Chidaneh.com placeholder image

مجسمه های زیبا، نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم!

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما از اضافه کردن رنگ و زیبایی به خانه لذت می‌ بریم و چه راهی ساده‌ تر از اینکه آثار هنری و مجسمه با ترکیب رنگ‌ های قوی، تصویر سه‌ بعدی و قابل‌ لمس بخریم. اگر بخواهید دنیای وسیع هنر مجسمه‌ سازی را به دسته‌ های مشخص تقسیم کنید، گیج می شوید و در نهایت هم کمک چندانی برای تصمیم‌ گیری در مورد انتخاب مناسب ترین مجسمه عایدتان نمی شود. هنگام خرید مجسمه از خود بپرسید که آیا این مجسمه های زیبا می‌ توانند منظره بی نظیری در فضای بالای شومینه خانه من ایجاد کنند؟ و یا اینکه آیا خرید یک جفت نقش برجسته دیواری برای تزیین راهروهای باریک در خانه مناسب‌ تر است؟ در این مطلب به نکاتی اشاره می‌ کنیم تا خرید مجسمه‌ دکوری را راحت تر انجام دهید:

شیما خراسانی
گل و گیاه در خانه
شیما خراسانی

chidaneh ad banner

خرید مجسمه تزیینی منزل

به‌ طور نرمال بیشتر افراد دوست دارند مجسمه‌ ها و آثار هنری را برای مدتی طولانی‌ تر نگه‌ دارند و دقیقا به همین علت است که این مجسمه‌ ها باید مقاوم‌ تر از دیگر لوازم تزیینی باشند. حتما اندازه و ایعاد مجسمه را به‌ خوبی اندازه‌ گیری کنید تا از تناسب آن با محیط خانه خود مطمئن باشید؛ درحالی‌ که یک مجسمه بزرگ چوبی در مغازه بسیار باشکوه و خیره‌ کننده به نظر می‌ رسد، ممکن است همان مجسمه در خانه شما بیش‌ از اندازه بزرگ و دست‌ و پا گیر باشد. از سویی دیگر اگر شما به دنبال اثری فلزی هستید، ممکن است خرید مجسمه برنزی را به مجسمه سیمی ترجیح دهید. نکته مثبت در مجسمه‌ ها این است که در ابعاد مختلفی وجود دارند و شما می‌ توانید مطمئن باشید که مجسمه دکوری را پیدا خواهید کرد که مناسب دکوراسیون خانه تان باشد.

مجسمه تزیینی منزل

در کنار همه اینها فراموش نکنید که نهایتا همه‌ چیز بستگی به سلیقه شما دارد. شما تعداد زیادی مجسمه مدرن، انتزاعی و بسیاری از سبک‌ های دیگر را در فروشگاه‌ های لوکس خواهید دید؛ بنابراین خود را به سبکی خاص محدود نکنید. بهتر است مجسمه‌ هایی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون خانه شما هماهنگی داشته باشد شما با انتخاب درست می‌ توانید آثار هنری مورد علاقه خود را سال‌ های سال در مرکز خانه خود با شکوه اولیه نگه‌ دارید.

مطلب مرتبط: با مجسمه های تزیینی دکوراسیون منزل تان را زیباتر کنید!

مجسمه دکوری

مصالح مختلف مجسمه تزیینی منزل چیست؟

یکی از تصمیمات مهمی که شما در هنگام خرید مجسمه با آن روبرو هستید نوع مصالح استفاده‌ شده برای ساخت مجسمه است. در مجسمه‌ سازی تفاوت میان هر متریال در نوع فرم دهی آنها دیده می شود. انتخاب شما نیز تنها بستگی به زیبایی شکل نهایی مجسمه دکوری دارد.

مجسمه برنزی

مجسمه برنزی: مجسمه‌ های برنزی به روش قالب‌ زنی فرم داده می‌ شوند. این مجسمه‌ های زیبا در سایزهای مختلفی وجود دارند. سایز بسیار کوچک را برای شلف دیواری خانه و اندازه‌ های بزرگ را برای قرار دادن روی زمین یا سطح بلندی از وسایل در دکوراسیون خریداری کنید. نکته مثبت در تمامی مجسمه های برنزی مقاومت بالای آنها نسبت به سایر انواع مجسمه است.

مطلب مرتبط: تزیینات لوکس منزل، ۱۰ مجسمه برنزی دکوری!

مجسمه شیشه ای

مجسمه شیشه‌ ای: برای فرم دهی به شیشه به شکل‌ های مختلف، از گرما استفاده می‌ شود. این مجسمه در رنگ‌ های بسیار و متنوعی وجود دارند. مجسمه‌ دکوری شیشه ای بسیار آسیب‌  پذیر بوده و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه‌ داشته شوند.

مجسمه دکوری خان
مجسمه فانتزی
مجسمه دکوری خان
مجسمه دکوری خان
مجسمه دکوری
مجسمه دکوری خان
دپارتمان طراحی داخلی و مجسمه سازی المپ
مجسمه فلزی
دپارتمان طراحی داخلی و مجسمه سازی المپ

مجسمه‌ فلزی: مجسمه‌ های فلزی معمولا با تکه‌ های فلزی ساخته می‌شوند و به‌ وسیله گرما فرم داده‌ می شوند. این مجسمه تزیینی منزل یکی از مقاوم‌ترین انواع در این نوع آثار هنری هستند.

فرنوش فروغی
گلدان سفالی
فرنوش فروغی
اکنون گالری
پرنده سرامیکی اکنون گالری
اکنون گالری
اکنون گالری
پرستوهای سرامیکی اکنون گالری
اکنون گالری

اکنون گالری
مجسمه دکوراتیو اکنون گالری
اکنون گالری
اکنون گالری
اسب های سرامیکی اکنون گالری
اکنون گالری
آسمانه
مجسمه های سرامیکی
آسمانه

مجسمه‌ سرامیکی: یکی از مصالح متداول در مجسمه‌ سازی سرامیک است. این نوع مجسمه‌ ها اول ساخته می‌ شوند و سپس گرما داده شده و رنگ می‌ شوند. آنها نیز مانند شیشه شکننده هستند و باید در فضایی قرار بگیرند که در دسترس کودکان نباشند.

شیشه رنگی
دکوری شیشه ای طرح قایق
شیشه رنگی
مجسمه دکوری خان
مجسمه دکوری
مجسمه دکوری خان
مجسمه دکوری خان
مجسمه تزیینی منزل
مجسمه دکوری خان

 

مجسمه‌ سیمی: مجسمه‌ های سیمی مجسمه‌ هایی هستند که از سیم‌ های فلزی ساخته‌ شده‌ اند و به‌ وسیله گرما شکل داده‌ شده‌ اند. آنها جزو مجسمه‌ های بسیار مقاوم هستند و در تنوع بالا در بازار موجود هستند.

شیشه رنگی
خانواده درنا
شیشه رنگی

مجسمه دکوری از شیشه و فلز هم جلوه خاصی به دکوراسبون منزل شما می دهد. به خصوص اگر از شیشه های رنگی براس ساخت این دکوری زیبا استفاده شود، می توانید با توجه به ترکیب رنگی دکوراسیون خانه خود انتخاب بیشتری داشته باشید.

چوبت
تندیس چوبی پرنده
چوبت
چوبت
تندیس چوبی روباه
چوبت
دست سازه های چوبی دال
مجسمه چوبی طرح فانتزی
دست سازه های چوبی دال

دست سازه های چوبی دال
مجسمه چوبی طرح فانتزی
دست سازه های چوبی دال
دارکوب
گلدان دکوراتیو کد VA02-b
دارکوب
[[nid:127478]]

مجسمه چوبی: این نوع از مجسمه های زیبا با تراش تکه ای چوب به وجود می آید. بسته به نوع چوب استفاده شده در این نوع مجسمه دکوری دوام آن می تواند متفاوت باشد. همچنین مراحل و فرآیندی که بعد از ساخت و تراشیدن مجسمه روی آن انجام می شود، مقاومت مجسمه چوبی را تخت تاثیر قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: خلق مجسمه های چوبی در کارگاه کوچک بانوی هنرمند ایرانی!

مجسمه مادر
مجسمه مادر2
مجسمه و پرینت سه بعدی ایران 3D سیستم
مجسمه سه بعدی
مجسمه و پرینت سه بعدی ایران 3D سیستم

​مجسمه سه بعدی: مجسمه سه بعدی با استفاده از پرینتر سه بعدی به وجود می آید. 

فروشگاه اینترنتی شیک و تک
مجسمه کارتونی هفت کوتوله
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
مجسمه جا خلال مزرعه دار
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
فروشگاه گلدن آرت
دکوری فرشته گلدن آرت
فروشگاه گلدن آرت

مجسمه رزینی: رزین یا پلی استر نسل جدید از مواد مصنوعی است که برای ساخت لوازم تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت مجسمه رزین، آنها را در قالب مخصوص ریخته و فرم مورد نظر را به دست می آورند. 

برای خرید مجسمه معرفی شده روی آن کلیک کرده و از طریق کادر سبز رنگ به فروشنده یا تولید کننده آن متصل شوید. همچنین پروفایل های معرفی شده در انتهای هر نوع مجسمه، برقراری ارتباط با گروه های مختلف تولیدی را راحت می کند. 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه