Chidaneh.com placeholder image

گردشگری در طبیعت ؛ به استقبال نوروز

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی : این روز ها همه در تکاپو آماده شدن برای استقبال از فصل بهار و نوروز هستند. و همه خانه ها پر شده است از هیاهوی خانه تکانی و تغییر دکوراسیون ، همه سعی می کنند تا بتوانند به بهترین شکل خود را برای پذیرایی از بهار آماده کنند.. بعضی ها خانه خود را برای پذیرایی از بهار  و نوروز آماده می کنند و بعضی دیگر علاوه بر آماده کردن خانه  ، برنامه ای پیش بینی می کنند تا به دامان طبیعت بروند و مهمان طبیعت زیبای بهاری باشند. اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که قصد دارند با طبیعت گردی روز های نوروز را سپری کنند ، در روز هفتم از کمپین 40 روز تا نوروز با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه برای پا گذاشتن در طبیعت آماده شوید و این بار تجربه متفاوت تری را از طبیعت گردی به دست آورید.

گردشگری در طبیعت بکر ایران

اسکای اسکرپر

طبیعت گردی بهترین و دل نشین ترین روشی است که می توان ازطبیعت لذت کافی را برد. طبیعت گردی به این معنا ست که شما با پای پیاده به کشف طبیعت بروید واز پتانسیل خود طبیعت برای دیدن آن استفاده کنید.مثلا با پای پیاده و یا استفاده از حیواناتی نظیر اسب و شتر و همین نکته طبیعت گردی را تبدیل به بهترین روش برای دیدن طبیعت می کند.آماده شدن برای طبیعت گردی کار سختی نیست. در مرحله اول باید مکانی را که می خواهیم در آن به گردش بپردازیم مشخص کنیم. طبیعت گردی خود شامل چند دسته می شود. طبیعت گردی در کوهستان. طبیعت گردی در کویر.طبیعت گردی در جنگل.
 

استفاده از کوله پشتی مناسب برای سفر

بعد از این که مکان خود را برای طبیعت گردی انتخاب کردید حالا وقت آن است که متناسب با آن فضا و منطقه کوله بار سفر خود را ببندید و وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.کوله پشتی در میان وسائل یک طبیعت گرد پس از کفش با اهمیت ترین وسیله ای است که باید به آن توجه کرد.چیدمان درست وسایل در داخل کوله پشتی می تواند به شما کمک کند تا آن را راحت تر حمل کنید و در طول مسیر احساس آرامش بیشتری داشته باشید همچنین یک طبیعت گرد باید همیشه برای مقابله با شرایط سخت آماده باشد.پس مهم است که کوله پشتی خود را به گونه ای بچینید تا بتواند در کمترین زمان به وسایل مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید. با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوید چگونه کول پشتی خود را برای طبیعت گردی آماده کنید.

آماده کردن کوله پشتی برای کوه نوردی

قبل از اینکه بخواهیم کوله پشتی خود را برای سفر بچینیم اول باید نوع مناسبی از کوله پشتی را برای خود تهیه کنید. کوله پشتی ها بر اساس زن یا مرد بودن و وزن فرد حامل آن دسته بندی می شوند.برای تهیه کوله پشتی مناسب خود می توانید به فروشگاه های تخصصی در این زمینه مراجعه کنید.هدف از تنظیم کوله پشتی ، انتقال صحیح وزن بار کوله پشتی به بدن  و به نحوی است که حدود 80 در صد و حتی بیشتر از وزن بار به روی پایین کمر و لگن منتقل شود و شانه های فرد بیشتر در کنترل استقرار بار نقش داشته باشند،  می باشد.وضعیت کوله های پشتی باید از دو نظر مورد توجه قرار بگیرد. یکی از نظر چیدمان داخلی و دیگری نحوه قرار گرفتن کوله در پشت حامل آن.

نحوه چیدمان وسایل و تجهیزات در کوله پشتی

برای چیدن وسایل مورد نیاز در کوله ابتدا باید مشخص کنید که برنامه شما یک روزه است یا چند روزه؟اگر برنامه یک روزه دارید، کوله شما باید متناسب فعالیت یک روزه شما باشد، یعنی یک کوله کوچک.قبل از اینکه وسایل خود را درون کوله پشتی جای دهید، ابتدا آنها را تهیه و در روی یک میز و یا زمین قرار دهید.هیچ چیزی را داخل شیشه حمل نکنید. چیزهایی مثل مربا، عسل و خوردنیهای مشابه را در ظروف پلاستیکی حمل کنید.چنانچه به یک برنامه زمستانی و یا بهاره می روید که احتمال خیس شدن وسایل وجود دارد، سعی کنید که کیسه های پلاستیکی برای آنها تهیه و اجناس خود را درون آنها قرار دهید.پس از تهیه، بسته بندی و کنترل کردن همه وسایل مورد نیاز، ابتدا کیسه خواب را در انتهای کوله پشتی جای دهید. سپس اجناس سنگین مثل قوطی های کنسرو، وسایل فنی و …را روی آن جای دهید. سعی کنید که اجناس را در کنار هم بچینید که هیچ فضای خالی بین آنها نباشد و در هنگام درآوردن کار شما راحت تر باشد. لباسهای گرم و اضافی خود را روی این وسایل بچینید، به خصوص یک لباس گرم مثل بلوز یا بادگیر یا کت را روی همه وسایل قراردهید تا در هنگام استراحتها بتوانید سریع آن را خارج و تن نمایید.وسایل ضروری که در طول برنامه از آنها بیشتر استفاده خواهید کرد، مثل ظرف آب، تنقلات، عینک، بادگیر، کلاه، دستکش، چاقو، لیوان، چراغ قوه، کیف کمک های اولیه را در جیب های طرفین و درب کوله پشتی جای دهید.در هنگام چیدن وسایل حتما سعی کنید که نقطه ثقل وزن کوله درست در وسط باشد تا کوله روی شانه و کتف، کج واقع نشود.

تنظیم کوله پشتی روی بدن

حالا که وسایل مورد نیاز خود را در کوله پشتی خود چیده اید ، وقت آن است که کوله را به روی بدن خود تنظیم کنید در نظر داشته باشید که همیشه قبل از سفر یک بار کوله خود را روی بدن تنظیم کنید تا در مواقع لزوم بتوانید سریع تر اماده شوید.

1.کوله را روی دوش بیاندازید، شانه ها را بالا بیاندازید تا کوله پشتی بالاتر قرار بگیرد، حال کمربند کوله پشتی را روی استخوان لگن خود تنظیم کنید(مطابق شکل).کمربند کوله را سفت ببندید.

2. بند شانه را با کشیدن رو به پایین مطابق شکل سفت ببندید تا کوله به شما نزدیک شود.

3. در پشت کوله پشتی به جایی که بندهای شانه به کوله پشتی متصل می شوند توجه کنید.این قسمت باید در قسمت صاف بین دو کتف کمر شما قرار بگیرد(مطابق شکل)چنانچه محل آن درست نیست و این قسمت برای کوله پشتی شما قابل تنظیم است باید کوله پشتی را درآورید و آنرا تنظیم کنید.

4. مورد بعدی بستن بند سینه کوله پشتی است. توجه کنید این بند باید مقداری محکم باشد اما نباید موجب سختی تنفس و اختلال در آن باشد. به میزان مناسب آنرا سفت کنید تا شانه های شما بر اثر وزن کوله به عقب متمایل نشوند و در وضعیت طبیعی در طول بارکشی بمانند.

چیدانه سفر های نوروزی دلنشین و پر از هیجانی را برای شما آرزو می کند و امیدوار است که راهنمای خوبی برای برنامه های نوروزی شما بوده باشد.

شما هم نظرات و ایده های خود را در خصوص برنامه ریزی نوروز را در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید و به ما بگویید شما برای روز های نوروزی خود چه برنامه ای دارید.

منبع : نوشته شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه