Chidaneh.com placeholder image

برای دکوراسیون منزل خود جا روزنامه ای مدرن بسازید

به قلم: مژگان احمدی

اگر خوب به خانه خود و یا نزدیکان‌تان که در همه حالت خانه‌های آن‌ها را دیده‌اید دقت کنید متوجه می‌شوید که همیشه تعداد زیادی کاغذ و مجله روی میز پذیرایی جمع شده و در کنار آن‌ها تعدادی وسیله که به بی‌نظمی میز کمک کرده وجود دارد. اما برای خلاص شدن از شر یک میز پذیرایی کثیف و بی‌نظم چه کاری باید انجام داد؟ اگر خانه شما هم همین‌گونه است و به دنبال فضاهای نگهدارنده بیش‌تری هستید حتما این مطلب را بخوانید. چیدانه در این مطلب به شما می گوید که چگونه خودتان به سادگی می‌توانید یک میز کناری را که هم می‌تواند فضایی برای نگهداری از مجله‌ها هم در اختیار شما بگذارد و هم می تواند دکوراسیون منزل شما را متحول کند، بسازید. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که هنگام مطالعه حتما باید یک فنجان چای داغ بنوشید در ادامه این مطلب با چیدانه همراه باشید.

میز کنار مبلی خلاقانه برای طراحی دکوراسیون منزل زیبا

وسایل و ابزاری که به آن‌ها نیاز دارید:

  • لوله مسی با قطر 4 سانتی‌متر. 4 قطعه به طول 5/2 سانتی‌متر، 4 قطعه به طول 10 سانتی‌متر، 2 قطعه به طول 17 سانتی‌متر، 4 قطعه به طول 30 سانتی‌متر، 4 قطعه به طول 36 سانتی‌متر.
  • زانویی با قطر 4 سانتی‌متر، 4 عدد
  • اتصالات T شکل به قطر 4 سانتی‌متر، 8 عدد
  • لوله‌بُر
  • کاغذ سنباده
  • رنگ و لکه‌بر چوب
  • پلی‌یورتان
  • چسب اپوکسی
  • رنگ اسپری (سیاه مات)
  • پارچه نایلونی (32 سانتی‌متر در 71 سانتی‌متر)
  • چرخ خیاطی
  • تخته چوبی از جنس چوب درخت کاج (5/8 سانتی‌متر در 23 سانتی‌متر در 48 سانتی‌متر)
برش دادن مفتول ها برای ساخت میز

1. ابتدا لوله‌ها را اندازه‌گیری کرده و سپس با استفاده از لوله‌بر آن‌ها را در ابعاد مشخص برش دهید. در این مرحله سعی کنید لوله‌ها را صاف ببرید تا هنگام اتصال آن‌ها دچار دردسر نشوید.

تابلو فرش ریحان
نحوه جاگذاری میله برای ساخت میز

2. لوله‌ها را به صورت آزمایشی به هم وصل کنید تا از انطباق و جا افتادن آن‌ها درون هم مطمئن شوید.

استفاده از چسب اپوکسی برای چسباندن لوله ها

3. درون لوله‌هایی را که قرار است به عنوان پایه مورد استفاده قرار بگیرند با استفاده از چسپ اپوکسی و به میزان اندک چسب بزنید و آن‌ها را به هم وصل کنید.

مشخص کردن محل قرار گیری پایه ها روی صفحه چوبی

4. پایه میز را برگردانید و آن را در مرکز تخته چوبی قرار دهید. در قسمت پشت تخته چوبی قسمت‌هایی که قرار است با دریل سوراخ شوند را مشخص کنید. این مرحله را به دقت انجام دهید تا سوراخ‌های ایجادشده یکدست و دقیق باشند.

دریل کردن مکان های مشخص شده برای قرارگیری پایه ها

5. از یک مته 9 سانتی‌متری استفاده کرده و نقاط مشخص شده را به عمق 4 سانتی‌متر دریل کنید. در هنگام دریل کردن نهایت دقت را به خرج دهید، زیرا هر نوع بی‌دقتی موجب غیردقیق شدن ادامه کار می‌شود.

سنباده زدن لبه های زمخت

6.       لبه‌های زمخت و زبر را سنباده بزنید تا هر نوع زبری از چوب جدا شود.

رنگ کردن تخته چوبی

7. تخته چوبی را رنگ کنید. برای رنگ کردن تخته چوبی حتما از رنگ‌های باکیفیت استفاده کنید چراکه رنگ‌های بی‌کیفیت نمی‌توانند ظاهری یکدست و یکپارچه را برای میز شما به وجود بیاورند.

متصل کردن لوله ها به یکدیگر

8. قسمت‌های دیگر لوله‌ها را بهم وصل کنید و فقط قسمت انتهایی آن‌ها را (همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید) خالی بگذارید تا بتوانید جای مجلات را به آن اضافه کرده و در نهایت آن‌ها را به تخته چوبی وصل کنید.

صیقلی کردن سطح لوله های مسی

9. خیلی نرم و با دقت سطح مسی لوله‌ها را با استفاده از یک سنباده نرم یا یک پارچه مناسب سنباده بکشید. این کار را به نرمی انجام دهید تا آسیبی به سطوح مسی نرسد. سپس هر نوع گرد و خاک را از روی سطح لوله‌ها پاک کنید.

رنگ کردن لوله های مسی

10. در فضایی که دارای تهویه مناسب است لوله‌های مسی را رنگ کنید. فقط دقت کنید که برای داشتن سطحی یکدست باید چند لایه رنگ روی سطوح اضافه کنید. در نهایت اجازه دهید لوله‌ها به طور کامل خشک شوند.

دوخت پارچه برای میز

11.  5/2 سانتی‌متر از هر چهار طرف پارچه را به داخل برگردانید (مانند عکس بالا)، آن‌ها را سنجاق کنید، و در نهایت با کمک چرخ خیاطی این چهار قسمت را بدوزید تا جای مجله‌های شما ساخته شود.

متصل کردن لولهها و پارچه به یکدیگر

12. مفاصلی که به هم وصل نشده‌اند را از هم باز کنید (قسمتی که قرار است پارچه در آن قرار گیرد) و پارچه‌ها را درون این مفاصل کنید (مانند عکس بالا). البته قبل از این کار مقدار اندکی چسب اپوکسی را به لوله‌ها آغشته کنید تا پارچه محکم و صاف در جای خود قرار گیرد.

پر کردن محل نصی میز با چسب اپوکسی

13. تخته چوبی را به پشت برگردانید و مقدار مشخصی چسب اپوکسی را داخل هر سوراخ بریزید. قسمت دیگر را برگردانید و آن را به دقت داخل سوراخ‌های روی تخته چوبی قرار دهید. مدتی صبر کنید تا چسب اپوکسی به طور کامل خشک شود. اصلا در مرحله خشک شدن عجله نکنید، چراکه اگر زودتر به میز دست بزنید، ممکن است اتصالات از هم جدا شده و یا جابه‌جا شوند.

آماده شدن میز کنار مبل

اکنون میز شما جهت استفاده در دکوراسیون منزل آماده است. کافی است کتاب مورد علاقه خود را برداشته، یک لیوان چای گوارا برای خود بریزید، و سپس در کمال آرامش در یک روز بهاری به مطالعه مشغول شوید. اگر بین اعضای خانواده برای استفاده از میز اختلاف پیش آمد، اصلا نگران نباشید، چون به سادگی می‌توانید میز دیگری بسازید.

مطالب پیشنهادی : دست سازهای بهاری در دکوراسیون منزل

10میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل

 ایده های کاربردی دکوراسیون منزل در اینستاگرام (2)

با ساخت لوستر های بتنی زیبا دکوراسیون منزل خود را متفاوت کنید!

منبع : ehow | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
idehazdamha در تاریخ 22 اردیبهشت 1394
عالیه

ثبت دیدگاه