Chidaneh.com placeholder image

با 10 حرکت دکوراسیون اتاق خواب تان را برای تابستان آماده کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در فصل های گرم وجود دارد: عناصر سبز، شکوفه‌های معطر و زیبا، روزهای بلند و شب‌های کوتاه و البته نور آفتاب خواستنی و آرامش‌بخش. وقتی فصل تابستان می‌رسد، بسیاری از ما روحیه تازه‌ای می‌گیریم و دوست داریم همگام با این فصل تغییراتی هم در خانه خود ایجاد کنیم. این تغییرات می‌توانند با ایده‌های جذاب و راه‌حل‌های ساده به صورتی ساده اما تاثیرگذار باشند، چراکه راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید بدون هزینه‌ای زیاد ظاهر خانه خود را به سرعت تابستانی کنید. پس با چیدانه همراه باشید؛ چراکه ما در این مطلب می‌خواهیم 10 راه را به شما نشان بدهیم که از طریق آن‌ها می‌توانید به سرعت حال و هوای دکوراسیون اتاق خواب خود را تابستانی کنید.

1- پارچه‌ها و لباس‌های زمستانی را از اتاق خواب جمع و جور کنید.

جمع و جور کردن پارچه‌ها (مثل روتختی‌های حجیم و یا روکش‌های مبلمان) و لباس‌های زمستانی سریع‌ترین راه برای تابستانی‌ کردن فضای اتاق خواب است. سبدهای جادار و بزرگ مانند سبدهایی که در بالای کمد قرار گرفته‌اند برای نگهداری از وسایل حجیم، مانند پتوها و لحاف‌هایی که بیشتر در فصل سرما مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مناسب و ایده‌آل هستند. قرار دادن این وسایل داخل سبدها و گذاشتن سبدها در بالای کمد هم باعث می‌شود هم از آن‌ها به خوبی نگهداری شود و هم فضای زیادی از اتاق شما نمی‌گیرد. در ضمن این‌که هر گاه در برخی از شب‌های سرد تابستانی به این وسایل نیاز داشتید به سرعت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

قالیشویی ادیب

2- در دکوراسیون اتاق خواب از وسایل سبک و روشن استفاده کنید.

جایگزین کردن پتوها و لحاف‌های حجیم با روتختی‌ها و پتوهای سبک و نازک تنها شروع کار شماست؛ هم‌چنین بهتر است رنگ‌های روشن و ملایم را در اتاق به کار برده و از طرح‌های گلدار و شاد استفاده کنید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، بالشت‌های گلدار با کوسن‌هایی به رنگ صورتی کم‌رنگ، پرده‌های ظریف، و یک فرش کوچک و سبک هماهنگ شده‌اند. همین عناصر ساده به سرعت حال و هوای این اتاق خواب را تغییر داده‌اند. برای این‌که کار شما کامل شود چند شاخه گل شاداب و سرزنده هم به اتاق خواب اضافه کنید.

3- از نور طبیعی در اتاق خواب بیشترین بهره را ببرید.

روزهای پرنور و بلند فصل تابستان بهترین زمان برای لم دادن روی صندلی راحتی و لذت بردن از نور طبیعی است. سعی کنید یک فضای نشیمن مناسب در اتاق خواب خود ایجاد کرده و اگر ممکن است آن را رو به منظره حیاط یا باغچه قرار دهید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این خانه دارای اتاق خوابی است که رو به حیاط باز می‌شود و می‌ شود در روزهای تابستان به راحتی روی صندلی لم داد، یک لیوان چای گوارا نوشید، و از خواندن یک کتاب لذت برد.

4- مانعی در برابر نور خورشید در صبح ایجاد کنید.

اگرچه بسیاری نور زیبای خورشید در هنگام غروب را در فصل تابستان بسیار دوست دارند، اما همین نور خورشید برای بسیاری از افراد در هنگام صبح خوشایند نیست و باعث آزار چشم آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که نور خورشید هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شود شما را اذیت می‌کند و باعث بدخوابی شما می‌شود، بهتر است از یک پرده ضخیم برای جلوگیری از ورود این نور استفاده کنید. بهتر است به جای پرده‌ها از کرکره‌های جذابی که این روزها در بازار زیاد هستند استفاده کنید. خوبی این کرکره‌ها این است که به راحتی در ساعات مختلف روز می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد و به خوبی جلوی نور خورشید را می‌گیرند.

5- اگر در اتاق خوابتان شومینه دارید جای آتش از گل‌های زیبا استفاده کنید.

فقط به خاطر این‌که در فصل تابستان نمی‌توانید از شومینه استفاده کنید به این معنی نیست که باید از خیر این عنصر زیبا در خانه خود بگذرید. شومینه را با چند گل زیبا پر کنید. این کار شیوه‌ای بسیار مناسب برای استفاده بهینه و کاربردی از فضای خانه و اتاق خواب است. در اطراف این گل‌ها از عناصر تزئینی، تابلوهای زیبا، و همین‌طور گلدان‌های دیگر استفاده کنید تا فضای اتاق خواب شما سرزنده و جذاب شود. اگر اتاق خواب نسبتا کوچکی دارید مطلب ایده های بی نظیر برای طراحی اتاق خواب کوچک به شما کمک خواهد کرد.

6- از تخت‌خواب‌های سایه‌بان‌دار در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید.

پارچه‌های حریر و نرم بسیار در فصل تابستان به کار می‌آیند و روحیه خوبی در شما ایجاد می‌کنند. اگر از این عناصر در اطراف یک تخت‌خواب استفاده کنید و آن‌ها را در کنجی از اتاق و کار پنجره قرار دهید دیگر در فصل تابستان بعید از اتاق خواب بیرون بیایید. اضافه کردن یک تخت‌خواب‌ سایه‌بان‌دار می‌تواند حس و حالی جذاب به اتاق خواب شما اضافه کند و هم‌چنین شما را از شر حشرات مزاحم نجات دهد. در ضمن کودکان هم به این نوع تخت‌خواب‌ها علاقه زیادی دارند.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب و آنچه باید بدانید!

7- اتاق خواب را خالی کنید.

هیچ چیز به اندازه‌ فضاهای خالی و بدون وسیله نمی‌تواند حس و حالی تابستانی را به خانه شما تزریق کند. برای این کار بهتر است فرش‌های حجیم و لحاف‌های بزرگ را با نوع سَبُک آن‌ها جایگزین کنید و یا اصلا از آن‌ها استفاده نکنید. اگر از کرکره‌های تاشو بهره می‌برید (مانند اتاق‌خوابی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید) آن‌ها را باز نگه دارید تا هوا و نور طبیعی وارد اتاق خواب شما شده و نسیم تابستانی حال شما را خوب کند.

8- از گیاهان سبز در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید.

گیاهان خانگی حس و حالی شاداب و سرزنده به اتاق خواب شما اضافه می‌کنند. آن‌ها به فضای داخلی حیات می‌بخشند و کیفیت هوا را افزایش می‌دهد. فصل تابستان زمان مناسبی برای لذت بردن از عناصر سبز در داخل خانه است. این عناصر سبز می‌توانند هر نوع گیاهی باشند اما پیشنهاد ما این است که از گل‌ها و گیاهانی استفاده کنید که نگهداری از آن‌ها ساده است.

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری یا طراحی اتاق برای لباس هایتان !

9- با ایده‌هایی ساده طرح رنگی اتاق خواب خود را تابستانی کنید.

قبلا در مطلب خانه ای سرزنده با رنگ های تابستانی رنگ های فوق العاده را برای دکوراسیون خانه تان در تابستان به شما پیشنهاد دادیم.اگر اتاق خواب شما دارای عناصری به رنگ‌های تیره است که نمی‌توان آن‌ها را به سادگی تغییر داد- مثلا دیوارها و یا مبلمان اتاق خواب- اصلا به خود ترس راه ندهید. شما با استفاده از چند کوسن و یا بالشت رنگی و هم‌چنین روتختی‌های جذاب می‌توانید سریعا اتاق خواب خود را تابستانی کنید. برای این منظور یک روتختی رنگی برای تخت‌خواب خود در نظر بگیرید و روی آن‌ها را با کوسن‌ها و بالشت‌های چندرنگ پر کنید.

نکته مهم: هم‌چنین استفاده از آینه باعث روشن شدن فضای اتاق خواب شما می‌شود.

10- از تابلو های گل‌دار در دیوار اتاق خواب استفاده کنید.

یک تابلوی بزرگ با نقش گل‌های رنگی، مانند تابلویی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، سریعا اتاق خواب شما را تابستانی می‌کند و حس و حالی سرزنده به آن اضافه می‌کند. استفاده از مقادیر اندکی رنگ آبی در اتاق خواب موجود در عکس بالا حال و هوایی دعوت‌کننده، خنک، و شیک به این فضا اضافه کرده است. این رنگ بسیار مناسب روتختی و بالشت‌هاست.

 

مطالب بیشتر: 

منبع: houzz 
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه