Chidaneh.com placeholder image

ایده های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی فضاهای داخلیهمه ما دوست داریم در فضایی زندگی کنیم که همه چیز آن طبق سلیقه ما طراحی و چیده شده باشد. ما دوست داریم تک‌تک قسمت‌های خانه‌هایمان زیبا و شیک باشند، اما گاهی این‌گونه نمی‌شود. هر فضایی بعد از چند سال نیاز به نوسازی و بازسازی دارد و این‌گونه است که می‌توان به خانه روح تازه‌ای دمید. به همین دلیل هم هست که اکثر طراحان داخلی به مالکان توصیه می‌کنند به جای هزینه‌های زیاد برای ساخت فضایی تازه، بهتر است فضاهای موجود را بازسازی کنند. بازسازی هزینه کم‌تری از ساخت دوباره دارد و باعث می‌شود مالک بتواند بر اساس نیازهای روز خود پیش رود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با 7 اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری آشنا کنیم که همگی آن‌ها بازسازی شده‌اند. عکس‌هایی از پیش از بازسازی و پس از بازسازی از آن‌ها را نیز به شما نشان می‌دهیم تا متوجه شوید که چقدر ایده‌های موجود در طراحی داخلی منزل زیاد و متنوع هستند.

سرویس خواب بالسا

پیش از بازسازی نشیمن

دیوارهای خالی سفید رنگ، پنجره‌هایی بدون پرده، و مبلمانی بی‌حال در رنگ‌های خنثی باعث شده‌اند تا این فضا کمی زمخت و خشن به نظر برسد. این فضا دارای جزئیات فوق‌العاده‌ای مانند طاقچه چوبی و کتابخانه‌های پیش‌ساخته است، اما از این عناصر جذاب به خوبی و به شیوه‌ای درست و حساب‌شده استفاده نشده است. 

پس از بازسازی نشیمن

مبل‌های این فضا به هم نزدیک شده‌اند و از این طریق حس و حالی صمیمی‌تر در اتاق ایجاد شده است. کوسن با طرح گورخری با کاناپه ساده و یک‌دست کنتراست زیبایی ایجاد کرده است و در عین حال جمع کردن قالیچه باعث شده است که فضا کمی بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد و از طرفی کفپوش‌های چوبی زیبا بیش‌ از پیش به چشم بیایند.
 

پیش از بازسازی فضای نشیمن و پذیرایی

مبلمان این فضا خیلی از هم دور هستند و به همین حس و حالی سرد و گرفته در اتاق ایجاد شده است و هم‌چنین کنتراست میان دیوارهای سفید رنگ با چارچوب‌های چوبی تیره بسیار زیاد و آزاردهنده است. میزهای پیرامون کاناپه بیش از حد به چشم می‌آیند و این مسئله باعث شده تا کاناپه در فضا گم شود.

پس از بازسازی فضای نشیمن و پذیرایی

دیوارهای اتاق به رنگ سبز کم‌رنگ درآمده‌اند و از این طریق کنتراست زیبایی با چارچوب‌های چوبی ایجاد کرده‌اند (البته این رنگ در کاغذ دیواری‌های اتاق کناری نیز به کار رفته و باعث شده فضای کلی خانه یک‌دست‌تر شود). اضافه کردن کوسن‌های رنگی و طرح‌دار به کاناپه‌ای که رنگی خنثی دارد باعث شده تا کاناپه بیش‌تر به چشم بیاید و در عین حال طرح و رنگ به آن اضافه شود. برای تعیین کردن محدوده فضای نشیمن، یک قالیچه بزرگ جایگزین دو قالیچه کوچک شده است و کاناپه بزرگ و کاناپه دونفره به هم نزدیک‌تر شده‌اند. از میز انتهای اتاق به عنوان میز کنسول استفاده شده است و در پشت کاناپه دونفره قرار گرفته است. چیدمان میزها تغییر کرده و در این حالت جدید از تجمع آن‌ها در یک سمت اتاق جلوگیری شده است.
 

پیش از بازسازی شومینه و فضای تلویزیون

بدون وجود هیچ‌گونه طاقچه یا یک اثر هنری در فضای بالای شومینه، این عنصر زیبا در درون دیوار سفید رنگ این اتاق گم شده است و زیبایی آن اصلا به چشم نمی‌آید. رنگ‌های خنثی و بی‌روح حس و حالی سرد و مرده به فضا داده‌اند.


 

پس از بازسازی شومینه و فضای تلویزیون

یک تخته سیاه جذاب و زیبا مسئله طاقچه بالای شومینه را حل کرده است. دو دیوار که به رنگ آبی درآمده‌اند به فضا سرزندگی و شادابی بخشیده‌اند و در عین حال یک پارچه حریر زیبا بر روی فضای جلوی میز تلویزیون قرار گرفته است و از این طریق هم به فضا بافت اضافه کرده است و هم وسایل الکترونیکی و سیم‌های آن‌ها را در پشت خود پنهان کرده است.
 

پیش از بازسازی فضای نشیمن

دیوارهای این اتاق نشیمن به رنگ سفید معمول و استاندارد همه خانه‌ها در آمده است، موکت کف سرتاسر سطح اتاق را پوشانده است، و دیگر اجزای اتاق بدون هیچ گونه چیدمان درست و حساب‌شده‌ای در فضا ول شده‌اند. تمام این مسائل باعث شده تا این اتاق نشیمن بی‌حال، مرده، و نامرتب به نظر برسد.

پس از بازسازی فضای نشیمن

به فضای این اتاق وسایل کاربردی و وتزئینی مورد نیاز، مانند قفسه‌های تیره رنگ چوبی و باکس‌های چوبی بدون در، اضافه شده است و از این طریق سرزندگی به وجود آمده است و هم‌چنین با وجود این وسایل این فضا قابل زندگی شده است. دیوارها به رنگ سبز درآمده‌اند و از این طریق یک تعادل بصری میان رنگ‌های آبی و تنالیته‌های خاکی و نیز عمق در فضا ایجاد شده است و در عین حال یک قالیچه به رنگ تیره و یک نیمکت زیبا که بر روی آن کوسن‌های رنگی جذاب قرار گرفته است به فضا اضافه شده و در نتیجه محدوده فضای گفتگو و نشیمن تعریف شده است. کلاژی از نقشه‌ها، کارت‌های تبریک قدیمی، و پاکت‌های نامه فضا را شخصی و خاص کرده‌اند. 
 

پیش از بازسازی فضای نشیمن

به منظور دست یافتن به فضایی بازتر و وسیع‌تر مبلمان این اتاق به سمت دیوارها رفته‌اند (جایی که بی‌نظمی‌ها و شلوغی‌ها در آن جمع می‌شود) و در نتیجه گرمای اتاق از بین رفته است. پنجره‌ها در پشت گیاهان و پرده‌ها پنهان شده‌اند و در فضا نقشی ندارند، که این مسئله باعث شده فضا کوچک‌تر به نظر برسد.

پس از بازسازی فضای نشیمن

به منظور ایجاد حس و حالی شاداب و ایجاد تمرکز در فضا، یک کاناپه کلاسیک، یک صندلی دسته‌دار بزرگ، و یک صندلی تاشو در یک چیدمان مثلثی قرار گرفته‌اند و صندوق‌های شش ضلعی در کنار هم قرار گرفته‌اند و نقش میز پذیرایی را بازی می‌کنند. استفاده از یک قالیچه با رنگی خنثی حد و حدود فضا را مشخص کرده است و در عین حال دیوارها رنگ شده‌اند و حس و حالی طبیعی و روشن به فضا اضافه کرده‌اند. میل‌پرده که طول آن بیش‌تر از طول چارچوب پنجره است باعث شده پرده‌ها به طور کامل از جلوی پنجره کنار بروند تا نور طبیعی بیش‌تری وارد فضا شود و هم‌چنین توجه به فضای بیرون نیز جلب شود.
 

پیش از بازسازی اتاق نشیمن و ناهارخوری

قرار دادن فضای نشیمن در وسط اتاق باعث شده است این فضا بیش از آن‌که یک فضای دنج و راحت باشد تبدیل به یک فضای گذر شود که بیش‌تر می‌توان در آن رفت و آمد کرد تا بتوان در آن نشست و ساعاتی را به گفتگو و معاشرت پرداخت. میز کنار کاناپه اصلا در سر جای خود قرار نگرفته و در عین حال میز عثمانی سیاه‌رنگ و بزرگ بیش‌تر از این‌که فضا ایجاد کند باعث از بین رفتن فضای وسط اتاق شده است.

پس از بازسازی فضای نشیمن و ناهارخوری

چیدمان اتاق کاملا برعکس شده است و به طور منطقی فضای غذاخوری به آشپزخانه نزدیک‌تر شده است. کاناپه‌ها نزدیک پنجره قرار گرفته‌اند تا منظره بیرون کاملا در محدوده دید باشد و یک مبل راحتی ارغوانی رنگ به فضا گرما اضافه کرده است. میز پذیرایی اکنون درست در مقابل کاناپه‌ها قرار گرفته است و در عین حال میز عثمانی در گوشه اتاق قرار داده شده است تا بتوان از آن استفاده بیش‌تری کرد. اکنون این میز به عنوان میز کناری و فضایی برای قرار دادن گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب بیشتر: 20 ایده برای آنکه یک اتاق غذاخوری دنج داشته باشید

راهنمای خرید صندلی غذاخوری

10 ترکیب رنگ‌ در دکوراسیون فضاهای کوچک

25 پلان باز برای بزرگ شدن آپارتمان های کوچک!

منبع: realsimple | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه