Chidaneh.com placeholder image

مبل چرم چستر، تو دکوراسیون خونه یکه تازی می کنه!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی صحبت از مبل چرم به میان بیاید، خیلی‌ها چسترفیلد را چشم‌بسته انتخاب می‌کنند. اما کمتر پیش می‌آید که همه آدم‌ها، همه‌چیز را درباره‌ی این مبل راحتی و خاص بدانند. سوالات زیادی در ذهن مردم درباره‌ مبل چرم چسترفیلد نقش می‌بندد که در این مطلب می‌خواهیم با کمک متخصصان خانه طرح دژاوو به آنها پاسخ بدهیم.

خانه طرح دژاوو
مبلمان چرم برند دژاوو
خانه طرح دژاوو

سرویس خواب بالسا

چرم مبل‌ها از کجا می‌آید؟

مثل تمام چرم‌های طبیعی در این مورد هم چرم، پوست فرآوری شده‌ی جانوران است. با تبدیل پوست جانور به چرم زیبایی، گرما و دوام آن بیشتر می‌شود. همان‌طور که می‌دانید چرم را برای مصارف گوناگونی استفاده می‌کنند که یکی از آنها مبل چسترفیلد است. البته در این نوع مبل از چند مدل چرم استفاده می‌شود اما طبیعی بودن چرم ها بر کسی پوشیده نیست.

مبل چستر در دکوراسیون

چه مدل چرم‌هایی در مبل چسترفیلد استفاده می‌شوند؟

مدل‌های مختلفی وجود دارند که بنابر پوشش ظاهری یا بنا به زیبایی‌شان طبقه‌بندی شده و هرکدام در یک مبل استفاده می‌شوند. در مدل های مبل چرم خانه طرح دژاوو می توانید تنوع زیادی از انواع چرم را ببینید.

خانه طرح دژاوو
مبلمان چرمی دژاوو
خانه طرح دژاوو

چند مدل اصلی چرم در مبل‌های چسترفیلد هستند؟

– چرم رنگدانه دار

چرم رنگدانه‌دار دوام بیشتری دارد اما کمتر طبیعی به نظر می‌رسد. چون روی چرم اصلی معمولا لایه‌ای پلیمری کار می‌شود که این وسیله دکوری پرکاربرد در مقابل گرد و خاک یا آلودگی‌های دیگر مصون باشد. به روش‌های مختلفی روی این چرم‌ها طرح جدید می‌زنند اما جنس اصلی همان چرم طبیعی است.

خانه طرح دژاوو
مبل چرم قهوه ای
خانه طرح دژاوو

– چرم انیلین

چرم انیلین طبیعی‌تر به نظر می‌رسد اما نیاز به مراقبت بیشتری هم دارد. این نوع چرم حس طبیعی بیشتری به مشتری می‌دهد. چرم انیلین فقط کمی جلا داده شده و مثل نمونه‌‌ی قبلی روی آن پوشش پلیمری نکشیده‌اند. در بعضی مدل‌ها یک پوشش جلادهنده مخصوص کار می‌شود که البته، با پوشش پلیمری تفاوت جدی دارد ولی در مقابل بعضی آلودگی‌ها از مبل مراقبت می‌کند.
به خاطر طبیعی بودن این مبل‌ها باید در موقع شست‌وشو دقت زیادی داشته باشید و مبل‌تان را در برابر تابش آفتاب قرار ندهید.

مبل چسترفیلد در دکوراسیون منزل

– چرم شبه‌انیلین

این چرم از نمونه اول طبیعی‌تر به نظر می‌رسد اما در مقایسه با چرم «انیلین» دوام بیشتری دارد. چرم شبه‌انیلین آمیزه‌ای از هر دو نمونه‌ی قبلی است که باعث شده ظاهر طبیعی و دوام خوبی داشته باشد. یک پوشش باریک رنگدانه‌ای هم روی سطح چرم کار شده که به حفاظت آن کمک می‌کند و باعث می‌شود،‌ این نوع چرم قابلیت رنگ‌پذیری بیشتری داشته باشد.

خانه طرح دژاوو
مبلمان برند دژاوو
خانه طرح دژاوو

آیا مبل‌های چسترفیلد راحت هستند؟

چسترفیلدها در گروه مبلمان‌های لوکس راحت طبقه‌بندی می‌شوند. به خصوص برخی مدل‌هایشان که طوری ساخته می‌شوند تا آدم خودش را در مبل غرق کند، نمونه موفقی است. برخلاف مبل های دیگر این نمونه درست مثل روز اولش باقی می‌ماند. به گفته کارشناسان خانه طرح دژاوو این حسن چسترفیلدهاست.

مبل چرم چسترفیلد

دوام مبل‌های چسترفیلد چطور است؟

اگر نمونه واقعی و غیرتقلبی را خریده باشید، عمرشان بالاست و بی‌اغراق یک عمر کار می‌کنند. تنها رازش این است که باید درست از آن نگهداری کنید چون نسبت به مبلمان‌های دیگر آسیب‌پذیری‌های طبیعی خاص خودش را دارد. به خاطر خاصیت طبیعی چرم، این مبلمان‌ها ضد آب هستند و به گردوغبار هم روی خوش نشان نمی‌دهند. با این حساب نیازی نیست که روی این مبل را بیشتر از بقیه مبل‌ها جارو بکشید. در مقایسه با مبل‌های پارچه‌ای تمیز کردن اینها ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

برای دیدن انواع مدل مبل های چرم راحتی و لوکس می توانید به پروفایل گروه خانه طرح دژاوو سر بزنید، اطلاعات تماس آن ها را ببینید و برای خرید اقدام نمایید.

نویسنده: اشکان خسروپور | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه