Chidaneh.com placeholder image

آموزش رنگ کاری مبلمان، برای تغییرات بزرگ آماده‌اید؟!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ‌آمیزی، یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و پرطرفدار برای ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل است. وقتی صحبت از رنگ‌آمیزی به میان می‌آید تنها نقاشی ساختمان و رنگ کردن دیوارها مقصود ما نیست، بلکه شامل تغییر رنگ مبلمان هم می‌شود. شاید در نگاه اول، رنگ‌آمیزی مبلمان منزل، کار سخت و غیرممکنی به نظر بیاید، اما در این مطلب می‌خواهیم به شما ساده‌ترین روش رنگ‌آمیزی مبلمان چوبی را آموزش دهیم، پس اگر دوست دارید چهره متفاوتی به فضای دکوراسیون خود ببخشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش رنگ کاری مبلمان

سرویس خواب بالسا

 وسایل موردنیاز رنگ کاری مبلمان

  • رنگ نیم پلی‌استر دلخواه
  • قلم‌مو
  • دستمال حوله‌ای
  • ماسک و لباس کار
  • ابزار مناسب برای جدا کردن یراق‌آلات

آموزش رنگ کاری چوب

در مرحله اول پیش از هر موضوعی باید توجه داشته باشید که این آموزش صرفا برای مبلمانی با چوب‌های خام و رنگ طبیعی کارایی دارد و برای مبلمان رنگ‌شده به‌خصوص با رنگ‌های روغنی مناسب نیست. برای شروع، سطح چوب مبلمان را بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا صاف و یکدست باشد در غیر این صورت با کمک سمباده سطح موردنظرتان یکدست نمایید.

در مرحله بعدی یراق‌آلات موجود روی مبلمان مثل دستگیره‌ها و… را جدا کنید.

آموزش رنگ کاری مبلمان

حالا با کمک یک دستمال حوله‌ای مرطوب سطح مبلمان خود را تمیز کنید تا هرگونه گردوخاک اضافی موجود روی وسیله شما از بین رود.

آموزش رنگ آمیزی

در مرحله بعد، قوطی رنگ موردنظرتان را به‌آرامی تکان دهید تا رنگ شما یکدست شود، سپس درب آن را باز کنید. توجه داشته باشد که در هنگام خرید رنگ حتما در مورد نحوه استفاده آن از فروشنده راهنمایی بگیرید.

رنگ آمیزی مبلمان چوبی

حالا می‌توانید پس از پوشیدن لباس مخصوص و باز کردن درب و پنجره‌ها رنگ‌آمیزی را شروع کنید. برای رنگ‌آمیزی مبلمان تان ابتدا از سطوح پشتی شروع کنید تا در صورت بروز اشتباه در حین رنگ‌آمیزی بتوانید به‌سادگی آن را پنهان کنید.

آموزش رنگ کاری مبلمان چوبی

توجه داشته باشید که در برخی قسمت‌ها مثل لبه مبلمان ممکن است لایه رنگ شما ضخیم شود، در چنین مواردی پیش از خشک شدن رنگ با کمک دستمال حوله‌ای این بخش را به‌آرامی تمیز کنید.

پس از اتمام رنگ‌آمیزی در مرحله اول اجازه دهید به مدت یک شبانه‌روز کاملا خشک شود و پس از خشک شدن در صورت نیاز رنگ‌آمیزی را مجدد تکرار کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

رنگ آمیزی مبلمان

رنگ آمیزی صنایع چوب

حالا یراق‌آلات جداشده مثل دستگیره‌ها و… را وصل کنید و از محکم شدن آنها اطمینان حاصل کنید.

رنگ آمیزی مبلمان چوبی

رنگ آمیزی مبلمان چوبی

مبلمان تازه شما آماده است، به همین سادگی از تغییر دکوراسیون مقرون‌به‌صرفه خود لذت ببرید!

اگر در زمینه رنگ آمیزی مبلمان خود دنبال متخصصان و افراد کاربلد هستید، میتوانید از طریق ثبت سفارش کلا یا خدمات در چیدانه اقدام کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: ثمینا فراهانی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
alavi.design11_64372 در تاریخ 12 دی 1396
برای میزهای رنگ روغن کاری شده باید چه کرد؟میخام خودم رنگ کنم ولی نمیدونم چه رنگی مناسبه...رنگ سفید روی زمینه قهوه ای سوخته؟

ثبت دیدگاه