Chidaneh.com placeholder image

بازسازی خانه‌ صد ساله، زندگی دوباره

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: این خانه‌ در سال 1878 یعنی درست در زمانی که جنبش‌های مدرنیستی در معماری آغاز به کار کرده بودند ساخته شده است و با استفاده از تکنیک‌ها و مواد و مصالح متعلق به همان دوران ساخته شده است. در این دوره پوشش دادن این مواد و مصالح با استفاده از عناصری تزئینی که از گچ ساخته شده بودند، رنگ سفید، و گچ و سیمان در سقف مد بود. مواد و مصالح و تکنیک‌های مورد استفاده برای ناظران کاملا مخفی بوده است: دیوارهای آجری دست‌ساز، تختال‌های سرامیکی، تیرچه‌های چوبی از جنس درخت کاج، درهای مستحکم، ستون‌های چدنی، و غیره. تمام این تکنیک‌ها و مواد و مصالح برای بیش از صد سال حفظ شده‌اند. با این حال، اکنون این فضا رو به قرن بیست و یکم باز شده‌ است و در مقابل چشمان شما قرار گرفته‌ است. بناهایی که در زمان خود مدرن بودند اما در این قرن تبدیل به خانه‌هایی قدیمی و از مد افتاده شده‌اند.

در این مطلب بازسازی و طراحی داخلی خانه ای با دیوارهای آجری را به شما نشان می دهیم که معنی واقعی خانه است. با چیدانه همراه باشید.

چوب و هنر

معماران: سرجی پونز (Sergi Pons)

مکان: بارسلون، اسپانیا

سال ساخت: 2014

برخی از دیوارها را با استفاده از اندودهای آهکی سنتی پوشش داده‌ شده اند  و  کف فضا از پارکت‌هایی که از چوب درخت بلوط ساخته شده‌اند پوشش داده شده است . هم‌چنین آشپزخانه و حمام و دستشویی را با استفاده از چوب‌های تراشه‌ای سفید رنگ بازسازی کرده‌اند. در این‌جا می‌توانید عناصر جدید این خانه را مشاهده کنید که در طراحی دوباره آن‌ها از پیچیدگی پرهیز شده است و برای ایجاد کنتراست از کاشی‌های روغنی استفاده شده است. کار تخریب، باستان‌شناسی، ترمیم، شناسایی مجدد این خانه در پشت مواد و مصالح سنتی آن پنهان شده است.

اتاق کار  درست در کنار اتاق خواب قرار گرفته است؛ نور بالکن تمام فضا را غرق روشنایی می‌کند و پنجره‌های دوجداره باعث می‌شوند سر و صدای بیرون خانه ساکنان را آزار ندهد و مزاحم کارشان نشود. پس از صرف ناهار در اتاق غذاخوری، یک چرت کوتاه در اتاق نشمین حسابی می‌چسبد. ساکنان خانه به مبلمان آنتیک و تابلوهای نقاشی اوریجنیال که سال‌ها قبل توسط هنرمندی که زمانی دوست شان بوده‌ است نقاشی شده است علاقه دارند. زندگی در یک نظم و هارمونی و ایجاد تعادل در کلیت فضای زندگی ساکنان شخصیت اصلی این خانه است؛ آسایشی که با استفاده از طراحی کاربردی به دست آمده است.

حس و حال گرم بافت‌های و رنگ‌های زیبای موجود در این خانه تحسین برانگیز است: قهوه‌ای متمایل به زرد، خاکی، انواع مختلف آجر بر روی دیوارها که هر کدام از دیگری کاملا متفاوت است، و زیبایی تیرچه‌های افقی که در سرتاسر خانه وجود دارند و به نوعی همه فضاها را به هم پیوند می‌دهند. تمام این ویژگی‌ها این خانه را تبدیل به یک فضای منحصربه‌فرد و جذاب می‌کنند.

صاحبان خانه عاشق گذر کردن از یک قسمت از آپارتمان به قسمت دیگر آن هستید. زندگی، راز و رمز گذر و تحول، از لحظه قبلی به مرحله نهایی. آنها از طریق درها و پنجره‌های خانه به دوردست‌ها نگاه می‌کنند و به دنبال مناظر زیبا می‌گردند: از سالن مرکزی به اتاق نشمین، سپس از طریق در شیشه‌ای به اتاق غذاخوری، بعد از طریق آشپزخانه به آخرین اتاق که به اتاق مطالعه منتهی می‌شود؛ سی و پنج متر حرکت در درون پرده‌های روشن و رنگ‌مایه‌های زیبا و در سکوت این خانه. و گاهی صدای آواز زیبای پرندگانی که بر روی شاخه درخت‌ها نشسته‌اند از پاسیوی درون خانه شنیده می‌شود.

 

مطالب مرتبط: با کمترین هزینه اتاق کودک خود را بازسازی کنید!

خانه ای زیبا با تلفیقی از وسایل قدیمی

مراحل بازسازی یک خانه از زبان طراح آن

 

منبع: archdaily | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه