Chidaneh.com placeholder image

طراحی اتاق خواب مستر متناسب با نیازهایتان

به قلم: لاله داورپناه

اتاق خواب : چند وقتی است که در ساخت و سازهای جدید با متراژ مناسب، قرار دادن یک اتاق‌خواب مستر بسیار بزرگ در نقشه خانه تبدیل به رویه‌ای معمول شده است. آیا این اتاق‌خواب‌ها واقعا ارزشمند هستند؟ یا اختصاص دادن چنین فضایی به اتاق‌خواب زیاده‌روی است؟ پاسخ این است که نمی‌توان هیچ پاسخ مشخصی به سوال داد- همه چیز به شما بستگی دارد.

توجه دقیق به نیاز شما و آنچه شما، بصورت شخصی، از اتاق‌خواب خود انتظار دارید می‌تواند کمک بزرگی در فرایند ساخت اتاقی جدید یا ایجاد تغییرات در اتاق‌خواب قدیمی شما باشد. چیدانه امیدوار است نکته‌های زیر بتوانند در این مسیر به شما کمک کنند.

قالیشویی ادیب

بزرگ… اگر نیاز به فضای بزرگی برای پوشیدن و نگهداری لباس دارید.

اگر نیاز به یک کمد لباس بزرگ، با اتاق پرو و آینه تمام قد و نیمکتی برای نشستن و پوشیدن کفش دارید، یک اتاق‌خواب مستر بزرگ برای شما ایدئال است. دلیل بوجود آمدن این اتاق‌خواب‌ها از ابتدا همین بوده است. پس اگر یک عاشق لباس هستید و بودجه کافی نیز در اختیار دارید، یک اتاق‌خواب بزرگ می‌تواند بهترین پاسخ برای نیاز شما باشد.

مطلب پیشنهادی : چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینیم؟

کوچک‌…. اگر بدنبال فضایی گرم و نقلی برای خواب هستید.

اگر ترجیح می‌دهید از اتاق‌خواب خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید، به فضایی بزرگ تر از آنچه برای جا دادن تخت و پاتختی لازم است، نیاز ندارید و هر فضای بیشتری اضافه خواهد بود. یک اتاق‌خواب کوچک که به درستی چیدمان شده باشد می‌تواند بسیار آرامش‌بخش‌تر از فضایی بزرگ، با شلختگی‌ها و به‌هم‌ریختگی‌های خاص خود، باشد.

مطلب پیشنهادی : تخت خواب تاشو ، راه حل خانه کوچک

بالا… اگر فضای آزاد بیشتری در سطح اتاق می‌خواهید.

اگر فکر داشتن گوشه‌ای گرم و نرم برای خوابیدن خوشحالتان می‌کند و درعین حال می‌خواهید از فضای اتاق بیشترین استفاده ممکن را ببرید و مشکلی هم با بالارفتن از سطح زمین ندارید، می‌توانید از یک فضای خواب زیرشیروانی استفاده کنید. این فضا که دسترسی به آن از طریق نردبان یا پلکان ممکن می‌شود می‌تواند به قدری بزرگ باشد که یک چارچوب تخت معمولی را در خود جای دهد یا به قدری کوچک که فقط یک تشک روی آن قرار بگیرد؛ این موضوع بستگی به ارتفاع سقف اتاق شما دارد. فایده اصلی ایجاد چنین فضایی، کاری است که می‌توانید در زیر آن انجام دهید؛ شما می‌توانید با داشتن چنین جایی برای خواب اتاق را تبدیل کنید به یک دفتر کار، اتاق مهمان، جایی برای خلوت کردن یا هر چیز دیگری که به فکرتان می‌رسد.

طبقه های توکار در اتاق خواب مستر:  اگر… عاشق مطالعه در تخت هستید.

یک اتاق‌خواب مستر با اندازه متوسط نیز اگر با جزئیات مناسبی همراه شود می‌تواند کاملا لوکس باشد. کتابخانه‌ها و قفسه‌های توکار انتخاب‌هایی عالی برای نگهداری کتاب‌های محبوب‌ شما در جایی در دسترس‌تان هستند. چراغ‌های دیواری نیز نوری مناسب برای مطالعه در تخت ایجاد می‌کنند و با وجود آن‌ها دیگر نیازی به داشتن چراغ مطالعه کنار تخت نیست.

قفسه‌های تو رفته راهی زیبا برای اضافه کردن فضا به یک اتاق‌خواب کوچک هستند. فضایی که در این عکس می‌بینید شاید کوچک و جمع و جور باشد ولی ظاهری کاملا شیک و تمیز دارد. این اتفاق به دلیل رنگ خنثی ملحفه، دیوارهای ساده سفید و شلوغ نبودن اتاق است.

بزرگ اگر… یک پناهگاه شخصی می‌خواهید.

اگر در خانه خود بچه دارید یا با تعدادی افراد دیگر در یک خانه مشترک زندگی می‌کنید، داشتن اتاقی اختصاصی می‌تواند تاثیر فراوانی در رضایت شما داشته باشد. فضای موجود در یک اتاق‌خواب بزرگ را هدر ندهید و سعی کنید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از یک مبل راحتی فضای نشیمن کوچکی در همین اتاق ایجاد کنید، یا مثلا جایی برای تماشای تلویزیون یا فضایی برای ساز زدن یا انجام کارهای هنری.

کوچک‌تر اگر… بدنبال جریانی سیال میان بیرون و درون خانه هستید.

به جای این که هزینه زیادی برای بزرگ‌تر کردن اتاق‌خواب مستر خود صرف کنید، می‌توانید کمی از آن پول را به بهبود آنچه بیرون در قرار دارد اختصاص دهید. درهای شیشه‌ایی کشویی یا فرانسوی که از اتاق‌خواب به بالکن یا حیاط باز می‌شوند می‌توانند لذتی که از حضور در فضا می‌برید را دو چندان کنند.

مطلب پیشنهادی : طراحی مقرون به صرفه

بزرگ اگر… دلتان فضای آزاد زیادی در اتاق می‌خواهد.

عاشق تمرین یوگا در خانه هستید؟ فضایی ساکت می‌خواهید که در آن مدیتیشن کنید؟ نیاز به جایی دارید که وسایل ورزشی خود را در آن بگذارید؟ اتاق‌خوابی بزرگ که فضای آزاد زیادی داشته باشد می‌تواند به همه این نیازها پاسخ دهد.

مطلب پیشنهادی :ترکیب رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون اتاق خواب

کوچک اگر… ترجیح می‌دهید فضای صرفه‌جویی شده را در اتاقی دیگر استفاده کنید.

به جای اینکه سریع به سراغ بیشتر کردن متراژ اتاق بروید به نقشه خانه خود مثل یک پازل نگاه کنید. آیا می‌توانید کمی فضا از یک اتاق‌خواب مستر بزرگ برداشته و با استفاده از آن فضایی جدید برای یکی از نیازهای دیگر خود ایجاد کنید؟ در این زمینه یک فرد حرفه‌ای می‌تواند در پیدا کردن راه‌هایی هوشمندانه برای استفاده بهینه از زیربنای خانه به شما کمک زیادی بکند.سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید و از آنها کمک بگیرید و سوالات خود را در بخش بحث و گفتگوی چیدانه با ما در میان بگذارید.

مطالب بیشتر :خانه ویلایی کیم کارداشیان بازیگر هالیوودی

 گل های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

پلان طراحی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

کمد دیواری یا طراحی اتاق برای لباس هایتان !

منبع : Houzz | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه