Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون آپارتمان براساس یک فیلم کلاسیک

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: ممکن است شما هم از علاقمندان به سینما باشید. از آن دسته کسانی که دوست دارند حس فضایی و حال و هوای یک فیلم بخصوص را برای مدت های طولانی با خود به همراه داشته باشند. شاید یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما متناسب با فضا و طراحی صحنه فیلم مورد علاقه تان باشد.

گاهی نیز پیش می آید که با دیدن یک ساختمان و با توجه به نشانه های ظاهری آن، فیلم بخصوصی در خاطرتان تداعی شود. که می تواند در ذهن شما ایده هایی را برای تغییر و بازسازی آن ساختمان به وجود آورد. در این مطلب نمونه ای از این نوع بازسازی را خواهید دید:

چوب و هنر

وقتی برای اولین بار نگاه رابرت روو (Robert Rowe) به این خانه کوچک تخریب‌شده و دست‌نخورده که متعلق به قبل از جنگ بود و در منطقه چلسی (Chelsea) در منهتن قرار داشت افتاد، ناگهان او را به یاد فیلمی، به ویژه آجرهای نمای ساختمان، انداخت: میلدرد پیرس (Mildred Pierce: فیلمی به کارگردانی مایکل کرتیز با بازی جان کرافورد، جک کارسون، و زاچاری اسکات که در سال 1945 ساخته شده است).

اگر او می‌توانست این فضا را کمی شبیه شاهکار نوآر مایکل کرتیز (Michael Curtiz) در سال 1145  بکند- چیزی شبیه خانه‌ای که ترکیبی از " آرت دکو " با سبک احیای اسپانیایی است و در منطقه سن فرناندو (San Fernando) در ایالت کالیفرنیا قرار دارد، دفتر کار شیک و زیبای جان کرافورد (یکی از بازیگران فیلم در نقش میلدرد پیرس) در رستوران در ساحل لاگونا (Laguna Beach)، و یا خانه ساحلی مالیبو (Malibu) که دارای زیبایی مردانه‌ای است- به آرزوی خود می‌رسید و می‌توانست آن‌چه در سر داشت را به طور واقعی به اجرا بگذارد. او اصلا نمی‌خواست عین به عین از آن فیلم تقلید کند، بلکه هدفش رسیدن به حس و حالی شبیه آن در این فضای جدید بود. او می‌خواست در این خانه نشانه‌هایی از سفرهای متمادی و پی در پی‌اش به عنوان رئیس بخش بین‌المللی تبلیغات مجله W وجود داشته باشد. نشانه‌هایی که به طور مثال در دفترهای این مجله در شهرهای پاریس و میلان وجود داشت.

این مبل دسته‌دار متعلق به دهه 1970 که در فضای نشیمن قرار دارد، با پارچه پشمی مخصوص لباس روکش شده است، چراغ پایه‌دار ساخته شرکت رالف لورن است، و دیوارها به رنگ طوسی گرم  درآمده‌اند.

 مجسمه‌ شیشه‌ای که توسط راب وین ساخته شده و طراحی‌ای که توسط پائول آنتونیو اسزابو اجرا شده است، یک دراور قدیمی و زیبا قرار دارد که روی آن یک اثر هنری زیبا که توسط هنرمندی ناشناس خلق شده است وجود دارد.    

مطالب مرتبط: 6 ایده طراحی داخلی براساس فیلم برنده گلدن گلوب

خانه هال بری، بازیگر برنده جایزه اسکار

خانه ای سر شار از آرامش پس از بازسازی

پله اول بازسازی، محاسبه هزینه ها

منبع: elledecor | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 06 بهمن 1393
چیزی که بیشتر ازهمه تو متن توجه ام رو جلب کرد اشاره به کلیه افراد دست اندرکار این پروژه بود.چیزی که در پروژه های داخلی کمترباهاش مواجه میشیم تنها نام کارفرما یا احیانا معمار در صورت معروف بودن.در صورتیکه یه پروژه موفق حاصل تلاش جمعی یک گروه می باشد.

ثبت دیدگاه