Chidaneh.com placeholder image

شب یلدا و دست سازه های خلاقانه، با مهسایه همراه شوید!

به قلم: گلنار

این دو را خوب به یاد دارم، از همان روزهای اول. از حیاط دانشگاه گرفته تا سلف و همه کلاس‌ ها را در کنار هم می‌ گذراندند. با هم حرف می‌ زدند، می‌ خندیدند و روزها را سپری می‌ کردند. با خودم فکر می‌ کردم چه خوب است خواهری داشته باشی که هم‌ خونت نباشد. حرف‌ هایت را بفهمد و بدانی همه‌ جا در کنارت است و کمکت می‌ کند. درست است که درس تمام می‌ شود، ولی کار و زندگی که تمام بشو نیست. من عادت داشتم اسمشان را سر هم کرده و راحت‌ تر صدایشان کنم. از آن سمت حیاط دانشگاه داد می‌ زنم «مهسایه»! سریع به سمتم می‌ آیند، آن هم درحالی‌ که دو ظرف رنگی و کارشده زیبا برایم به هدیه آورده‌ اند. امسال هم تولدم را فراموش کرده بودم!

لطافت هنر با ظرافت دستان این دو بانوی هنرمند

تزیینات شب یلدای مهسایه

چوب و هنر
  • نام برند : مهسایه
  • موقعیت مکانی : استان البرز، شهرستان کرج، مهرشهر
  • نوع محصول : دکوری
  • مصالح محصول : بطری و ظرف شیشه‌ای، سفال، تخته‌های چوبی
  • ویژگی برجسته محصول : دست‌سازه‌های هنری با رنگ و سلیقه هر فرد (شخصی‌سازی‌شده) 
  • تعداد اعضای گروه : 2 نفر
  • شروع کار : ٩ آذرماه ٩۵

دست سازه های مهسایه

شروع به کار مهسایه

مهسا روحانی، 27 ساله یکی از اعضای تیم است که اتفاقا فوق‌ لیسانس مدیریت مارکتینگ هم دارد. عضو دوم تیم، سایه سجادی ٢٧ ساله و دارای مدرک لیسانس مدیریت جهانگردی است. «ما از سال ٨٧ در دانشگاه با هم دوست شدیم تا اینکه سال ٩۵ به‌طور اتفاقی بهترین اتفاق زندگی‌ مان رخ داد و در کنار دوستی، همسایه هم شدیم. ازآن جایی‌ که هردوی ما علاقه بسیاری به هنر و کارهای هنری داشتیم، تصمیم گرفتیم از این فرصت کنار هم بودن استفاده کنیم و در یک نیمروز گرم مردادماه، هنگام صرف ناهار در یک رستوران، ایده‌ های اولیه شروع یک کار هنری مشترک به ذهنمان رسید».

ساخت هدیه به سبک مهسایه

 هدیه دادن به روش مهسایه

با خودمان فکر کردیم که می‌ توانیم یک‌ سری محصولات ساده و درعین‌حال شیک و پر از احساس طراحی کرده و بسازیم تا جایگزین هدیه‌ های مادی و گران‌ قیمت شود. هم‌ چنین برایمان مهم بود که افراد بتوانند هدیه‌ ای که می‌ خرند را با توجه به رنگ و سلیقه موردنظر خودشان انتخاب کنند. به‌ نوعی خواستیم در فرهنگ‌ سازی خرید، نقشی داشته و هم‌چنین در حس زیبای «هدیه دادن» با افراد شریک باشیم. 

مهسایه، محصولی مختص هر فرد 

از دید ما، مهم‌ ترین ویژگی محصولات مهسایه این است که افراد محصولی را می‌ خرند که مختص خودشان ساخته و طراحی شده است؛ مثلا رنگ و یا گاهی طرح موردنظرشان را به ما می‌ گویند و سپس ما ترکیب‌ بندی‌های مناسب را پیشنهاد می‌ دهیم، حتی عکس و اسم خودشان یا عزیزان و دوستانشان می‌ تواند روی محصولات وجود داشته باشد. هم‌ چنین سعی کردیم محصولاتمان علاوه بر جنبه دکوری، کاربردی هم باشند. 

دست سازه مناسبتی مهسایه

دست سازه مناسبتی مهسایه

یکی از ویژگی‌ های منحصر به‌ فردی که می‌ توان در محصولات مهسایه پیدا کرد، مناسبتی بودن آن‌ هاست. فرقی نمی‌ کند چه روزی باشد، با توجه به درخواست مشتریان محصولی متناسب با آن ساخته می‌ شود. در ماه آذر هم که مهم‌ ترین رویداد ماه، شب یلداست، شبی که شاید چندان طولانی نباشد، ولی دلیلی است برای دورهم جمع شدن‌ ها و هدیه دادن‌ ها و چه هدیه‌ ای بهتر از این محصولات زیبای هندوانه‌ نشان!

دست سازه های مهسایه

اجزای تشکیل‌دهنده محصولات مهسایه

ما در حال حاضر از بطری، ظروف شیشه‌ ای، سفال، تخته چوبی، کاغذ، مقوا، پارچه و… به‌ عنوان مواد اصلی استفاده می‌ کنیم، اما به‌ طور کلی محدودیتی برای انتخاب مواد اولیه نداریم و سعی می‌ کنیم از هر مواد اولیه‌ ای که بشود با هارمونی رنگ‌ ها و طرح‌ های خاص، حس و حال جدیدی به محصولاتمان داد، استفاده کنیم.

دست سازه های مهسایه

آشنایی با مهسایه در اینستاگرام!

مهم‌ ترین و بزرگ‌ ترین بخش فعالیت ما از راه دنیای مجازی و صفحه اینستاگراممان انجام می‌ گیرد. علاوه بر آن لطف دوستان و همراهان عزیز دلمان که کارهای ما را به یکدیگر معرفی کردند، از هر تبلیغاتی برایمان ارزشمندتر بوده و هست. آینده‌ ای که دوست داریم برای مهسایه رقم بزنیم این است که بتوانیم کارگاهمان را گسترده‌ تر کنیم و محصولات بیش تری را طراحی کرده و بسازیم و به‌ نوعی، کارآفرینی بیش تری داشته باشیم تا «مهسایه» فضایی باشد که بتوانیم در کنار هم، استعدادهای هنری‌ مان را زندگی کنیم و دنیای اطرافمان را رنگی‌ تر! 

دست سازه های مهسایه

با مهسایه، هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو!

همیشه این جمله را با خودمان تکرار می‌ کنیم که ما دو نفر، «مهسا» و «سایه» دست‌ ساخته‌ هایی داریم از دل که امید است به دل شما هم بنشیند؛ چون باور داریم که همیشه یکی دانستن خودمان با افراد است که باعث موفقیتمان می‌ شود. مهم‌ ترین دلگرمی ما حضور پرمهر خواهر و دوست عزیزمان؛ «نسترن» در کارگاه مهسایه و هم‌ چنین همراهان همیشگی زندگی‌ مان «امین» و «کاوه» هستند که بدون همراهی آن ها حس و حال زیبای مهسایه را تجربه نمی‌ کردیم. 

با نزدیک شدن به شب یلدا و آشنایی با ایده های جدید و نو برای تزیینات این شب زیبا، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

شما هم می توانید نمونه دست سازهای خلاقانه خود رابه شماره ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ تلگرام کنید. 

منبع : مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ارمیا در تاریخ 23 آذر 1396
خلاقانه و زیبا بود بانو آفرین به این حس زیبا
moloud در تاریخ 23 آذر 1396
عالی بود

ثبت دیدگاه