Chidaneh.com placeholder image

طراحی انباری منزل، مدرن و کم خرج مرتب شویم!

به قلم: تحریریه چیدانه

ساخت یک انباری مدرن و کم‌خرج که ارزان باشد، جای زیادی نگیرد اما ظرفیت قابل‌توجهی داشته باشد، اتفاق مهمی در دنیای مدرن است. این‌که بتوانید برای هرچیزی که می‌خرید جایی پیدا کنید و در نهایت دقت را در جایی بگذارید که زود پیدا شوند و جای کمتری را اشغال کنند. واقعیت این است که در دنیای مدرن،‌ انباری‌های قدیمی جوابگوی نیازهای ما نیستند چون از طرفی خودشان حجم زیادی را اشغال می‌کنند و لزوما آن‌قدرها هم کارآمد نیستند. انباری منزل باید طوری باشد که خودتان هم بتوانید درستش کنید، در مواقع لزوم جایش را تغییر بدهید و هزینه‌ی چندانی هم برایتان نداشته باشد. چند نمونه از این سازه‌های دنیای مدرن را ببینید.

دکوراسیون نیایش
شلف و طبقه بندی
دکوراسیون نیایش

چوب و هنر

قفسه‌های چوبی، جایگزین کمدهای قدیمی

با چند تخته چوب ساده می‌شود قفسه‌های کوچک و بزرگ ساخت و در آن وسایل مختلف را نگه داشت. واقعیت این است که خیلی از ما، عادت کرده‌ایم که قفسه‌های آماده و کمدهای پیش‌ساخته را بخریم. اما واقعیت این است که این دکورهای قدیمی خودشان جای قابل‌توجهی را اشغال می‌کردند، نصب‌شان دردسر داشت و در نهایت، هیچ قانونی وجود نداشت که به ما اطمینان بدهد، بالای کمد حتما به اندازه‌ی کافی جای اضافه دارد. حالا یک جایگزین مدرن اما ساده به جای این کمدها ارایه شده است. قفسه‌های تخته‌ای راحت‌تر از آن‌چه فکرش را بکنیم، فضای خالی برایمان فراهم می‌کنند. این قفسه‌ها را می‌توانید خودتان هم با چوب، کمی میخ یا حتی چسب بسازید. حسن مهم‌ این قفسه‌ها، به جز ارزانی این است که با کمک آنها می‌توانید حداکثر فضای ممکن را در انباری ایجاد کنید.

مبلمان و اکسسوری جاکوب
قفسه و طبقه بندی انباری
مبلمان و اکسسوری جاکوب

طراحی انباری روی دیوار

خرت و پرت‌های انباری جای زیادی می‌گیرند. ابزارهای دم‌دستی، قیچی باغبانی یا وسایلی که بیشتر به آنها نیاز داریم، معمولا در اطراف انباری پخش می‌شوند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. حتی اگر آدم منظمی باشید و همه را در جعبه‌ جا بدهید، باز هم جای اضافی اشغال کرد‌ه‌اید. بهترین راه برای نظم دادن به این ابزارهای کوچک، ساختن یک «پگ‌بورد» است؛ یعنی مجموعه‌ای از میخ‌ها که روی یک صفحه‌ی چوبی یا فلزی محکم شده‌اند.

آسیا پلاستیک شرق
طبقه بندی سه طبقه
آسیا پلاستیک شرق
آسیا پلاستیک شرق
کشو پلیمری
آسیا پلاستیک شرق
آسیا پلاستیک شرق
باکس نظم دهی
آسیا پلاستیک شرق

آسیا پلاستیک شرق
جاکفشی سه طبقه
آسیا پلاستیک شرق
آسیا پلاستیک شرق
کشو 2طبقه پلاستیکی
آسیا پلاستیک شرق
آسیا پلاستیک شرق
کتابخانه ساده
آسیا پلاستیک شرق

کابینت‌ها هم همیشه برای نگه‌داری از وسایل بزرگتر راه‌حل مناسبی هستند. از کابینت‌های قدیمی استفاده کنید. انباری‌های قدیمی را با این روش جدید، به یک انباری مدرن تبدیل کنید. بی‌نظمی‌تان کمتر می‌شود و امکان مدیریت فضا را هم خواهید داشت.

گروه معماری کندو
طراحی فضای کار و مطالعه
گروه معماری کندو

زیرزمین را انباری کنید، اما نه مثل قدیم

زیرزمین‌هایتان را جدی بگیرید. این محیط‌های خنک و ساده محل خوبی برای انبار کردن تمام مایحتاج معمول خانواده است. اما جا دادن هر چیزی در جای خودش کار مهمی است که باید از قبل درباره‌اش فکر کرد. گاهی وقت‌ها می‌شود از این فضا بیشتر از یک انباری ساده برای خوراکی ها استفاده کرد. تا به حال به قرار دادن کمدهای لباس‌هایتان در زیرزمین فکر کرده‌اید؟ البته دوران بقچه‌پیچ‌کردن و صندوقچه‌های قدیمی سر رسیده. یک فضای جدید جمع و جور کنید. برای تجهیز  زیرزمین‌هایتان می‌توانید از یک معمار یا کسی که در حوزه‌ی دکوراسیون صاحب‌نظر باشد،‌استفاده کنید. یک جمله‌ی مهم را یادتان باشد؛ زیرزمین بیشتر از آن‌چه فکرش را بکنید، فضای خالی دارد.

نویسنده: اشکان خسروپور | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه