Chidaneh.com placeholder image

طراحی نمای خارجی ساختمان های معاصر

به قلم: تحریریه چیدانه

نمای خارجی :نمای ساختمان تاثیر گذارترین قسمت ساختمان است و به نوعی معرف آن ساختمان می باشد. نکته های مهمی در تاثیر گذاری نما ساختمان موثر هستند ازجمله نحوه انتخاب صحیح متریال ها و رنگ های مناسب برای نما.هر ساختمان به واسطه رنگ ها و متریال نما شخصیت و هویت پیدا میکند. و خیلی مهم است که متریال ها به نحوی انتخاب شوند که بتوانند به بیننده درک درستی از فضای داخلی آن ساختمان بدهند. البته عوامل دیگری نیز موثر هستند مثل نور پردازی نما و استفاده از عناصری مانند گلدان ها و فضای سبز جلوی نما. با چیدانه همراه باشید تا با هم برخی از موفق ترین نماها را در زمینه هماهنگی رنگ و متریال بررسی کنیم.
 

استفاده از رنگ های شاد در طراحی نمای خارجی

قالیشویی ادیب

در اولین نگاه همنشینی رنگ سبز و ارغوانی در این تصویر به چشم میاید و این نشان از جسارت طراح دارد. و همچنین استفاده از متریال چوب هم حرکت هوشمندانه ای بوده است چون از ازدحام زیاد رنگ ها در نما جلوگیری کرده است و در عین حال هماهنگی خوبی با دو رنگ دیگر در نما دارد.استفاده از رنگ های شاد برای نما در معماری برای کودکان بسیار مرسوم است.

مطلب پیشنهادی : طراحی فضا سبز و محوطه با نگاهی مدرن

رنگ ارغوانی بر دیوارهای نمای خارجی خانه

طراحی نمای خارجی با استفاده از المان های عمودی

استفاده از شیشه در نما شفافیت خاصی به آن می بخشد. و این شفافیت گاهی باید مهار شود در این نما طراح با استفاده از یک المان عمودی از جنس سنگ سعی بر آن داشته است که استفاده زیاد از شیشه را درنما بپوشاند.همنشینی شیشه و سنگ در نما بسیار جالب است و همچنین انتخاب رنگ قرمز برای مبلمان خارجی و قسمتی از نما نیز میتواند بسیار دل نشین باشد چرا که با فضای سبز و محوطه کاملا هماهنگ است.

مطالب پیشنهادی : دریچه ای برای تماشا جذابیت رنگ قرمز

روش ساخت تراریوم ،گلخانه شیشه ای کوچک

 

استفاده از بافت چوب در نمای خارجی ساختمان

نکته جالبی که در این نما به چشم می آید المان های عمودی با بافت افقی هستند. استفاده از متریال چوب با بافت افقی باعث می شود بیننده فقط به دیدن المان عمودی عادت نکند و هماهنگی لازم را هم داشته باشیم.هم چنین استفاده از صفحات کامپوزیت نیز باعث می شوند نما حس و حال مدرن خود را نیز حفظ کند.

مطالب پیشنهادی : دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی

طراحی مدرن در خانه ای 50 ساله

 

نور پردازی در نمای خارجی ساختمان

گاهی سادگی بافت متریال ها می تواند چاره ساز باشد و تاثیر گذاری بیشتری در بیننده ایجاد کند. طراح در این نما سعی کرده است با استفاده از عناصر تزئینی مثل گلدان ها از سادگی بیش از حد نما بکاهد و به آن روح ببخشد و در عین حال نما ساختمان مدرن بودن خود را نیز حفظ کرده است.

استفاده از نور پردازی موضعی درطراحی نمای خارجی

یک ساختمان همان قدر که در روز جذاب به نظرمیرسد نیاز دارد که در شب هم دیده شود. بنابراین نور پردازی هم می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر نما ساختمان باشد.با ایجاد نورهای موضعی در بعضی قسمت های نما می تواند به یک متریال خاص تاکید داشت و آن را همان قدر که در روز جذاب است در شب نیز جذاب نشان داد.

مطالب پیشنهادی : ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی راه پله

نورپردازی ایده آل برای فضاهای مختلف خانه

 

استفاده از عناصر طبیعی در نمای خارجی

در گیر کردن عناصر طبیعی با نما هم می تواند به جذابیت آن اضافه کند.چیزی که طراح این نما به خوبی آن را به نمایش گذاشته است.

 

استفاده از صفحات کامپوزیت در طراحی نمای خارجی

هماهنگی متریال ها با فضای سبز روبروی نما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این نما قسمت چوبی و سنگی هارمونی خوبی با فضای سبز محوطه دارند و صفحات کامپوزیت هم حس مدرن بودن این نما را القا می کنند.

لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در قسمت بحث و گفتگو چیدانه در میان بگذارید تا علاقه مندان به طراحی نما خارجی ساختمان از پیشنهادات شما استفاده کنند.

منبع : نوشته شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه