Chidaneh.com placeholder image

وسایل کاربردی برای چیدمان نشیمن در دکوراسیون منزل

به قلم: لاله داورپناه

اتاق نشیمناتاق نشیمن یکی از اتاق‌های اصلی و مهم در یک خانه است. در پایان یک روز طولانی، معمولا اعضای خانواده در این مکان دور هم جمع می‌شوند تا کارهای خود را انجام بدهند، مطالعه کنند، تلویزیون ببینند، و یا بازی کنند. اگرچه معمولا نشیمن فضایی بزرگ و باز است، اما ایجاد اتاقی که تمامی کاناپه‌ها، صندلی‌های راحتی، میزهای پذیرایی، کنسول‌های بازی، و کتاب‌خانه‌ها را در خود جای دهد گاهی چالش‌برانگیز است. خوش‌بختانه، خرید وسایل مناسب، تفکر خلاقانه در مورد فضاهای نگهدارنده، و توجه دوباره به چیدمان باعث می‌شود تا اتاق نشیمن شما کاربردی، آرامش‌بخش، و خوشایند شود. پس همراه با چیدانه با چند ایده مهم و کاربردی در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن آشنا شوید و اتاق نشیمن خود را زیر و رو کنید.

بر روی مبلمان‌های دوکاره برای نشیمن سرمایه‌گذاری کنید

chidaneh ad banner

اگر فضای کافی در اختیار ندارید، سعی کنید از مبلمان چندمنظوره در اتاق نشیمن استفاده کنید. اضافه‌کردن وسایل دوکاره راهی مناسب برای حداکثر استفاده از فضا، به‌ویژه در خانواده‌های پرجمعیت، است. به‌جای خریدن یک کاناپه سنتی، یک مبلمان تخت‌خواب‌شو بخرید تا آمادگی پذیرایی از مهمانان شبانه هم داشته باشید. یک صندلی عثمانی با فضاهای نگهدارنده پنهان پیدا کنید که بتواند به‌عنوان نشیمن و جایی برای نگهداری از روکش‌ها و کوسن‌های اضافه عمل کند. در نهایت، نیمکت‌هایی که در خود سبدهای چوبی دارند به سازمان‌دهی وسایل کمک کرده و جاهای بیش‌تری برای نشستن فراهم می‌کنند.

مبل تخت خواب شو در تصویر بالا محصولی از گروه تولیدی گروه تولیدی و خدماتی بهین جا چوب است. 

از مزایای طراحی کلی اتاق نشیمن استفاده کنید

مرکز یک اتاق نشیمن معمولا با کاناپه‌ها، صندلی‌های راحتی، فرش‌ها، و میزهای پذیرایی پر می‌شود، بنابراین از گوشه‌های اتاق برای ایجاد فضاهای شخصی استفاده کنید. در یک گوشه، یک نیمکت، یک میز پذیرایی، و چراغ رومیزی برای مطالعه قرار دهید. در گوشه‌ای دیگر، یک میز کامپیوتر کوچک و لپ‌تاپ برای بازی و انجام کارهای روزانه قرار دهید.

از وسایل پیش‌ساخته در اتاق نشیمن بیش‌ترین استفاده را بکنید

اتاق نشیمن، به‌عنوان پرکاربردترین اتاق در خانه، معمولا مجموعه‌ای از کتاب‌ها، وسایل الکترونیکی، و لوازم دیگر را در بر دارد. این فضا را با سرمایه‌گذاری بیش از حد بر روی وسایل پیش‌ساخته تبدیل به یک انباری مجلل نکنید، بلکه از این وسایل درست استفاده کنید. کابینت‌ها، قفسه‌ها، و میزهای تلویزیون پیش‌ساخته فضایی کافی فراهم می‌کنند و به اتاق نظم می‌دهند. استفاده از وسایل پیش‌ساخته امکان استفاده بیش‌تر از فضای اتاق نشیمن را فراهم می‌کنند، بنابراین نگران پیداکردن محل مناسب برای کتاب‌خانه، میزهای کناری، و کنسول‌های بازی نباشید. چیدانه در گذشته شما را با ۱۴ نکته که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را متحول می کند را به شما معرفی کرده است.

تعداد کافی از نشیمن‌های اضافه در اختیار داشته باشید

وقتی در تعطیلات و یا رویدادهای مهم مهمانان زیادی در خانه شما هستند، داشتن فضای نشیمن کافی برای همه امری ضروری و کلیدی است. از صندلی‌های عثمانی، خپل‌ها، مکعب‌ها، یا حتی بالشتک‌ها و بالش‌ها در مهمانی‌های پرجمعیت استفاده کنید. در نزدیکی اتاق نشیمن چند نیمکت داشته باشید که هنگام نیاز بتوانید آن‌ها را به‌راحتی به اتاق نشیمن بیاورید؛ هم‌چنین از داشتن یک کاناپه (یا دو کاناپه) و چند صندلی راحتی غافل نشوید. حتی برای داشتن نشیمن‌های بیش‌تر می‌توانید از صندلی‌های تاشو یا صندلی‌های اتاق غذاخوری استفاده کنید. برای این کار بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون نشیمن خانه تان را بیابید.

از وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن استفاده کنید

به وسایل تزئینی و کوچک توجه کنید، حتی اگر فضا محدود باشد. چیزهای کوچک، مانند کوسن‌های رنگی، کوسن‌های نرم، شمع‌دان‌های براق، و سینی‌های به‌روز باعث جذابیت زیاد فضا شده و حسی از صمیمیت و راحتی ایجاد می‌کنند. زیباترین طرح های کوسن و بالشتک را متناسب با نشیمن خود بیابید. استفاده از تابلوها و آثار هنری به اتاق شخصیت می‌دهند، و فرش‌ها و پرده‌ها به فضا رنگ اضافه می‌کنند.   

شما می توانید سوالات خود درباره معماری و طراحی دکوراسیون داخلی را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه خانه ایست که شما می خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطلب بیشتر: ۱۰ راز برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن
۱۵ ایده بزرگ برای اتاق های نشیمن کوچک
مبلمان مناسب برای دکوراسیون داخلی نشیمن
آرامش در نشیمن با فنگ شویی

منبع:گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه