Chidaneh.com placeholder image

انواع آسانسور، بگو چجوری برم طبقه بالا؟!

به قلم: تحریریه چیدانه

تاسیسات: یکی از بهترین کارهایی که پدربزرگم برای مادربزرگ انجام داد نصب آسانسور در خانه بود. خانه آنها خیلی بزرگ نبود و تنها دو طبقه داشت، اما مادربزرگ ضعیف شده بود و نمی توانست از پله ها بالا برود. پدربزرگ هم فقط دلش می خواست او را خوشحال کند.

طراحان پرگاس نامدار
آسانسور
طراحان پرگاس نامدار

چوب و هنر

در این مطلب با ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری از بالابر یا همان آسانسور بدانیم…

آسانسور

 امروزه استفاده از آسانسور بسیار جا افتاده و بیشتر خانه ها دست به نصب آسانسور زده اند. این تکنولوژی تاجایی پیشرفت کرده که حتی یکی از دغدغه های آن، موسیقی پخش شده در آسانسور است!

آرام روان عرش
آسانسور
آرام روان عرش

انواع آسانسور

به طور کلی سه نوع آسانسور وجود دارد:

  • اولین نوع آن آسانسور هیدرولیکی است که به لحاظ امکانات و نیاز به اتاقکی با تجهیزات خاص خود، معمولا برای آپارتمان ها و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به فکر استفاده از آسانسور در داخل خانه خود هستید خیالتان راحت باشد که دستتان در انتخاب باز است!
  • نوع دوم آسانسور که معمولا با نام بالابر شناخته می شود آسانسوری است که غالبا درون واحدهای خانه ها و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و اتاقک مجزایی ندارد. این نوع آسانسور توسط یک وزنه و با بالا و پایین شدن آن فعالیت کرده و حرکت می کند.
  • نوع سوم آسانسورها آسانسور پانوراما نام دارد. این نوع آسانسور، شیشه ای بوده و غالبا با فشار هوا کار می کند. شما اکثرا این نوع آسانسور را در مجتمع های تجاری بزرگ شاهد هستید. این نوع آسانسورها به اتاقک ماشین و تجهیزات هیچ نیازی ندارند. علاوه بر این می توان گفت که نصب آسانسور پانوراما، خیلی هم سخت نیست. یکی از دلایل آن هم نیاز به فضای نسبتا کوچک آن است.

گروه صنعتی مازارلند
طراحی ورودی آسانسور
گروه صنعتی مازارلند

هزینه نصب آسانسور

هزینه نصب آسانسور به موضوعات متفاوتی بستگی دارد؛ برای مثال می توان به تعداد طبقات، اندازه اتاقک آسانسور، لوازم ، وسایل و مصالح به کار رفته در آن اشاره کرد.

طراحان پرگاس نامدار
آسانسور
طراحان پرگاس نامدار

شما می توانید پنل چوبی، سنگی، موزاییک، آینه ای و… انتخاب نمایید و از موسیقی زیبا و دلنوازی نیز در آسانسور خود استفاده کنید.

آسانسور و پله برقی بهفخر
آسانسور بهفخر
آسانسور و پله برقی بهفخر

بعضی از افراد ترجیح می دهند در آسانسورهای خود از تلفن نیز استفاده کنند که بد نیست به آن هم اشاره کنیم. شما می توانید در مواقع ضروری از این تلفن استفاده نمایید.

طراحان پرگاس نامدار
آسانسور
طراحان پرگاس نامدار

شما می توانید همانند آنچه که در تصویر مشاهده می کنید برای اتاقک آسانسور خود دستگیره هایی نیز تعبیه نمایید.

پرنیان سازان
بازسازی دکور آسانسور
پرنیان سازان

اگر در فکر بازسازی خانه و یا ساخت منزل، مغازه و… هستید می توانید با اهالی فن وب سایت چیدانه همراه باشید و از آنها کمک بگیرید:

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه