Chidaneh.com placeholder image

ساخت قاب دیواری ، خاطره ها رو قاب کنید!

به قلم: گلنار

از زمان اختراع اولین دوربین عکاسی، تا الان و همراه با پیشرفته ترین تکنولوژی ها به خصوص در گوشی همراه، بقای خود را نگه داشته و از محبوبیتش کم نشده است. عکس را می گویم، ثبت کننده زیباترین و غم انگیزترین لحظات ما. اما هرگاه حرف از عکس می شود باید قابی هم همراهش باشد. یک قاب که فوری یاد عکس های خاطره انگیز و قدیمی در آلبوم ها میفتیم که شاید به واسطه تکنولوژی کم کم فراموش شده اند. ما می خواهیم به شما بگوییم که قاب های کهنه تان را بیرون بیاورید، اما این بار به جای عکس اشیای خاطره انگیز را قاب کنید. گاهی روش های سنتی نباید فراموش شوند! 

ساخت قاب یادگاری برای نوزاد

قاب های ماندگار

همیشه لازم نیست قاب روی دیوار خانه شکل و شمایل رسمی خودش را داشته باشد. یک چهارضلعی چوبی با طرحی خاص یا عکسی که خاصیت دیده شدن داشته باشد. می توانید هر شی یا تصویر دوست داشتنی را قاب کنید و همیشه از دیدنش لذت ببرید. 

تابلو فرش ریحان
ساخت قاب یادگاری برای نوزاد
ساخت قاب یادگاری برای نوزاد
ساخت قاب یادگاری برای نوزاد

قابی برای مسافر تازه وارد 

اولین ها همیشه یادگار روزهای خوبی هستند. اولین لباس های بچه ها، اولین کفش، اولین تصویر با دندان، حتی اولین تصویر دو نفره مادر و پدری که خبر داشتن یک مسافر را شنیده اند. برای این که روزهای خوش گذشته همیشه پیش رویتان باشد می توانید راهی ساده انتخاب کنید. قاب کردن یادگاری ها
اصلا سخت نیست. فقط کافی است چند تا قاب خالی به سلیقه خودتان بخرید. در ابعاد و اندازه های مختلف و رنگی که دوست دارید. گیره های چوبی هم که دیگر همه جا پیدا می شوند. چند تا گیره چوبی مرغوب هم تهیه کنید و البته یک دستگاه چسب حرارتی که بتوان گیره ها را سفت و جاندار به قاب ها چسباند. قاب های توخالی را برعکس کنید، گیره ها با چسب بچسبانید. حالا قاب را برگردانید و هر چیزی که دوست دارید به قاب بچسبانید. عکس سونوگرافی سه بعدی، تصویر اولین دندان، حتی اولین کفش و لباس فرزندتان! 

ساخب قاب با کناف
ساخب قاب با کناف
ساخب قاب با کناف

تصویرهایی که قاب ندارند

سبک بودن قاب و از طرفی طراحی خاص آن دو مزیتی است که این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده. قاب های سنگین قدیمی دیگر در خانه های امروزی جایی ندارند. از طرفی اگر عکس یا تصویری دارید که در هیچ قاب خاصی جا نمی گیرد باید خودتان برایش یک قاب خاص بسازید. 

چطور قاب بدون تصویر بسازیم؟

نخ کنفی بخرید. این نخ ها معمولا به صورت متری فروخته می شوند. به اندازه قابی که دوست دارید داشته باشید نخ بخرید. بعد هم مقداری فوم. این فوم ها یا به صورت مربعی هستند یا دایره که اگر دایره باشند کارتان راحت تر است. فوم را به اندازه قاب دایره ای شکل دلخواه دربیاورید و بعد از وسط شروع به چسباندن مدور کنف ها کنید. برای چسباندن کنف ها استفاده از چسب حرارتی بهتر است. برای قاب می توانید یک بند هم درست کنید و از پشت با چسب بچسبانید. دست آخر عکس دلخواهتان را به قاب وصل کنید. از این قاب های کنفی در اندازه مختلف درست کنید و کنار هم روی یک دیوار خانه جا بدهید. 

قاب مدرن

یک قطعه هنری مدرن 

یک قطعه هنری خاص در خانه نیاز دارید. اصلا نیازی به هزینه کردن زیاد نیست. می دانید که این روزها هر تکه اکسسوری چه قیمتی دارد! خودتان آستین بالا بزنید و یک شاهکار هنری خلق کنید! 

چطور یک قاب هنری مدرن بسازیم؟ 

به نزدیک ترین قاب فروشی محل بروید و قاب های متفاوت بخرید. با اندازه های مختلف و رنگ های خاص. فقط یادتان باشد قاب ها زیاد از نظر ظاهر و سبک با هم تفاوت نداشته باشند. هر قدر قاب ها ظریف تر باشند بهتر است. شیشه و پشت قاب را هم کنار بگذارید.حالا با چسب چوب و با دقت قاب ها را روی هم بچسبانید. می توانید از میخ های ریز هم کمک بگیرد اما بعد باید روی آنها را به رنگ قاب در بیاورید. نظم خاصی لازم نیست. تعداد قاب ها هم به سلیقه خودتان. از دو قاب می  توانید شروع کنید تا … شاهکارتان خلق شد! 

قاب مدرن

قاب یادگار مادربزرگ ها 

دلبسته شی خاصی هستید که دوست دارید هر روز ببینید؟ چرا آن را قاب نمی کنید؟ 

چطور قاب یادگاری بسازیم؟

کفش های مادربزرگ؟ روسری مادر؟ گردنبند یادگاری همسر؟ فقط کافی است یک قاب خالی بخرید. پیشنهاد می دهیم برای اشیای قدیمی از قاب های کلاسیک طرح دار استفاده کنید. می توانید حتی روی قاب را با سنباده کمی خراشیده کنید تا قدیمی به نظر برسد. قاب را جایی که دوست دارید بچسبانید. بعد شی دوست داشتنی را با میخ به دیوار وسط قاب بزنید. به همین سادگی! 

کلام آخر : قاب ها همیشه ساده ترین، خلاقانه ترین و ارزان ترین راه برای تزیین دیوار های سرد و خالی در دکوراسیون هستند. در مطالب مرتبط پایین صفحه با ایده های بیش تری آشنا خواهید شد.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
newsadstud.iran_62891 در تاریخ 08 آذر 1396
http://pajooheshonline.com/

ثبت دیدگاه