Chidaneh.com placeholder image

تبدیل لامپ الکتریکی به چراغ نفتی

به قلم: لاله داورپناه

خودتان بسازید: در همه خانه ها پیش آمده که لامپ های حبابی که در قسمت های مختلف از آن به عنوان روشنایی استفاده می کنیم سوخته و ما مجبور شده ایم که آن را دور بیندازیم. آیا تا به حال فکر کرده اید که چطور می توان از این لامپ های حبابی شیشه ای دوباره استفاده کرد؟! لامپ های سوخته را دور نیندازید! در این مطلب چیدانه برای شما ایده ای تازه دارد. این بار که لامپی در خانه شما سوخت، آستین بالا بزنید، دست به کار شوید و یک چراغ نفتی بسازید.

تابلو فرش ریحان

باید به خاطر داشته باشید که شیشه حباب لامپ ها آسیب پذیر هستند و شما باید در طول انجام این کار با دقت و ظرافت با آن برخورد کنید. قبل از هر کاری یک روزنامه باطله روی میز پهن کنید تا بتوانید پس از پایان کار راحتتر اطرافتان را تمیز کنید.

عینک ایمنی و دست کش را فراموش نکنید. بهتر است خودتان را در مقابل احتمال شکستن لامپ محافظت کنید.

مطلب پیشنهادی: با ساخت لوستر های بتنی زیبا دکوراسیون منزل خود را متفاوت کنید!

لامپ سوخته را بردارید و به کمک یک دم باریک و یک میله فلزی، قسمت سیاه رنگ ته سرپیچ آن را به آرامی بشکنید و محتویات لامپ را خالی کنید.

متناسب با اندازه سرپیچ لامپ مورد نظرتان دو واشر کوچک در دو سایز مختلف بیابید.

مطلب پیشنهادی: ۴ مرحله برای ساخت آباژور با گلدان قدیمی

به وسیله این واشر ها دهانه سرپیچ لامپ را بپوشانید و اندازه سوراخ آن را محدود کنید. برای این کار باید واشر ها را روی سرپیچ بچسبانید.

یک قطعه چوب بلا استفاده را از انبار خانه بیرون بیاورید تا بتوانید از آن به عنوان پایه چراغ الکلی خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:با چند برش ساده لوستری منحصر به فرد داشته باشید

روی سطح چوب حفره ای برای نشستن لامپ ایجاد کنید. نیازی نیست این حفره زیاد بزرگ باشد. می توانید برای اینکه چوب رنگ و ظاهر بهتری به خود بگیرد روی سطح آن را با روغن جلا بپوشانید.

یک رشته پنبه ای چراغ نفتی را بردارید و به اندازه لازم ببرید. آن را از سوراخ سرپیچ رد کرده و درون لامپ قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت لوستر کنفی

دیواره حباب لامپ را روی حفره تخته چوبی بچسبانید. و آن را محکم کنید. اگر لامپ را به صورت مورب روی پایه خود قرار دهید حالتی زیباتر به خود خواهد گرفت.

به وسیله یک سرنگ مقداری نفت را درون لاپ بریزید. دقت کنید که بدنه رشته پنبه ای شما به نفت آغشته شود.

مطلب پیشنهادی: تزئین وسایل قدیمی با تکه های شکسته DVD

حالا شما یک چراغ نفتی با ظاهری مدرن دارید. در عین حال داشتن چنین چراغی می تواند حال و هوای قدیم را به خانه شما بیاورد. از این حباب و پایه اش می توانید به عنوان گلدان نیز استفاده کنید.

به ما بگویید: آیا شما هم تا به حال وسایل تزئینی خانه را تعمیر کرده اید؟ و یا حتی وسیله ای تزئینی ساخته اید؟! روش کار خود و عکس آن وسیله تزئینی را در بخش مشاوره دکوراسون چیدانه با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. سوالات خود را در مورد دکوراسیون خانه و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

مطالب بیشتر: با لیوان های پلاستیکی یک بار مصرف لوستر بسازیم
چگونه با شیشه های دهن گشاد شمعدان روستیک بسازیم؟
ساخت یک ساعت شنی با استفاده از شیشه‌های دهن‌گشاد
شمع سازی ساده و ارزان با شیشه های مربا

نویسنده: لاله داورپناه | منبع تصاویر: wikihow | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
جواد در تاریخ 15 مهر 1394
سلام دوست عزیز ، نویسنده گرامی و مدیریت سایت چیدانه . لطفا منابع مقالات را ذکر نمایید . این مقاله مربوط به سایت Wikihow به آدرس اینترنتی http://www.wikihow.com می باشد و شما علاوه بر این که منبع مقاله را مشخص نکرده اید ، عکس های مقاله را نیز با لوگوی سایت خود قرار داده اید . لطفا این اشتباه را تصحیح نمایید . توسعه دهنده سایت wikihow

ثبت دیدگاه