Chidaneh.com placeholder image

نمکدان دو قلو ین و یانگ، نمک و فلفل به مقدار لازم!

به قلم: تحریریه چیدانه

معماران برجسته: همان‌طور که برای خرید وسایل بزرگ خانه دقت می‌کنیم باید به فکر وسایل کوچک هم باشیم. زیبایی فقط در وسایل بزرگ خانه خلاصه نمی‌شود. این جزئیات هستند که میزان توجه شما به منزلتان را نشان می‌دهند. همان‌طور که دقت در خرید مبلمان می‌تواند چیدمان زیبایی به نشیمن ببخشد، یک میز تزئین‌شده با بشقاب، رومیزی، گلدان و نمکدان هم جلوه خاصی به آشپزخانه می‌دهد. انتخاب درست و متفاوت یک نمکدان می‌تواند میز شما را بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید زیبا گرداند.  

نمکدان ین و یانگ

تابلو فرش ریحان

ین و یانگ چیست؟

در حکمت چین باستان ین و یانگ نشانه‌ تعادل در جهان هستند. ین یا بخش تیره‌ این علامت نشانه تاریکی، سنگینی، شر، بیماری، اندوه، خشونت و نفرت است و یانگ یا بخش روشن، نماد روشنی، سبکی، شادی، سلامتی، امید و عشق.
فلسفه ین و یانگ، وجود دو جنس مخالف در کنار یکدیگر است. ین و یانگ نشان‌ دهنده قطب‌های مخالف و تضادهای جهان هستند، البته این بدان معنا نیست که یانگ خوب است و ین بد، بلکه ین و یانگ مانند شب و روز یا زمستان و تابستان بخشی از چرخه هستی به شمار می‌روند.

نمکدان

زمانی تناسب و احساس خوبی به وجود می‌آید که بین ین و یانگ تعادل برقرار باشد. نقطه‌های متضادی که داخل شکل ین و یانگ دیده می‌شود به این مفهوم است که وقتی یکی تمام می‌شود، دیگری در درونش رشد می‌نماید و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. از سال 1920 طرح‌های مختلفی برای نمکدان‌ ها در سراسر جهان ارائه شد، اما در سال 2002 آلبرتو مانتیلا با استفاده از همین فلسفه، محصولی طراحی کرد که بسیار سریع به شهرت جهانی رسید.

ویژگی‌های نمکدان ین و یانگ

ویژگی‌های نمکدان ین و یانگ

نمک و فلفل مانند دو شخص به نظر می‌رسند که یکدیگر را به آغوش کشیدند و مانند علامت ین و یانگ مکمل هم هستند. رنگ هرکدام به شناسایی محتویات آنها کمک می‌کند. یکی سیاه برای فلفل و یکی سفید برای نمک. هر آدمک دو چشم دارد که هم به نمکدان‌های سرامیکی شخصیت بخشیده و هم به‌عنوان نمک‌پاش استفاده می‌شود. این نمکدان جای کمی را روی میز اشغال می‌کند. اگر رومیزی شما رنگی است یا در آشپزخانه‌تان رنگ زیادی به کار رفته، این نمکدان بامزه، انتخاب خوبی برای شماست. علاوه بر این، بچه‌ها را هم به غذا خوردن ترغیب خواهد کرد.

در چیدانه بیشتر بخوانید: ۱۰ جای روغن و سرکه شیک برای میز ناهارخوری !

آلبرتو مانتیلا

نظر آلبرتو مانتیلا در مورد نمکدان ین و یانگ

آلبرتو مانتیلا؛ طراح این نمکدان دو قلو، ماهیت در آغوش کشیدن را دلالت بر برادری بشر می‌داند. او می‌گوید که استفاده جسورانه از رنگ‌های سیاه‌ و سفید نشان می‌دهد که ما همه برابریم و نژادپرستی از آفات جوامع بشری است. او معتقد است که همه ما به رفتار با مهربانی و احترام نیازمندیم. او هم‌چنین آثار مختلفی را برای کمپانی‌های نایک، سونی، پاناسونیک، تیفال، کراس و فورد موتور طراحی کرده است.

جوایز آلبرتو مانتیلا در یک نگاه

جوایز آلبرتو مانتیلا در یک نگاه

  • بهترین طرح مجله تایم 1998  
  • تیم طراحان جامعه امریکا  IDEA 1997 
  • Mateo’s Crib جایزه طلا در گروه مبلمان
  • John Deere-Gator  جایزه برنز رده حمل‌ونقل
  • Mention.Silver  رده محصولات آشپزخانه 
  • Lápiz Acero  جایزه طلا در رده دسته‌بندی محصولات
  • Lápiz Acero جایزه طلا در رده دسته‌بندی محصولات جان دیر تراکتور
  • Lápiz Acero. Bionicle  جایزه طلا برای طراحی مسواک برای بچه‌ها
  • Lápiz Acero نامزد جایزه جان دیر
  • Lápiz Acero  نامزد جایزه  Category NIKE 300
  • NIKE, Vapor 300 IDEA’Silver Prize جایزه نقره نیم طراحان جامعه آمریکا 

لوازم خانگی سیلویا
نمک و فلفل پاش نمکدان خانم و آقای عقاب
لوازم خانگی سیلویا
[[nid:2795]]
لوازم خانگی سیلویا
فلفل پاش و نمکدان عروسک روسی
لوازم خانگی سیلویا

[[nid:13348]]

دکواکو
نمکدان وین سنت دکواکو
دکواکو
برگهف
نمکدان و فلفل پاش نئو برگهف
برگهف

اگر شما هم به دنبال خرید یک نمکدان بامزه برای آشپزخانه و تزیین میز غذا خود هستید پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به بازار به ویترین کالاهای چیدانه سر بزنید.

با پیوستن به کانال چیدانه، روزانه از مطالب مفیدی مطلع شوید!

منبع: مجله منزل | نویسنده: فرشته امیرخانی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه