Chidaneh.com placeholder image

رنگ طلایی در دکوراسیون مدرن، این بار سلطنتی نیست!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ در دکوراسیون: همیشه این طور به نظر می رسید که درخشش این فلز فقط در قرون وسطی و یا بیشتر در فضای داخلی کلاسیک مناسب است. اما اگر به طور دقیق تر فکر کنیم، روشن می شود که رنگ طلایی می تواند گرما و راحتی خاصی را در داخل و در طراحی مدرن داشته باشد.این که با شنیدن نام طلایی فضاهای لوکس و پر زرق و برق برایمان تداعی شود دور از انتظار نیست اما در این مطلب می خواهیم با هم گام هایی ارزان، سرگرم کننده و شگفت انگیز برای اضافه کردن این رنگ به داخل خانه برداریم.

تلفیق سنت و مدرنیته

چوب و هنر

طلایی مدرن، طلایی کلاسیک

برای درک بهتر از تفاوت رنگ طلایی در فضای مدرن و کلاسیک، تصمیم گرفتیم مقایسه ای کوتاه درمورد این دو سبک داشته باشیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که به دنبال چه نوع تنالیته طلایی و در کدام فضای منزلتان هستید.
 

محمد محسنی
دکوراسیون آپارتمان مجلل خانم آرزو رضا زاده در اهواز
محمد محسنی

رنگ طلایی در فضای کلاسیک

معین صالحی
لوازم دکوری بر دیوارهای نشیمن
معین صالحی

رنگ طلایی در فضای کلاسیک

رنگ طلایی در طراحی داخلی مدرن

رنگ طلایی در فضای مدرن

رنگ طلایی در طراحی داخلی مدرن

رنگ طلایی در فضای مدرن

رنگ طلایی در طراحی داخلی مدرن و طراحی کلاسیک

فضاهای کلاسیک و پرتجملی که همه ما از رنگ طلایی در خاطر داریم به سبک طراحی آن ها برمی گردد. معمولا در این نوع فضاها طلایی در تزیینات، منبت ها و ابزار های پرنقش و نگار به کار گرفته می شده ( مانند دو تصویر بالا) اما اگر آرامش بیش تر را در فضای خانه خود می خواهید ما نوع استفاده از رنگ طلایی مانند دو تصویر پایین را به شما پیشنهاد می کنیم. در طراحی مدرن از تزیینات طلایی کاسته شده و این رنگ به صورت ساده در طراحی استفاده می شود.
 

 

رنگ طلایی در مبلمان کلاسیک

رنگ طلایی در مبلمان کلاسیک

رنگ طلایی در مبلمان مدرن

رنگ طلایی در مبلمان مدرن

رنگ طلایی در مبلمان مدرن

رنگ طلایی در مبلمان مدرن و مبلمان کلاسیک

همان طور که در طراحی نیز اشاره شد، در سبک کلاسیک بسیار به تزیینات پرداخته می شد و مبلمان ها به رنگ طلایی به شدت آن می افزودند اما شما می توانید از مبلمان تصویر پایین استفاده کنید. بسیار ساده و شیک! بدون هیچ تزیینات اضافی. اگر علاقه به استفاده از مبلمان و لوسترهای کلاسیک طلایی  دارید و در عین حال تصویر می خواهید از شلوغ شدن فضا جلوگیری کنید، تصویر وسط را به شما پیشنهاد می کنیم. یعنی استفاده از یک المان کلاسیک به صورت تک و در یک فضای کاملا ساده.
 

ترکیب طلایی وفیروزه ای در فضای کلاسیک

طلایی و فیروزه ای در فضای کلاسیک

ترکیب طلایی وفیروزه ای در فضای مدرن

طلایی و فیروزه ای در فضای مدرن

ترکیب رنگ طلایی در فضای مدرن و کلاسیک

ترکیب طلایی و فیروزه ای در طراحی داخلی

طلایی و فیروزه ای دو ترکیب رنگی هستند که در عین شیک و باوقار بودن حس آرامش و امنیت را در فضا به وجود می آورند.در تصاویر بالا نوع مبلمان به کار رفته و نوع تنالیته رنگ طلایی در سه فضای مختلف قابل تشخیص هستند.
 

ترکیب صورتی و طلایی در فضای کلاسیک

ترکیب طلایی و صورتی در فضای کلاسیک

ترکیب صورتی و طلایی در فضای کلاسیک

ترکیب طلایی و صورتی در فضای مدرن

ترکیب طلایی، صورتی و آبی

ترکیب طلایی، صورتی و آبی

ترکیب طلایی و صورتی در طراحی داخلی

در تصاویر بالا سه نوع فضای کاملا متفاوت با استفاده از ترکیب رنگ صورتی و طلایی را مشاهده می کنید.اگر از تنالیته مات رنگ صورتی استفاده کنید و یا تم قهوه ای در رنگ صورتی خود را افزایش دهید به سبک کلاسیک نزدیک تر می شوید اما تنالیته شارپ تر صورتی می تواند فضای شما را امروزی تر نشان دهد. ترکیب صورتی، آبی و طلایی فضایی فانتزی به شما خواهد داد.

امیر صادقی
خانه ی بزرگ فردیس
امیر صادقی

ترکیب طلایی و سفید

ترکیب طلایی و سفید در فضای مدرن

ترکیب طلایی و سفید

ترکیب طلایی و سفید در فضای مدرن

ترکیب طلایی و سفید

ترکیب طلایی و سفید در فضای مدرن

ترکیب طلایی و سفید در طراحی داخلی

رنگ سفید رنگ غالب در فضاهای مدرن شناخته می شود و اگر آن را با طلایی ترکیب کنید به فضایی بسیار خاص و دل نشین می رسید. در این ترکیب رنگ طلایی شما بیش تر به چشم می آشد اما برای جلوگیری از یکنواخت شدن فضا می توانید مانند تصاویر بالا تنالیته هایی از خاکستری و یا رنگ کرمی را در کنار سفیدتان همراه کنید.
 

ترکیب طلایی و قرمز

ترکیب طلایی و قرمز در فضای کلاسیک

ترکیب طلایی و قرمز در فضای کلاسیک

ترکیب طلایی و قرمز

ترکیب رنگ طلایی و قرمز 

ترکیب قرمز و طلایی در طراحی داخلی

این ترکیب از جمله قدیمی ترین و پرکاربردترین ترکیبات رنگ طلایی است که در فضاهای رستورانی نیز بسیار دیده می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که استفاده از این ترکیب مهارت و دقت زیادی را می طلبد زیرا رنگ قرمز اگر درست استفاده نشود ممکن است موجب ایجاد تنش و آشقتگی در فضای خانه شما بشود. بنابراین برای جلوگیری از این کار سعی کنید به صورت بسیار محدود و در حد چند کوسن و اشیای کوچک از قرمز استفاده نمایید. یکی دیگر از راهکارها می توانید استفاده از تنالیته های قرمز-قهوه ای باشد که البته گرایش بیش تری به فضاهای کلاسیک دارد. 
 

ترکیب رنگ طلایی و سبز

ترکیب رنگ طلایی و سبز

ترکیب رنگ طلایی و سبز

ترکیب رنگ طلایی و سبز در فضای کلاسیک

ترکیب رنگ طلایی و سبز در طراحی داخلی

حضور رنگ سبز در کنار طلایی یکی از دلنشین ترین فضاها را به وجود می آورد و خانه را خودمانی تر می کند. این ترکیب فضای شما را چشم نواز و تا حدودی آرامش بخش می کند اما نکته مهم این است که گیاهان و طبیعت هم می توانند نقش این رنگ را برای شما ایفا کنند پس با این ترفند طبیعت را در کنار رنگ طلایی قرار دهد. این ترکیب بیش تر در فضاهای کلاسیک دیده می شود به خصوص این که از پارچه های مخمل سبز استفاده کنید.
 

ترکیب طلایی و سنگ مرمر

ترکیب رنگ طلایی با سنگ مرمر

ترکیب طلایی و سنگ مرمر

ترکیب رنگ طلایی با سنگ مرمر

ترکیب طلایی و چوب

ترکیب رنگ طلایی و چوب

ترکیب طلایی و چوب

ترکیب رنگ طلایی و چوب

نکات مهم به کاربردن رنگ طلایی در فضای داخلی

  • ترکیب طلایی با چوب و سنگ مرمر

اگر می خواهید فضای شما لوکس تر به برسد پس سنگ مرمر را فراموش نکنید. این ترکیب بسیار شکیل و لوکس در عین حال مدرن است.چوب هم که همیشه باعث گرم تر به نظر رسیدن فضا می شده اگر شما به صورت محدود رنگ طلایی را با آن همراه کنید فضای منحصر به فردی را خلق خواهید کرد.
 

ایجاد طرح با رنگ طلایی

ایجاد طرح با رنگ طلایی

ایجاد بافت و طرح با رنگ طلایی

ایجاد بافت و طرح با رنگ طلایی

ایجاد بافت و طرح با رنگ طلایی

ایجاد بافت و طرح با رنگ طلایی

اگر از اشکال هندسی کلاسیک در ترکیب خود استفاده کنید فضای خود را بیش تر به سمت لوکس بودن می برید اما اگر طرح های شما خلاقانه تر باشد به طراحی امروزی نزدیک تر خواهد بود.هم چنین با ایجاد بافت های گوناگون می توانید تنوع جالبی را در استفاده از این رنگ به وجود آورید.
 

نورپردازی با رنگ طلایی

نورپردازی با رنگ طلایی

نورپردازی با رنگ طلایی

نورپردازی به رنگ طلایی یکی از راه های بسیار ساده و ارزان برای استفاده از این رنگ می باشد که نمونه های آن را در تصاویر بالا مشاهده می کنید.

  • در استفاده از رنگ طلایی به میزان نور خانه خود دقت کنید زیرا این رنگ در برخورد با نور می تواند باعث آزار چشم و ناخوشایند شدن فضای شما شود.
  • ترکیب طلایی با مشکی و تنالیته های خاکستری را هرگز از دست ندهید.
  • مات و یا براق بودن رنگ طلایی شما به هدفتان از به کارگیری این رنک بستگی دارد.اگر می هواهید طلایی شما بیش تر به چشم بیاید از طلایی براق تر استفاده کنید. در غیر این صورت طلایی متالیک، برنز و طلایی مات پیشنهاد خوبی برای طراحی امروزی است.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه