Chidaneh.com placeholder image

آشپزخانه تمام عیار، به این 5 نکته توجه کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه :  به‌عنوان قلب خانه همیشه محل اتفاق‌های گوناگون است. این فضا می‌تواند برای سرگرم‌کردن خانواده، پخت غذاهای مخصوص روزهای تعطیل، و یا خوردن غذاهای عادی مورد استفاده قرار بگیرد. بسته به اولویت‌ها و ترجیحات شما، می‌توانید آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب داشته باشید. خوش‌بختانه، با اندکی سازمان‌دهی و خرید تعدادی وسیله باکیفیت می‌توان آشپزخانه را تبدیل به فضایی ایده‌آل کرد که هم مناسب پخت وپز است و هم سرگرمی. چیدانه در این مطلب چند شیوه را به شما معرفی می‌کند که بتوانید با آن‌ها بیش‌ترین بهره را از فضای آشپزخانه‌تان ببرید.

استفاده از تقسیم کننده ها برای نظم دهی به کشو ها

سرویس خواب بالسا

1. ابزار های پخت‌وپز و کیک‌پزی را به‌دقت در آشپزخانه سازمان‌دهی کنید.

اگر آشپزخانه شما دارای کابینت‌ها و دراورها ی پیش‌ساخته نیست نگران نباشید. برای سینی‌های پخت‌وپز از میله‌ها و تقسیم‌کننده‌ها استفاده کنید. می توانید از ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه استفاده کنید. مثلا برای ظرف‌های درجه‌دار و کوچک‌تر از تقسیم‌کننده‌های کابینتی یا جعبه‌های نگهدارنده پلاستیکی مختلف استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ قدم برای داشتن آشپزخانه‌ای مرتب و منظم

استفاده از کشو ها برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه

و برای نگهداری از قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها از کابینت‌های کشویی و میله‌های نگهدارنده بهره ببرید. وقتی تعداد کافی سازمان‌دهنده‌ در اختیار ندارید می‌توانید برای پیداکردن راحت وسایل آن‌ها را در کنار هم بچینید.

مطلب پیشنهادی : ۸ خطای رایج در چیدمان آشپزخانه و راه حل آن ها

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک کلاسیک

2. از خرید وسایل بزرگ ارزان‌قیمت در آشپزخانه پرهیز کنید.

اگرچه پیداکردن وسایل با قیمت خوب حس خوبی را در ما برمی‌انگیزد، اما بعضی از وسایل ارزش سرمایه‌گذاری دارند. کیفیت وسایل بزرگ آشپزخانه به دلیل استفاده مداوم و قیمت زیادشان، موضوع بسیار مهمی است. آن‌ها حتما نباید بهترین مارک بازار باشند، اما یک یخچال، ماشین ظرف‌شویی، فر، و اجاق‌گاز رومیزی باکیفیت برای سال‌ها عمر می‌کنند و نیازی به تعویض مداوم آن‌ها نیست. قیمت وسایل کوچک‌ برقی مانند مایکروفرها و قهوه‌سازها، زیاد نیست و به همین دلیل تعویض آن‌ها دردسر زیادی ایجاد نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی : ضرورت های یک آشپزخانه کامل

استفاده از یخچال تو کار برای کاربردی تر شدن آشپزخانه

اگر فضای داخلی آشپزخانه تان کوچک است برای کاربردی تر شدن آن ها می توانید از پیشنهادهایی برای داشتن یک آشپزخانه‌ هیجان انگیز استفاده کنید. برای یکپارچه و زیباتر شدن آشپزخانه تان می توانید مانند عکس بالا همه ی وسایل برقی بزرگ آشپزخانه مثل گاز، یخچال و ماشین ظرف شویی، ماشین لباسشوییو هود را می توانید به صورت تو کار تهیه کنید. 

مطلب پیشنهادی : ۱۹ قدم برای داشتن بهترین آشپزخانه

طراحی جزیره در فضای داخلی آشپزخانه

3. یک میز غذاخوری برای آشپزخانه در نظر بگیرید.

یک آشپزخانه سرگرم‌کننده حتما باید دارای یک میز غذاخوری باشد، جایی که دوستان و خانواده بتوانند در آن بنشینند، غذا بخورند، و یا قهوه بنوشند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، استفاده از یک جزیره راهی بسیار مناسب برای دست‌یابی به این هدف است. حتما می پرسید چرا یک جزیره در آشپزخانه طراحی کنیم؟ وقتی مشغول آشپزی هستید، جزیره می‌تواند یک سطح اضافی برای شما باشد، و هنگام غذاخوردن صندلی اُپن هایی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از آن ها استفاده می کنید.این فضا را تبدیل به یک میز غیرسنتی می‌کند.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ ایده برای طراحی فضای غذاخوری در آشپزخانه

طراحی میز غذاخوری در آشپزخانه

اگر به گوشه‌ای مخصوص صرف صبحانه نیاز دارید، یک میز با اندازه معمولی برای وعده‌های غیررسمی‌تر انتخاب کنید. اگر فضای شما برای داشتن چنین میزی کوچک است یک میز کوچک گِرد نیز همان کارکرد را دارد.

مطلب پیشنهادی : از سیر تا پیاز نظم دادن به آشپزخانه!

طراحی داخلی فضای آشپزخانه به سبک تلفیقی

4. سطح پیش‌خان آشپزخانه را برای اشیای مهم نگه دارید.

اگرچه ممکن است وسوسه‌کننده باشد، اما با میل به نمایش‌گذاشتن همه لوازم‌تان مقابله کنید؛ مقداری از سطح پیش‌خان را برای آشپزی ذخیره کنید. می‌توانید به  راحتی تمامی وسایل کوچک و لوازم جانبی آشپزخانه ، مانند تستر و قهوه‌ساز، را در این فضا بگذارید.

طراحی قفسه های کشویی برای ادویه جات

اما اگر فضایتان کوچک است بهتر است تخته خردکردن و مخلوط‌کن را در انبار نگه دارید. در عوض، به فضاهای نگهدارنده جای‌گزین فکر کنید. وقتی نوبت به قفسه ادویه‌جات می‌رسد می‌توانید از کابینت‌ها یا قفسه‌های کشویی و یا قفسه‌های دیواری استفاده کنید. اگرچه ظرف‌ها و چاقوها بسیار مناسب نمایش هستند اما بهتر است در فضاهای نگهدارنده نگهداری شوند.

مطلب پیشنهادی : ۱۵ ایده عالی برای معجزه در آشپزخانه!

استفاده از رنگ آبی و سبز برای دکوراسیون داخلی اشپزخانه

5. به فضای داخلی آشپزخانه رنگ اضافه کنید.

نباید از تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما غافل شدمصالح آشپزخانه معمولا رنگی خنثی دارند، اما این به این معنی نیست که آشپزخانه جایی کسل‌کننده است. به‌جای استفاده از رنگ‌های سنتی بژ و سفید در سطح پیش‌خان، با انتخاب رنگ‌های آبی و سبز فضا را جذاب کنید؛ حتی یک سطح چوبی می‌تواند گرما و رنگ به یک آشپزخانه تماما سفید ببخشد.

مطلب پیشنهادی : پرطرفدارترین ایده های طراحی آشپزخانه!

رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

هنگام انتخاب مواد و مصالح دیوار بالای سینک ظرفشویی و پیش‌خان، به رنگ‌ آن‌ها فکر کنید. کاشی‌ها در رنگ‌های متنوعی هستند، بنابراین بهترین راه برای اضافه‌کردن ته‌مایه‌ای از قرمز و زرد بدون تحت‌الشعاع قرار دادن فضاهای دیگر هستند. حتی لوازم ارزان‌قیمت مانند کاسه‌ها، تسترها، و چای‌سازها نیز می‌توانند در ایجاد فضایی جذاب کمک کنند.

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی آشپزخانه و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب پیشنهادی : کابینت آشپزخانه ، در انتخاب رنگ دقت کنید!

 آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب

۸ ایده طراحی دکوراسیون که معجزه می کند

۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های نقلی

منبع : گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
jaza در تاریخ 06 اردیبهشت 1394
خیلی عالی بود ، ممنون
dtvparsshop در تاریخ 10 اردیبهشت 1394
خدا قوت-بنده بازدید کننده جدید هستم جالبه!!!!

ثبت دیدگاه