Chidaneh.com placeholder image

بازسازی حمام، اشتباه‌های منو تو تکرار نکن!

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: در این مطلب از چیدانه تصمیم داریم به سراغ یک تجربه در بازسازی حمام برویم و با هر آنچه که باید بدانیم آشنا شویم تا از بروز هرگونه اشتباهی جلوگیری نماییم. فردی به نام becky harris  دست به بازسازی حمام خانه خود زده است. در این مطلب می خواهیم در این تجربه با او سهیم باشیم و از اشتباهاتی که مرتکب شده باخبر شویم. 

فکتور

بازسازی حمام

تابلو فرش ریحان

Becky  طراح داخلی نیست، اما با کمک اطلاعات بسیاری که در طی سالیان زیادی در زمینه بازسازی دکوراسیون خانه کسب کرده بود توانست این کار و پروژه را آغاز نماید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که طراح و مهندس اصلی این پروژه برادر او بود، پس بیایید به حرف هایش گوش کنیم.

مطلب مرتبط: ۱۲ سوال که قبل از بازسازی دکوراسیون باید از خود بپرسید!

بازسازی حمام

دکوراسیون حمام 

دکوراسیون حمام این خانه در ابتدا چنین شکلی داشت. کابین دوش و کاشی های تراورتن آن را به خوبی می توانید مشاهده کنید. کاشی تراورتنی که در این حمام به کار رفته بود عمر طولانی داشت و ناگفته نماند که گاهی هم به تعمیراتی نیاز داشت که هزینه های نه چندان کمی را برای صاحب خانه به ارمغان می آورد، اما گذشته از اینها وقت آن رسیده بود که تغییرات بزرگی در دکوراسیون حمام این خانه اتفاق بیفتد.

بازسازی حمام

آنچه در بازسازی خانه خود تجربه کردم!

مسئله ای که در دکوراسیون حمام خانه خود داشتم آن بود که نور بسیار کمی در این فضا عبور می کرد. حتی زمانی که تمام چراغ ها روشن بود باز هم نور کمی در حمام به چشم می خورد.  

مطلب مرتبط: بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

بازسازی حمام

در زمان بازسازی به نکته ای برخورد کردم آن هم این بود که می توان از لایه چوبی زیر سقف برای مصارف دیگری نیز استفاده کرد؛ برای مثال قاب چوبی دور آینه ای که در این تصویر مشاهده می کنید از همان چوب ساخته شده است. در زمان بازسازی تصمیم گرفتم که اطراف آینه را کمی پرنورتر کنم. فضایی که در اطراف این آینه مهیا کردم به گونه ای شد که نور مورد نظر من را فراهم کرده و باعث شد تا به راحتی بتوانم در این قسمت و در مقابل آینه، موهای خود را درست کرده و با نور کافی و به راحتی آرایش کنم.

بازسازی حمام

من اصولا به دیوارهایی که برجستگی دارند علاقه بسیار زیادی دارم. مسئله دیگری که در بازسازی منزل و حمام خود متوجه شدم این بود که این دیوارها ممکن است از نظر بصری بسیار زیبا به نظر برسند و جلوه بسیاری داشته باشند، اما مسئله ای که در پس این همه زیبایی وجود دارد گرد و خاک نشسته روی آنهاست! تمیز کردن گرد و خاکی که بر روی این برجستگی ها می نشیند بسیار سخت بود.

مطلب مرتبط: صفر تا صد بازسازی یک آشپزخانه با تجهیزات مدرن

بازسازی حمام

پالت رنگی در کاشی حمام

در زمانی که تصمیم به انتخاب کاشی حمام خود گرفتم به سراغ چند پالت رنگی مشابه رفتم. دست به انتخاب رنگ های طوسی، سفید، مشکی و آبی گرفتم و تمام کاشی های حمام خود را با همین طیف رنگی انتخاب نمودم. در زمان بازسای وقتی که برادرم برای ادامه روند بازسازی حمام کار خود را انجام می داد، در مقابل کاشی های انتخابی من واکنش هایی نشان داد و با وجود توجه زیادی به بودجه بازسازی حمام داشت، اما به من گفت که بهتر است برای انتخاب کاشی های حمام به سراغ رنگ های گرم تر بروم و آنها را جایگزین طیف رنگی مورد انتخاب خود نمایم.

بازسازی حمام

در بازسازی حمام خود یاد گرفتم…

مسئله ای که در طول بازسازی حمام خانه خود متوجه شدم این بود که اکثر افراد با اشتباهاتی رو به رو می شوند و این مسئله کاملا طبیعی است. در این میان این وظیفه مهندس و طراح آن پروژه است که آن فرد را متوجه اشتباه خود نماید؛ دقیقا مثل کاری که برادر من در طول بازسازی حمام انجام می داد.

مطلب مرتبط: ساخت خانه؛ ۷ قدم برای داشتن خانه ای نو

بازسازی حمام

روزهای بازسازی خانه

زندگی در شرایطی که خانه شما در حال بازسازی شدن است ممکن است کمی سخت پیش رود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید نایلون های پلاستیکی از روی دیوار آویزان هستند و مقواهایی نیز کف زمین را پوشانده اند، اما لازم نیست نگران باشید. اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید، تمامی این شلوغی ها را پشت سر خواهید گذاشت و به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

بازسازی حمام

در این روزها شاید بهتر باشد کمی از خانه بیرون بروید و لوازم جانبی مورد نیاز دکوراسیون منزل خود را خریداری نمایید. این کار فرصت خوبی به حساب می آید تا کمی از شلوغی و سر و صداهای بازسازی خانه نیز فراغت یابید.

مطلب مرتبط: بازسازی آپارتمان ۸۰ متری، خانم طراح سنگ تمام گذاشت!

بازسازی حمام

وسایل دور ریختنی در بازسازی منزل

مسئله دیگری که قطعا در طول بازسازی منزل خود با آن رو به رو خواهید شد مواجهه با وسایل دور ریختنی و یا قابل اهدای بسیار زیادی است. بهتر است در این زمان با حوصله فراوانی آنها را بررسی کنید و در صورت امکان بعضی هایشان را نیز به بنیادهای خیریه اهدا نمایید. این بخش از روند بازسازی خانه برایم فراموش نشدی خواهد ماند!

گروه معماری محمدرضا اطمینان مهر
سرویس بهداشتی
گروه معماری محمدرضا اطمینان مهر

مدیریت پروژه بازسازی خانه

وجود یک برنامه ریز و مدیریتی هوشمندانه در طول کار بازسازی خانه بسیار مهم و لازم است. بهتر است برای اینکه خیالتان از این بابت راحت باشد کار را دست کاردان بسپارید! اهالی فن وب سایت چیدانه نیز در این راه یاری گر شما خواهند بود.

مطلب مرتبط: بازسازی آشپزخانه، همینقدر مقرون به صرفه و ساده!

بازسازی حمام

لیست خرید در بازسازی خانه

برای اینکه بتوانید برنامه های بازسازی منزل خود را با ترتیب و نظم مناسبی پیش ببرید حتما تمامی کارهای خود را یادداشت کنید؛ همه چیز اعم از تعمیرات، خریدهای در پیش رو و…

تجهیزات بهداشتی کارنو
سرویس بهداشتی مدرن وال هنگ
تجهیزات بهداشتی کارنو

در بازسازی خانه خود ترتیب را رعایت کنید

من در این پروژه بازسازی چیزهای زیادی یاد گرفتم. اگر بخواهم نمونه های دیگری از آنها را بگویم این است که یاد گرفتم تمامی کارها و برنامه های لازم در طول بازسازی را بر اساس ترتیب و مرحله بندی مناسب خودشان پیش ببرم و عجله بیش از اندازه ای برای پیش رفتن کارهایم نداشته باشم، چراکه هر چیزی در زمان و موقع خودش باید اتفاق بیفتد. اگر تمام چیزهایی که الان می دانم را همان روزها نیز می دانستم می توانستم بازسازی دوماهه خود را ظرف 5 هفته به اتمام برسانم!

[[nid:83030]][[nid:109391]][[nid:109392]]

[[nid:109395]]

شیرآلات بهداشتی راسان
علم دوش یونیکا‏ ‏فلت‏ راسان
شیرآلات بهداشتی راسان
شیرآلات بهداشتی راسان
علم دوش ‏یونیورست‏ اهرمی ‏تارا‏ ‏مشکی‏ راسان
شیرآلات بهداشتی راسان

انتخاب دوش حمام

آنچه در زمان انتخاب و نصب دوش حمام خود با آن مواجه شدم این بود که باید در این رابطه کمی انعطاف پذیر بود. اگر برای انتخاب وسایل حمام مثل دوش حمام خود تصمیم های خاصی گرفته اید لازم است به نوع کارآیی و حتی قیمت آنها نیز توجه لازم را داشته باشید. پیشنهاد قاطع ما در این هنگام این است که حتما با متخصصین این امر مشورت نموده و با کمک آنها بهترین گزینه برای دکوراسیون حمام خود را انتخاب نمایید.

تجهیزات بهداشتی کارنو
توالت فرنگی هتل لوتوس زعفرانیه
تجهیزات بهداشتی کارنو

پیشنهادی که برایتان داریم این است که در یک جلسه با لوله کش موردنظر خود به گفتگو بنشینید و نظر او را جویا شوید. ممکن است لازم باشد بعضی قسمت ها را تعمیر کنید و از سایر تجربه های آنها بهره مند شوید

فروشگاه اینترنتی دکووال  decowall
استیکر کاشی کد 25 دکووال
فروشگاه اینترنتی دکووال decowall
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
نگهدارنده دوش دستی قلابدار
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
جا حوله ای حلقه ای فیکا
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا

انتخاب کاشی حمام

در زمان انتخاب کاشی های مناسب برای دکوراسیون حمام خود علاوه بر موضوعاتی که بیان شد باید به این نکته نیز اشاره کنیم که به سراغ کاشی ای بروید که بتوانید آنها را به خوبی شستشو داده و تمیز کنید.

تجهیزات بهداشتی کارنو
توالت فرنگی وال هنگ
تجهیزات بهداشتی کارنو

انتخاب کابینت حمام

چیزی که در اولین مراحل فهمیدم این بود که کابینت حمام از جنس چوب خالص نمی تواند انتخاب خوبی باشد، چراکه در مدت زمان کوتاهی آسیب خواهد دید. در هنگام انتخاب سنگ روی کابینت نیز بهتر است از متخصصین این حوزه مشورت بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. پیشنهادی که ما برایتان داریم انتخاب سنگ کوارتز به لحاظ دوام مناسب آن است، البته این بدان معنا نیست که کیفیت سنگ مرمر را از یاد برده ایم!

آبشار کابین
کابین دوش
آبشار کابین
[[nid:120721]]
فروشگاه اینترنتی گنج کالا
شیر اهرمی روشویی مرکید
فروشگاه اینترنتی گنج کالا

در این میان حواستان به این نیز باشد که می توانید در صورت وجود فضای کافی از کابینت و کمدهایی با ظرفیت و گنجایش بالا استفاده کنید که بتوانید وسایل خود را در آنها به راحتی قرار داده و چیدمان نمایید.

معماری آفرینش
سرویس اتاق مهمان آپارتمان ازگل
معماری آفرینش

سخن پایانی در بازسازی حمام

انتخاب گروه حرفه ای و متخصصینی کاربلد در طول کار بازسازی حمام هیچکس را پشیمان نخواهد کرد. کافی است به مهارت آنها اطمینان نموده و با آگاهی و اطلاعاتی کافی پیش بروید. متخصصین و اهالی فن وب سایت چیدانه در این زمینه یاری گر شما خواهند بود.

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
diako در تاریخ 28 شهریور 1396
مقاله بسیار مفیدی بود . تمام افرادی که قصد بازسازی منزلشان را دارند بهتره مقاله های امثال این را حتما بخوانند. http://diakoco.com/
مینا احمدی در تاریخ 17 آبان 1396
همکار گرامی پاین وود (Pine wood)تامین کننده و مجری چوبهای ترمو برای نما، دک، پرگولا و پارکت تمام چوب. پاین وود (Pine wood)نمایندگی رسمی SWM در ایران #پاین وود #چوب نما #نمای ساختمان #ترمو وود 09123042589 02188590177 - 09192332237 instgram : pinewood_miss.ahmadi https://t.me/PINEWOODir www.pinewood.ir سعادت آباد بلوار دریا بین موج و گلها جنب مؤسسه ملل پلاک 6 واحد4

ثبت دیدگاه