Chidaneh.com placeholder image

4 بیمارستان کودک با طراحی داخلی خلاقانه

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای اداری تجاری : 7 آوریل (18 فروردین) در تقویم جهانی به نام روز سلامتی و بهداشت ثبت و در اکثر کشور ها گرامی داشته می شود. در سال 1948 میلادی در چنین روزی در نیویورک نخستین اساسنامه ی کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین و به تایید اکثر کشور های حاضر در آن مجمع رسید و پس از آن هر سال این روز به نام روز جهانی سلامتی و بهداشت شناخته و گرامی داشته می شود. چیدانه نیز با تبریک این روز به شما همراهان همیشگی و تمام دست اندر کاران این حوزه و همچنین آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران، تصمیم بر آن گرفته است تا نمونه هایی از بیمارستان های کودک را که طراحی داخلی آن ها بسیار جذاب و خلاقانه است را برای شما جمع آوری کند پس با چیدانه همراه باشید تا با هم این نمونه های خلاقانه را بررسی کنیم.

نمای خارجی بیمارستان فونیکس

چوب و هنر

بیمارستان کودکان فونیکس – آمریکا، آریزونا

بیمارستان فونیکس یکی از بزرگ ترین بیمارستان های کودک در آمریکا است. طراحی دکوراسیون داخلی این بیمارستان بسیار مناسب کودکان است و طراحان این بیمارستان سعی بر آن داشتند تا به وسیله طراحی داخلی به کودکان حس آرامش و راحتی  را القا کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان فونیکس

به صورتی که کودکان در این بیمارستان ترس را تجربه نخواهند کرد. دیوارها، سقف ها، کف ها، همگی دارای رنگ های شاد هستند و کودکان تجربه ای جدید از فضای بیمارستانی خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی : آسمان مجازی طراحی سقف به رنگ آبی بیکران

طراحی داخلی هوشمند فضای اداری

نمای خارجی بیمارستان سلطنتی رویال لندن

بیمارستان سلطنتی کودکان رویال – انگلیس، لندن

این بیمارستان یکی از بهترین بیمارستان ها جهت پذیرش کودکان است. این بیمارستان آنچنان برای کودکان آماده شده که در حقیقت باید آن را صاحب سبک و فناوری در این حوزه دانست. محیط بسیار پاکیزه که تمام دیوارهای آن بوی زندگی و سلامتی می‌دهند.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان رویال

دیوارهای سفید رنگ که با طرح ها و رنگ های شاد و کودکانه تزیین شد اند همگی در کنار هم محیطی را برای بیماران کوچک فراهم آورده است که در آن آرامش را تجربه کنند و رنج ناشی از درد بیماری را با رنگ ها و طرح های شاد و کودکانه تقسیم کنند.

مطلب پیشنهادی : معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت ۶۵ متری!

نمای خارجی بیمارستان نموروس

بیمارستان کودکان Nemours – آمریکا، اورلاندو

طراحان این پروژه سعی بر آن داشته اند تا آسایش کودکان را فراهم آورند به صورتی که لحظه های حضور برای کودکان سخت و طاقت فرسا نباشد. این بیمارستان که مخصوص کودکان است به گونه ای طراحی شده که یک محیط آرام و کودکانه را برای آن ها فراهم می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان

وجود اسباب و اثاثیه و مبلمان رنگارنگ و همچنین چراغ خواب های رنگی در اتاق های خواب هنگام شب زیبایی خاصی به نمای بیرونی بیمارستان می دهد. و محیطی تاثیر گذار را برای فرشتگان کوچک به وجود می آورد و در عین حال حس امنیت را نیز به آن ها القا می کند.

مطالب پیشنهادی : مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

ایده های خلاقانه برای سقف اتاق خواب کودک

نورپردازی نمای بیرونی و اصول کاربردی آن

نمای خارجی بیمارستان سیاتل آمریکا

بیمارستان کودکان سیاتل – آمریکا، سیاتل

رنگ های الهام بخشی که برای فضاها در نظر گرفته شده است به کودکان و والدین آن ها کمک می کند تا از لحاظ روانی آرامش را در فضای بیمارستانی تجربه کنند. مبلمان خلاقانه که برای لابی ها و اتاق ها استفاده شده است فضا را برای کودکان با نشاط تر می کند و به آن ها اجازه می دهد تا از فضا لذت ببرند.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان سیاتل

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی این پروژه به چشم می آید نورهای ملایمی است که برای فضا استفاده شده است. نورپردازی فضاهای این بیمارستان یکی از نقاط شاخص در طراحی این بیمارستان می باشد.

مطالب پیشنهادی : ایده‌هایی کاربردی برای زندگی امروز

فضاهای کوچک اما خیره کننده!

نور طبیعی و تاثیر آن در معماری داخلی

شما نیز می توانید خلاقیت های خود را در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف با چیدانه و در قسمت بحث و گفتگو در میان بگذارید، هم چنین اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما برای تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان کمک کنند.

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 19 فروردین 1394
بی مناسبت ندیدم که این عکس رو به اشتراک بزارم. گروهی از پزشکان بیمارستان کودکان در اسلوونی(بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان) با پوشیدن لباس دلقک سعی داشتند تا بچه ها شادتر باشند.
nazanin kd در تاریخ 19 فروردین 1394
پزشکان با لباس دلقک

ثبت دیدگاه