Chidaneh.com placeholder image

با سبک فرنچ کانتری، خانه‌ای به سبک فرانسوی روستایی داشته باش!

به قلم: نادیا مهردادیان

مطمئنا همه‌ی ما دوست داریم دکوراسیون محل زندگی‌مان بر اساس یک سبک خاص و زیبا طراحی و چیدمان شده باشد. شما می‌توانید با خواندن مطلب جامع سبک دکوراسیون داخلی با انواع سبک‌های مرسوم آشنا شده و هر کدام از آنها که بیشتر با سلیقه و روحیات شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال خانه‌ایی با‌طراوات و پر از شادی و آرامش هستید، شاید سبک دکوراسیون فرنچ کانتری که الهام گرفته از طبیعت است، برای شما مناسب باشد. با چیدانه همراه باشید تا با هم سبک فرنچ کانتری را بررسی کرده و بیشتر با آن آشنا شویم.

سبک کانتری
سبک فرنچ کانتری

سبک فرنچ کانتری (French Country) چیست؟

سبک فرنچ کانتری، یکی از سبک‌های پر طرفدار اروپایی است که با الهام از خانه‌های روستایی فرانسه حس زیبایی، مجلل بودن و آرامش را در خانه ایجاد می‌کند. رویکردی که در طراحی و دکوراسیون به سبک فرانسوی روستایی دنبال می‌شود، بیشتر بر اساس خانه‌های دنیای قدیم فرانسه است و وسایل مورد استفاده در دکوراسیون سبک کانتری باید طوری باشد که انگار به طور نمادین تاریخ عمیقی را پشت سر گذاشته‌اند. 

سرویس خواب بالسا

به‌طورکلی سبک دکوراسیون فرنچ کانتری تا حدودی به سبک روستیک نزدیک بوده و در آن از متریال و نقوش طبیعی استفاده می‌شود؛ استفاده از جزئیات و وسایلی با منشا طبیعی، باعث شده تا سبک فرانسوی کانتری، بیشتر از هر سبکی بتواند با روح و روان انسان‌ها ارتباط برقرار کرده و شادی را در وجود آن‌ها ایجاد کند.

خانه به سبک فرنچ کانتری
سبک دکوراسیون فرنچ کانتری

ویژگی‌های اصلی خانه به سبک فرنچ کانتری

برای ایجاد یک طراحی متنوع و متفاوت در دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری زیبا، نیاز است که چند ویژگی اصلی را در نظر داشته باشید تا دکوراسیونی منحصر به فرد داشته باشید؛

  1. وجود نور طبیعی خورشید و استفاده‌ی حداکثری از آن
  2. استفاده از مصالح و مواد طبیعی در کف و تیرهای چوبی تا صندلی‌های حصیری و فرش‌های کتان
  3. رنگ‌های گرم و خاکی در کنار مبلمان چوبی قدیمی و منبت کاری شده
  4. کابرد وسایل، فرسوده و رنگ و رو رفته در سبک چیدمان فرنچ کانتری
  5. تاکید بر قطعات و وسایل از جنس برنج به دلیل بازتاب نور و تصاویر
  6. مرسوم بودن پارچه‌های گلدار برای روکش مبلمان، روکش کوسن و پرده‌ها
سبک دکوراسیون کانتری
نور در سبک فرانسوی کانتری

اهمیت نور در سبک فرانسوی کانتری

در سبک کانتری فرانسوی وجود نور طبیعی خورشید بسیار اهمیت دارد، چراکه علاوه بر روشن کردن محیط، موجب برجسته شدن وسایل و اکسسوری‌های موجود در خانه به سبک فرنچ کانتری می‌شود. البته پنجره‌های خانه به سبک فرنچ کانتری حرفه ای، معمولا دارای کرکره‌هایی برای جلوگیری از ورود آفتاب تند تابستان هستند. علاوه بر این، نورپردازی‌های همه جانبه نیز در بخش‌های مختلف این خانه‌ها دیده می‌شود. به نوعی تمرکز بالا بر بکارگیری سیستم‌های روشنایی و استفاده از لوستری‌های شیک و باشکوه در دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی، به‌طور چشم‌گیری قابل‌توجه است.

متریال‌های طبیعی در سبک کانتری
سبک فرنچ کانتری سبز

متریال‌های طبیعی در سبک کانتری حرف اول را می‌زند!

استفاده از مواد و مصالح برگرفته از طبیعت، در دیوراها تا کف خانه و همچنین وسایل و مبلمان سبک فرانسوی روستایی، بافت و سادگی منحصر به فردی را به سبک چیدمان فرنچ کانتری می‌بخشد.

سبک فرنچ کانتری سبز
مبل گلدار در سبک فرنچ کانتری

دیوارها در سبک خانه فرنچ کانتری

در رابطه با جزئیات سبک دکوراسیون فرنچ کانتری می‌توان به دیوارهای گچبری شده و رنگ آمیزی شده با رنگ‌های ملایم به خصوص رنگ سفید و سقف‌های زیبا و پر زرق و برق اشاره کرد. در خانه‌هایی که به سبک فرانسوی کانتری طراحی شده‌اند، معمولا طاقچه‌هایی پهن و عمق‌دار با برش‌های زیبایی وجود دارند که در کنار آنها پنجره‌هایی باریک و بسیار بلند قرار گرفته‌اند. در لبه‌های این طاقچه‌ها نیز گل و گلدان‌های زیبایی قرار داده می‌شود تا تکمیل کننده‌ی سبک دکوراسیون کانتری باشد.

سبک فرنچ کانتری زرد
سبک فرنچ کانتری صورتی

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارها در سبک کانتری

در سبک دکوراسیون کانتری، در کنار تمام گچبری‌ها و دیوارهای رنگ شده، استفاده از کاغذ دیواری هم به چشم می‌خورد. کاغذ دیواری‌های مورد استفاده در خانه‌های سبک کانتری فرانسوی، معمولا دارای طرح‌های رنگارنگ و گل‌دار هستند که با الگوهای الهام گرفته شده از طبیعت، انرژی و شادی خاصی را به فضا می‌دهند. کاغذ دیواری پذیرایی و چاپ‌های زیبا در اتاق خواب، اتاق مطالعه و راهروها در این سبک بسیار عالی به نظر می‌رسند.

سبک فرانسوی کانتری
چوب در سبک کانتری

کف خانه به سبک فرنچ کانتری با چه متریالی پوشانده می‌شود؟

اغلب مواقع در سبک فرنچ کانتری شیک، کف خانه‌ها با سنگ‌های طبیعی، آجر، خشتی و حتی تخته‌های چوبی پوشانده می‌شود و روی آنها نیز فرش‌هایی با متریال طبیعی پشمی یا از جنس نخ پنبه‌ای قرار می‌گیرد. استفاده از سنگ مرمر طبیعی نیز در سطوح و کف‌های آشپزخانه‌های این سبک به چشم می‌خورد و کف سالن پذیرایی معمولا با چوب یا مصالح طرح چوب پوشیده می‌شود.

سبک کانتری فرانسوی
سبک فرانسوی روستایی

رنگ‌های مرسوم در سبک کانتری فرانسوی

یکی از ویژگی‌های سبک کانتری این است که محیط خانه باید همیشه تمیز و گرم باشد و به همین دلیل معمولا بقیه رنگ‌ها در کنار رنگ سفید بکار برده می‌شود. در رابطه با انتخاب رنگ مناسب در سبک کانتری، علاوه بر رنگ‌های گرم و خاکی در کنار مبلمان و وسایل چوبی قدیمی، طیف‌های ملایم و گرم رنگ قرمز، زرد یا طلایی در کنار مواد طبیعی مثل سنگ و آجر مرسوم است. همچنین می‌توانید از درخت‌ها، گل‌ها، پرنده‌ها و رنگ آبی آسمان که از پنجره‌ها دیده می‌شود، در این سبک بهره بگیرید. ترکیب رنگ‌های آبی و سفید، قرمز و سفید و سبز و سفید نیز در سبک خانه فرنچ کانتری به چشم می‌خورد.

سبک چیدمان فرنچ کانتری
سبک خانه فرنچ کانتری

مبلمان و وسایل در سبک چیدمان فرنچ کانتری

یکی از شاخصه‌های اصلی برای داشتن خانه‌ای به سبک فرنچ کانتری حرفه ای، استفاده از قطعات و جزئیات طبیعی است؛ چراکه سبک کانتری با طبیعت گره خورده و قطعات و جزئیاتی برگرفته از طبیعت، موجب برقراری ارتباط بین دنیای درون و بیرون خانه می‌شود. به این ترتیب اکثر وسایل سبک خانه فرنچ کانتری اعم از میز و مبلمان از چوب خام با برش‌های منحنی و بسیار زیبا ساخته شده و روکش میز‌ها معمولا مومی شکل یا براق و کم‌رنگ است. به طور کلی در سبک چیدمان فرنچ کانتری، استفاده از مبلمان بزرگ با کوسن‌های حجیم مرسوم است.

سبک فرنچ کانتری حرفه ای
سبک فرنچ کانتری زیبا

با انتخاب وسایل عتیقه موجب جذابیت بیشتر سبک کانتری شوید!

مبلمان سبک فرنچ کانتری معمولا پتینه‌کاری شده، با ظاهری قدیمی و عتیقه و به رنگ چوب روشن هستند. هنگامی که سبک خانه فرنچ کانتری را انتخاب می‌کنید دیگر نباید نگران وسایل قدیمی که در خانه دارید، باشید چون کهنه و فرسوده بودن و انتخاب وسایلی که دارای منشأ و طراحی تاریخی هستند، از جذابیت‌های سبک فرنچ کانتری است. لکه‌های طبیعی و روکش‌های به شکل رنگ و روفته نیز به خوبی می‌توانند در این سبک کاربردی باشند. صندلی‌های حصیری و ساخته شده از چوب بامبو نیز به خوبی در این سبک فرانسوی روستایی کاربرد دارد.

سبک فرنچ کانتری شیک
اکسسوری های سبک فرنچ کانتری

اکسسوری و تزیینات در سبک دکوراسیون کانتری

1) استفاده از کتابخانه‌های بزرگ به عنوان بخشی از تزئین خانه، ساختار دکور خانه‌های فرانسوی را تکمیل می‌کند.

2) بهتر است کابینت‌ها و میز آشپزخانه ترجیحا از جنس چوب و به رنگ طبیعی خودش باشد تا حس اصالت و قدیمی بودن را حفظ کند.

3) لوستر، آینه‌هایی بزرگ با نقوش حکاکی شده ترجیحا از جنس فلزی، دکوراسیون خانه شما را به سبک فرنچ کانتری زیبا تبدیل می‌کند.

4) در سبک چیدمان فرنچ کانتری، بیشترین میزان بازتاب نور به منزل مدنظر است و استفاده از اشیا و لوازم جنس برنجی باعث می‌شود تا نور بهتر منعکس شود.

5) تابلو های نقاشی جذاب، تاریک و رنگارنگ با موضوع‌های تاریخی و قدیمی می‌تواند موجب افزایش عمق و حس تاریخی یک اتاق نشیمن به سبک فرنچ کانتری شود.

6) مجموعه‌ای پارچه‌های سنگین و روتختی‌های تزئین شده و استفاده از پرده‌های کتانی در کنار دیوارهای سفید و بلند از دیگر ویژگی‌های سبک دکوراسیون کانتری است.

7) پارچه‌هایی با طراحی و الگوی گل، راه‌راه و شطرنجی، برای ست مبلمان راحتی، صندلی‌های تکی، پرده‌ها و کوسن‌ها انتخاب مناسبی است و رنگ‌ها و بافت‌های خارق العاده طبیعت را وارد خانه می‌کند.

8) برای تاکید بر عشق و علاقه در سبک کانتری، با درخت آرایی، گلدان‌های زیبای رنگارنگ مسی یا شیشه‌ای و گل‌های سرسبز طبیعی و گل‌های رنگارنگ، جریان شورانگیز زندگی را وارد دکوراسیون کنید.

9) در طراحی داخلی فرانسوی کانتری جزئیات دکوری مورد استفاده شامل سبدهای بافته شده، قفس پرندگان، استفاده از کاشی و سرامیک‌های تزئینی و رنگارنگ در بخش‌های مختلف خانه، اکسسوری‌های چوبی کنده کاری شده، سفال و ظروف‌های چینی، شمعدانی‌های آویز، لوسترهای سنتی و اکسسوری‌هایی از جنس فلز و فرفورژه روی دیوارها و بخش‌های مختلف، طراحی داخلی فرانسوی کانتری را تکمیل می‌کند.

خانه به سبک فرنچ کانتری
شومینه در سبک خانه فرنچ کانتری

شومینه، عضو جدانشدنی از سبک فرانسوی روستایی

در اکثر خانه هایی که به سبک فرانسوی روستایی دکور شده‌اند، شومینه‌های سنگی یک اصل جدایی ناپذیر از آنها است. معمولا در بالای شومینه‌ها یک حاشیه سنگی تراش خورده قرار دارد که آن را بسیار مجلل نشان می‌دهد و دیواره‌های کنار این شومینه نیز از سنگ یا سرامیک ساخته شده است.

سبک فرنچ کانتری سفید
سبک فرنچ کانتری در آشپزخانه

کلام آخر

استفاده از عناصر روستایی متعدد و برگرفته از دنیای قدیم فرانسه، برجسته‎ترین شاخصه‌ی خانه به سبک فرنچ کانتری است که در عین زیبایی و مجلل بودن، سادگی و راحتی را در این خانه‌ها به وجود می‌آورد. به نوعی می‌توان گفت برای آن دسته از افرادی که به دنبال فضایی راحت و پر از آرامش هستند، سبک کانتری فرانسوی بهترین ایده است. اگر می‌خواهید محل زندگی خود را به سبک فرنچ کانتری حرفه ای طراحی و دیزاین کنید، می‌توانید از اهالی فن معماری و دکوراسیون ما، در چیدانه راهنمایی بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه