را به دیوار پشت تخت خواب بچسبانید. شما می‌توانید این کاغذ دیواری را مستقیما به دیوار بچسبانید و یا ابتدا یک قطعه چوب را به دیوار نصب کرده و سپس کاغذ دیواری را به سطح چوب بچسبانید.

درهای قدیمی باغ‌ها

درهای کوچک قدیمی باغ‌ها مانند تخته‌های پشتی تخت خواب‌های قدیمی هستند. این کار فرصت خوبی برای استفاده دوباره از درهای قدیمی باغ‌ها ایجاد می‌کند و می‌توان از آن‌ها به عنوان تخته پشتی یک تخت خواب در یک اتاق خواب رویایی استفاده کرد.

مطالب مرتبط: طراحی خاص اتاق خواب به کمک دختر کوچولو ها

لذت یک خواب آسوده

یک اتاق خواب ایده آل

کدام تشک مناسب شماست؟

اتاق خواب مورد علاقه شما چگونه است؟

رازهای شستشو و نظافت کالای خواب برای یک خواب سالم

 

منبع: furnishburnish | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه