Chidaneh.com placeholder image

راه حل های آسان برای 7 معضل عمومی در دکوراسیون منزل !

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: برای همه ما پیش می آید که احساس کنیم خانه مان دلگیر است، رنگ ها برایمان خسته کننده شده، وسایل مان روی هم انباشته شده اند و . . . در هر صورت دکوراسیون منزل همه ما گاهی اوقات نیاز به نیشگون گرفتن یا تغییر ات و جابه جایی های کوچک دارد تا روحیه خود را باز یابد. در این مطلب 7 مشکل مشترک در منزل و راه حل های آنها برای آنکه همه چیز سر جای خودش باشد را به شما نشان می دهیم! با چیدانه در دکوراسیون منزل تان همراه باشید.

مسئله: نمی توانید چیدمان درست مبلمان منزل تان را پیدا کنید.

تابلو فرش ریحان

راه حل: تمامی فرش ها را جمع کنید.

حذف کردن فرش ها در چیدمان به شما فرصتی تازه برای امتحان چیدمان های جدید می دهد. سپس از یک نردبان یا جایی بلند تر،از بالا به چیدمان خانه خود نگاه کنید.این تغییر زاویه می تواند به جرقه زدن ایده های تازه در ذهن شما کمک کند.

مسئله : احساس می کنید دکوراسیون منزل تان چندپاره، بدون نقطه کانونی و غیر متمرکز است.

راه حل1: از یک تابلو هنری بزرگ استفاده کنید.

استفاده از چند تابلو هنری بر دیوار با ارتفاع های مختلف حسی به هم ریخته و چند پاره ایجاد می کند در حالی که یک تابلو بزرگ بر دیوار سفید به نقطه کانونی فضا تبدیل شده و ایجاد تمرکز در فضا کمک می کند.

راه حل 2: یک شبکه منظم از تابلوهای کوچک ایجاد کنید.

اگر یک تابلو بزرگ هنری ندارید یا می خواهید چیزی متفاوت را امتحان کنید استفاده از تعدادی قاب کوچک یک شکل در یک شبکه منظم را پیشنهاد می کنیم. برای عکس های داخل قاب ها می توانید یک تم انتخاب کنید. مثلا عکس های سیاه و سفید.

مسئله: احساس می کنیدمنزل تان دل گیر و تنگ است.

راه حل 1: یک آینه غول پیکر در فضا نصب کنید.

فضای شما ممکن است کوچک باشد اما دلیل نمی شود دلگیر به نظر برسد. استفاده از یک آینه بزرگ در کنار دیوار در فضای کوچک بزرگ ترین حرکت برای بزرگ و دل باز به نظر رسیدن فضای منزل است.

راه حل 2: استفاده  از وسایل شفاف یا شیشه ای در منزل.

استفاده از چوب و متریال های سنگین در یک فضای کوچک به سرعت آن را خفه و دلگیر می کند. چند تکه از وسایل منزل مثل میز ها را با میز های شفاف یا شیشه ای تعویض کنید. 

مسئله: دکوراسیون منزل شما بیش از حد رسمی و خشک است.

راه حل: چند وسیله رسمی را با نوع راحت و خودمانی آن عوض کنید.

شما با اضافه کردن چند کوسن نرم و رنگی،تعویض صندلی های چوبی سفت با صندلی عثمانی، استفاده از یک میز بزرگ پارچه ای به جای میز های چوبی در وسط مبلمان می توانید خانه خود را جای راحت تری برای زندگی کنید.

مسئله: یک چیزی در دکوراسیون منزل کم است.

راه حل: چیزی براق و فلزی به فضا اضافه کنید.

وسایل براق فلزی طلایی، نقره ای، مسی، برنزی، برنجی و… در غالب یک میز یا یک گلدان یا چند قاب و … می توانند مثل زیورآلات برای منزل عمل کنند و به سرعت دکوراسیون منزل شما را کامل و باوقار نشان دهند.

مسئله: فضای منزل خیلی کوچک است.

راه حل: از پرده بلند و بدون والان و تزئینات اضافی استفاده کنید.

شاید این مورد زیاد مهم به نظر نرسد ولی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. آویزان کردن پرده از نزدیک سقف تا زمین باعث می شود نگاه را به بالا هدایت کند و خانه بزرگ تر به نظر برسد.

مسئله: ترکیب رنگ های منزل​ به خوبی با هم ست نشده اند.

راه حل: اجازه دهید یک عکس از منزل راهنمای شما باشد.

از یک اتاق منزل که با ترکیب رنگ آن مشکل دارید شروع کنید. از فضای اتاق عکس بگیرید تا بتوانید یک دیدگاه واقعی تر از ترکیب رنگ اتاق پیدا کنید. اسم تمام رنگ هایی را که در عکس می بینید یاد داشت کنید. اگر بیش از سه رنگ در اتاق وجود دارد می تواند نشانه این باشد که ترکیب رنگی منزل شما نا هماهنگ است. تصمیم بگیرید که به کدام ترکیب رنگ در فضایتان علاقه ندارید و آن را با یکی از سه رنگ اصلی تان جایگزین کنید.

منبع: houzz | ترجمه و گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه