Chidaneh.com placeholder image

معجزه طرح و رنگ در بازسازی یک خانه ویلایی

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: آلیسون کاندلر (Alison Kandler) یک طراح داخلی است و آن‌قدر به رنگ، طرح، و بافت اهمیت می‌دهد که نام دخترش را پیسلی (در زبان انگلیسی به معنی چیزی نرم و زیبا است) گذاشته است. به همین دلیل وقتی او و همسرش، برایان، یک خانه ویلایی را در منطقه سانتا مونیکا در ایالت کالیفرنیا خریداری کردند می‌شد حدس زد که این طراح داخلی خانه جدیدشان را به سبک و سیاق خود طراحی خواهد کرد و در آن یک بازسازی کامل انجام خواهد داد تا فضای جدید مناسب نیازها و سلایق این خانواده شود. در اینجا نگاهی به فرایند بازسازی این خانه می اندازیم و عکس‌هایی از قبل و بعد از بازسازی را به شما نشان دهیم تا بتوانید تلاش‌های آلیسون در این خانه را به خوبی متوجه شوید. شما هم می‌توانید از ایده‌های آلیسون در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.
 

چوب و هنر

در یک نگاه

ساکنان: آلیسون و برایان کاندلر و دخترشان پیسلی (10 ساله)

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

اندازه: 288 متر مربع، 4 اتاق خواب، و 3 حمام و سرویس بهداشتی

پیش از بازسازی:

اتاق‌های خانه ساده و به رنگ سفید بودند. او می‌گوید: «خانه قبلی ما بسیار بزرگ‌تر از این خانه بود و پس از مدتی زندگی در آن به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم از همه فضاهای آن استفاده کنیم. وقتی مشغول طراحی و بازسازی این خانه بودم، متوجه شدم که ما به راحتی می‌توانیم استفاده‌های فراوانی از اتاق‌های این خانه بکنیم. از اتاق نشیمن به طور مدام استفاده نمی‌شد به همین دلیل این فضا نسبت به اتاق‌های دیگر این خانه کمی کوچک‌تر ساخته شد. در اکثر خانه‌های قدیمی، اتاق نشیمن بسیار بزرگ است و در نتیجه متراژ قابل توجهی از خانه را به خود اختصاص می‌دهد.»
 

پس از بازسازی:

اتاق‌ها هنوز به رنگ سفید هستند اما با اضافه شدن امضای آلیسون در طراحی یعنی سبک ساحلی و استفاده از عناصر قدیمی، این اتاق با استفاده از رنگ‌های مختلف زنده شده است. اکنون این فضا تبدیل به اتاق نشیمن دنج و بسیار راحتی شده است.

آلیسون اشاره می‌کند که او اکثر وسایل این خانه را در حراجی‌ها و جمعه‌بازارها پیدا کرده است. او در این‌باره می‌گوید: «من خیلی دوست دارم که از وسایل کهنه و قدیمی و اشیایی که دارای ویژگی‌های معمارانه خاصی هستند استفاده کنم. با استفاده از این وسایل می‌توانم به خانه‌ام حس و حالی شبیه یک کلبه بدهم.» این ایده را می‌توان در کرکره‌های قدیمی مخصوص فضای بیرونی که در دو سمت شومینه به دیوار تکیه داده شدند مشاهده کرد. او می‌گوید: «استفاده از این کرکره‌ها باعث می‌شود تا مرز بین فضای درونی و فضای بیرونی خانه از بین برود.»
 

به این اتاق خوب نگاه کنید؛ این اتاق یک قدم با این‌که بتوان آن را اتاقی کاملا سفید نامید فاصله دارد. آلیسون می‌گوید: «من همیشه با رنگ و پارچه کارم را شروع می‌کنم. این خانه دارای نقشه‌های چاپی هندی و پارچه‌های مختلف بود.» او در این اتاق از وسایل قدیمی که از جمعه‌بازار خرید بود استفاده کرد تا فضا حس و حالی قدیمی و آنتیک پیدا کند.

 

پیش از بازسازی:

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، این خانه دارای نما و فضای بیرونی بسیار قدیمی و کهنه‌ای است. پیش از بازسازی فضای بیرونی این خانه ملغمه‌ای از سبک‌های مختلف- از سبک مدیترانه‌ای اسپانیایی گرفته تا سبک کلاسیک و ساحلی- بود.

نمای ورودی این خانه مشخصا به سبک اسپانیایی طراحی شده است و روزی هم خانواده کاندلر از این خانه دیدن کردند فضای بیرونی همین گونه بود. البته فضای پشتی این خانه دارای شکلی کاملا متفاوت بود؛ شکلی قدیمی و کهنه.
 

پس از بازسازی:

آلیسون فضای پشتی این خانه را کاملا تغییر داد. در شکل جدید این فضا بسیار بزرگ‌تر شده است و شکلی کاملا مدرن و به‌روز دارد. اکنون در این فضا یک قسمت غذاخوری اضافه شده است و در طراحی کلی آن از خطوط ساده و زیبا استفاده شده است. او می‌گوید: «ما در فصل تابستان اکثرا در این فضا غذا می‌خوریم. این‌جا واقعا جای دوست‌داشتنی و جذابی است.»

 

پیش از بازسازی:

آشپزخانه قبلی برای ذائقه آلیسون بیش از حد کوچک و سفید بود.

 

پس از بازسازی:

آشپزخانه جدید همچنان دارای کابینت‌هایی به رنگ سفید است، اما استفاده از کف پوش‌هایی به رنگ آبی و سبز، دیواره‌هایی به رنگ ارغوانی کم‌رنگ، و جزیره‌ای به رنگ قرمز اثر سفیدی کابینت‌ها را تعدیل کرده و این فضا را تبدیل به آشپزخانه‌ای استاندارد با حس و حالی کاملا مدرن و جذاب کرده است.

آلیسون می‌گوید:‌ »من تمام کفپوش‌های این خانه را رنگ کردم. واقعا از کف پوش‌های قهوه‌ای خسته شده بودم. کف پوش‌های رنگ شده این حس را در من ایجاد می‌کنند که انگار در ساحل قدم می‌زنم.»
 

چالش اصلی در طراحی آشپزخانه جدید ایجاد حس و حالی شبیه یک کلبه در آن بود. آلیسون می‌گوید: «من از شادی و گرمای موجود در آشپزخانه‌های قدیمی بسیار خوشم می‌آید. به همین دلیل سعی کردم در طراحی این آشپزخانه از عناصری استفاده کنم که در عین این‌که مدرن و زیبا هستند، دارای حس و حالی قدیمی باشند.» در این آشپزخانه، علاوه بر کف پوش‌های رنگ‌شده، وسایل تزئینی بسیار زیبا، و یک اجاق گاز آبی رنگ اضافه شده است.
 

قسمت مخصوص خوردن صبحانه در پشت آشپزخانه قرار گرفته است و یک نیمکت دنج و زیبا در زیر پنجره جای داده شده است. کوسن‌هایی که دارای طرح‌های چاپی انار هستند منبع الهامی بوده‌اند برای طرح رنگی این فضا.
 

قفسه‌هایی در قسمت دیگر آشپزخانه طراحی شده‌اند که پشت آن کاغذ دیواری شده است و در درون آن‌ها کلکسیون آلیسون قرار گرفته است. او می‌گوید: «کاغذ دیواری‌ها به قفسه‌ها حس و حالی گرافیکی و در عین حال سنتی اضافه کرده‌اند.»
 

پیش از بازسازی:

یک راه‌پله تاریک، قدیمی، و بسیار معمولی.

 

پس از بازسازی:

اضافه شدن رنگ ارغوانی به کف پله ها و حذف یکی از دیوارها باعث شد تا این راه‌پله حس و حالی کاملا متفاوت پیدا کند و از حالت تاریک و گرفته خارج شود. آلیسون می‌گوید: «من عاشق رنگ کف پله ها هستم، اما آن‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند. البته تمیز کردن آنها راحت است و وقتی از رنگ ارغوانی آن خسته شوم به سادگی می‌توانم رنگ آن را عوض کنم.»

راه‌پله تبدیل به یک گالری برای به نمایش گذشتن آثار هنری شده است که آلیسون آن‌ها را در طول سالیان از جمعه‌بازارها و دسته‌دوم‌فروشی‌ها خریداری کرده بود. او می‌گوید: «آثار هنری قیمت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل من سعی می‌کنم آن‌ها را از جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم‌فروشی‌ها خریداری کنم تا بتوانم از پس هزینه‌های آن بربیایم. این تابلوها فضا را به زیبایی پر کرده‌اند و به آن شخصیت و رنگ اضافه کرده‌اند. من در این فضا از آثار هنری گلدار و پرتره‌ها استفاده کردم.»
 

در اتاق غذاخوری، آلیسون پنجره‌های استاندارد را با درهای شیشه‌ای عوض کرد تا پیوندی مستقیم میان فضای داخلی خانه با باغ بیرون آن ایجاد شود. میز غذاخوری دراز این فضا که ظاهری کاملا قدیمی دارد جزء وسایلی است که از خانه قبلی آلیسون به این فضا وارد شده است. آلیسون علاقه عجیبی به این میز غذاخوری دارد و هر جا برود آن را با خود می‌برد.
 

برای خلق هماهنگی بصری در فضای غذاخوری، در کنار میز غذاخوری که به رنگ سبز چمنی است از دیوارپوش‌هایی استفاده شده است که دارای طرح‌هایی سبز رنگ هستند که گل‌های رز در وسط آن قرار گرفته است.

 

طرح‌ها و نقش‌های خاص و زیبا در اتاق خوابِ طبقه دوم این خانه از طریق روتختی‌ها و کوسن‌هایی به رنگ آبی و سفید ادامه یافته است.

صندلی‌هایی که در جلوی تخت‌خواب قرار گرفته‌اند درست در مقابل یک تلویزیون جای داده شده‌اند، تا اتاق خواب اصلی این خانه بتواند نقش اتاق تلویزیون را نیز بازی کند. آلیسون می‌گوید: «من یکی از این صندلی‌ها را از یک دسته‌دوم‌فروشی به قیمت 200 دلار خریده بودم و روکش آن را هفت بار عوض کردم تا مناسب اتاق‌هایی شود که در آن‌ها قرار داشت. سرانجام جفت این صندلی را پیدا کردم و اکنون می‌توانم از این دو صندلی در کنار هم استفاده کنم.» از این دو صندلی فقط به عنوان نشیمن‌هایی برای اعضای خانواده استفاده نمی‌شود، بلکه سگ خانواده هم برای رفتن به روی تخت‌خواب از این صندلی‌ها استفاده می‌کند.  
 

پرده‌های طرح‌دار و بسیار خاص، زیبایی پنجره حمام اصلی این خانه را دوچندان کرده‌اند. هم‌چنین از یک وان فوق‌العاده خاص در این حمام استفاده شده است و بی‌شک ستاره این فضا این وان رنگی فوق‌العاده زیبا است. آلیسون می‌گوید: «من عاشق وان‌های پایه‌دار هستم. هیچ چیز مانند این نوع وان‌ها نمی‌تواند حس و حال یک حمام را شبیه حمام کلبه‌ها بکند.»
 

پیش از بازسازی:

شاید دراماتیک‌ترین و خاص‌ترین تغییر در این اتاق بسیار کوچک اتفاق افتاده است. پیش از بازسازی، به این اتاق فقط به عنوان فضایی کاربردی و بدون هیچ‌گونه زیبایی نگاه می‌شد.

 

پس از بازسازی:‌

آلیسون می‌گوید: «به نظر من رختشوی‌خانه‌ها باید جذاب و زیبا باشند.» همان طور که می‌بینید، یک سینک، چند فضای نگهدارنده، و تعدادی عناصر تزئینی بسیار زیبا به این فضا اضافه شده‌اند. آلیسون برای از بین بردن شکل ردیفی کابینت‌ها و اضافه کردن طرح و رنگ به این فضا، یک دامن طرح‌دار و زیبا به زیر سینک اضافه کرده است. او می‌گوید: «من از هر فرصتی برای استفاده از پارچه و رنگ در فضا استفاده می‌کنم. هم‌چنین در کابینت‌ها من از یک سطح حفره‌دار استفاده کنم. این کابینت‌ها بسیار شبیه کابینت‌های خانه مادربزرگ‌ها هستند.»

 

استفاده از همین اشیای قدیمی و خاص است که فضای زندگی آلیسون را شبیه فضای زندگی مادربزرگش کرده است. شاید در نگاه اول به نظر برسد او در درون کلبه‌ای در یک روستای بسیار زیبا بزرگ شده است. اما این تصور اشتباه است، چراکه برای این طراح داخلی نوستالوژی سال‌ها بعد از جوانی آغاز شده است.

او می‌گوید:‌ »پدر من کارمند نیروی هوایی بود و به همین دلیل من در مناطق بسیار زیادی زندگی کردم. و برای اولین بار وقتی سن و سال زیادی داشتم در یک خانه قدیمی زندگی کردم. اولین آپارتمانم در کالیفرنیا بسیار قدیمی بود و در عین خیلی زیبا و جذاب بود. در همین خانه بود که من عاشق سبک طراحی‌ خانه‌های روستایی و کلبه‌ها شدم و این علاقه به مرور در من رشد پیدا کرد. به همین دلیل در خانه جدیدم سعی کردم تمام علایق و سلایق‌ام را پیاده کنم. اکنون که به این خانه نگاه می‌کنم حس می‌کنم این‌جا همیشه تابستان خواهد بود.»

مطالب مرتبط: 13 ایده عالی برای تزئین دیوارهای خالی به وسیله پارچه ها

انتخاب مناسب ترین پارچه برای رو مبلی و پرده نشیمن

بازسازی یک خانه ویلایی در 5 ماه

خانه ای زیبا با تلفیقی از وسایل قدیمی

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه