Chidaneh.com placeholder image

انواع صفحه ی کابینت، قیمت کدوم مناسب تره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: اگر بخواهیم فضایی را به عنوان قلب خانه معرفی کنیم، بی شک آشپزخانه یکی از گزینه های مشترک همه ما است، اما اگر بخواهیم در قلب خانه قلب دیگری را معرفی کنیم بی شک باید به کانتر آشپزخانه اشاره کنیم. کانتر آشپزخانه مهترین بخش فضای پخت و پز محسوب می شود، پس در انتخاب ابعاد، فرم و مواد و مصالح آن باید نهایت دقت را داشته باشیم؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم با گروه ام تو دیزاین همراه شویم تا شما را با انواع صفحه ی روی کابینت و قیمت آن ها در بازار آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. 

ام تو دیزاین
دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

چوب و هنر

صفحه ی کابینت با روکش چوب

صفحه ی کابینت با روکش چوب به دلیل طبیعی بودن و بافت های زیبایی که در سطح خود دارد از جذابیت بسیار خاصی برخوردار است. این صفحات به علت فرآیندی که روی آن ها انجام می شود ضد آب و ضد باکتری است، اما نسبت به متریال های دیگر به مراقبت بیشتری نیاز دارد.  صفحات با روکش های طبیعی مثل گردو، افرا، راش، بلوط، ملچ، ریشه و… مناسب ترین چوب ها برای صفحه ی کابینت در بازار هستند که برحسب نوع روکش و فرآیندی که روی آن ها انجام می شود از متری 600 هزار تومان تا 4 میلیون و 500 هزار تومان قیمت آن متغییر است. 

ام تو دیزاین
اجرای دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

صفحه ی کابینت با سنگ طبیعی 

سنگ طبیعی یکی از پرطرفدارترین و لوکس ترین محصولات موجود در بازار است. این محصول در دو نوع سنگ های گرانیتی و سنگ های مرمری ارائه می شود. سنگ های طبیعی به علت خالص و طبیعی بودنشان از طرح ها و رنگ های فوق العاده و تکرار نشدنی برخوردارند که با فرآوری هایی که روی این سنگ ها صورت می گیرد خلل و فرج آن ها پر شده و استحکام بالاتری پیدا می کنند، همچنین بسیار براق تر و شفاف تر از سنگ های معمولی دیده می شوند. شرکت آنتولینی ایتالیا که بزرگترین بدنه ی تولید و فرآوری سنگ طبیعی در جهان است، محصولات بی نظیر خود را در ایران نیز ارائه کرده است و گروه ام تو دیزاین در زمینه اجرای سنگ های طبیعی نیز  اقدام به گرفتن گواهینامه ی کیفیت ساخت از نمایندگی شرکت آنتولینی ایتالیا در ایران کرده است. 

ام تو دیزاین
اجرای دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

سنگ گرانیت روی کابینت 

به گفته ی گروه ام تو دیزاین سنگ های گرانتی برای صفحه ی روی کابینت به دلیل استحکام، زیبایی و تنوع بالا بسیار پرطرفدارتر از سایر سنگ های موجود در بازار هستند و  مهم‌ترین دلیل انتخاب سنگ‌ گرانیت روی کابینت آشپزخانه‌ نمای طبیعی آن‌ است. تنوع رنگ و طرح در گرانیت‌ بسیار زیاد است. این نوع سنگ‌های مصنوعی گاهی هم قیمت سنگ‌های طبیعی بوده و مانند آن‌ها مقاوم در برابر حرارت، ضد خش، ضد قارچ و ضد کپک نیز هستند؛ از معایب این نوع سنگ می توان به تمیز کردن آن ها با تمیز کننده های مخصوص اشاره کرد. قیمت سنگ گرانیت روی کابینت در بازار از متری 1 میلیون 300 هزار تومان تا  5 میلیون تومان بسته به نوع گرانیت انتخابی متغییر است. 

ام تو دیزاین
اجرای دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

سنگ مرمر روی کابینت 

سنگ مرمر به دلیل داشتن ظاهری زیبا و طبیعی بسیار پر طرفدار است، البته بیشتر از این سنگ برای دکور و نماهای خاص استفاده می شود. یکی از مهم ترین معایب این سنگ زیبا ضعف آن در برابر ضربه‌ها و خراش‌های چاقو و ساطور آشپزخانه است، بنابراین برای آشپزخانه ی کثیف یا مطبخ چندان مناسب نیست، اما می توان از آن برای کانتر آشپزخانه دوم که پخت و پز در آن انجام نمی گیرد استفاده کرد. سطح سفید و صیقلی سنگ مرمر روی صفحه ی کابینت باعث ایجاد احساس طراوت و پاکی در آشپزخانه می‌شود. مرمرها سنگ‌های خنکی هستند که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بالایی ندارند. سنگ مرمر بهترین گزینه برای آشپزخانه هایی با کابینت کلاسیک است. حدود قیمت سنگ مرمر برای صفحه ی روی کابینت در بازار از متری 4 میلیون و 600 هزار تومان تا 45 میلیون تومان بسته به نوع مرمر انتخابی شما متغییر است. 

ام تو دیزاین
اجرای دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

صفحه ی کابینت با روکش کورین 

صفحات اکرولیک که امروزه به صورت عام به نام کورین شناخته می شود، غالبا ساخت کشور کره و با نام های تجاری سامسونگ، ال جی و هنکس در بازار موجود هستند. صفحات کورین از تنوع بسیار بالایی در رنگ بندی برخوردار است و مهمترین ویژگی روکش های کورین اجرای یکپارچه ی آن است، به طور کلی این متریال به علت تمام اکلریک بودن، این قابلیت را دارد که صفحات در هنگام ساخت و نصب در محل به یکدیگر چسبانده شود و با فرآیندی که روی آن انجام می گیرد به صورت کاملا یکپارچه و بدون مشخص شدن محل اتصالات این صفحات دیده شوند. 

ام تو دیزاین
طراحی و اجرای آشپزخانه مدرن
ام تو دیزاین

از دیگر قابلیت های این روکش پلیش پذیری این متریال است و این امکان را به مصرف کننده می دهد که سطح را تا حد بسیار زیادی (سمباده 4000) پلیش کند، این خاصیت باعث می شود اگر پس از مدتی صفحات دچار آسیب دیدگی و یا خط و خش شد بتوان به سادگی آن را تعمیر و به کیفیت روز اول بازگرداند. حدود قیمت روکش کورین برای صفحه ی روی کابینت در بازار از متری 550 هزار تومان تا 1 میلیون تومان بسته به نوع کورین انتخابی شما متغییر است.

در چیدانه بیشتر بخوانید: صفحات کورین انتخابی مدرن برای سطح روی کانتر 

ام تو دیزاین
اجرای دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

صفحه ی کابینت با روکش کوارتز

صفحات کوارتز یکی از به روزترین و مدرن ترن مصالح موجود در صنعت دکوراسیون و استفاده از کابینت، میز، روشویی و… است. این صفحات 80 درصد طبیعی و از سنگ های معدنی کوارتز تولید می شود و با فرآوری و تغییراتی که در این سنگ ها ایجاد می شود به بازار عرضه می شود. معروف ترین و معتبرترین برند در زمینه تولید صفحات کوارتز شرکت سایلستون اسپانیا است که شهرتی جهانی در این زمینه دارد. محصولات این برند به علت تنوع رنگ بالا و کیفیت بی نظیر در عرصه تولیدات جهانی بی رقیب است.

ام تو دیزاین
اجرای دکوراسیون آشپزخانه
ام تو دیزاین

تفاوت صفحات کورین و کوارتز در ذات این دو محصول که از بارزترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
صفحات کورین به علت نرم تر بودن قابلیت پلیش شدن دارند و اجرای صفحات آن به صورت یکپارچه است، اما این صفحات نسبتبه کوارتز آسیب پذیرتر است.
صفحات کوارتز جنس بسیار مقاوم تری نسبت به کورین دارند و سطح آن خش پذیری بسیار کمتری دارد. صفحات کوارتز کاملا آنتی باکتریال و با جذب آب صفر است. از معایب کوارتز می توان به عدم یکپارچگی سطح  و مشخص شدن محل نصب در سطح آن اشاره کرد، البته درصورت مهارت بالا در نصب می توان آن را به صورت کاملا یکپارچه و بدون هیچ گونه فاصله ای نصب کرد. قیمت روکش کوارتز سایلستون اسپانیا در بازار از متری 750 هزار تومان تا 1 میلیون و 550 هزار تومان است.

*نکته: تمامی قیمت ها بر پایه متر طول یعنی 1 متر در عرض 60 سانتی متر ارائه شده است. 

برای دیدن نمونه کارها و ارتباط با گروه ام تو دیزاین می توانید به پروفایل ام تو دیزاین در چیدانه سر بزنید، نمونه کارهای بیشتری از آن ها ببینید و با این گروه ارتباط برقرار کنید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه