Chidaneh.com placeholder image

قیمت شومینه، قدم به قدم از خرید تا نصب

به قلم: تحریریه چیدانه

با نزدیک شدن به نیمه دوم سال و رسیدن فصل سرما، وقت آن می رسد که خانه خود را کم کم آماده کنیم و به دنبال راه های ایجاد گرما در محیط خانه باشیم. وسایل گرمایشی ای که امروزه در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند از تنوع بالایی برخوردار هستند، اما یکی از اصلی ترین آنها شومینه است. بسیاری از افراد هنوز ترجیح می دهند که برای ایجاد گرما در خانه خود از شومینه استفاده کنند، به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا در رابطه با راهنمای خرید شومینه صحبت کنیم و شما را در صفر تا صد انتخاب یک شومینه خوب و مناسب با سبک زندگی تان همراهی کنیم.

شومینه

سرویس خواب بالسا

درباره شومینه

پیش از هر چیز باید بدانید که شومینه ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام از آنها دارای ویژگی ای مشخص است. در ادامه به معرفی انواع شومینه می پردازیم:

شومینه هیزمی: این نوع از شومینه رایج ترین و در عین حال قدیمی ترین نوع شومینه های موجود است. از دلایل این محبوبیت می توان به زیبایی ظاهری، بوی سوختن چوب و حظ بصری از آن اشاره کرد. با وجود زیبا و تماشایی بودن این نوع از شومینه ها می توان گفت که هزینه نگهداری از دودکششان بسیار بالا است و میزان گرمازایی آنها نیز نسبت به سایر مدل ها بسیار کمتر است. بهتر است که برای استفاده از شومینه های هیزمی در زمان ساخت خانه اقدام کنید، چرا که اگر بعد از آن تصمیم به نصب شومینه هیزمی بگیرید  قطعا با هزینه ای بسیار بالا رو به رو خواهید شد که شما را منصرف می کند!

شومینه گازی: این مدل از شومینه از نظر ظاهری شبیه شومینه هیزمی است، با این تفاوت که به جای هیزم با کمک گاز کار می کند. شومینه گازی توانایی آن را دارد که گرمای زیادی را در وسعت بالاتری تولید و پخش کند. در رابطه با این نوع شومینه نیز باید گفت که حتما آن را در زمان ساخت خانه نصب کنید. لازم به ذکز است که شومینه گازی قابلیت تبدیل به شومینه هیزمی را نیز دارد.

مانی فرم
شومینه مدرن در اتاق نشیمن
مانی فرم

شومینه برقی: برای استفاده از این نوع شومینه فرقی نمی کند که فضایی کوچک دارید یا بزرگ، تنها کافی است که شومینه تان را تهیه کرده و آن راب ه پریز برق بزنید! امروزه تنوع شکل و مدل شومینه های برقی موجود در بازار آن قدر زیاد است که می تواند برای هر سلیقه و مطابق با هر دکوراسیون منزلی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع از شومینه ها متحرک هستند و می توانید آنها را در هر فضایی از خانه که می خواهید قرار دهید، به علاوه آن که در زمان استفاده از آن دیگر لازم نیست که نگران گازهای سمی حاصل از آن باشید.

شومینه الکلی: آخرین نوع شومینه ها، شومینه الکلی است. این مدل شومینه شکلی مدرن تر دارد و برای تهویه خود به دودکش نیازی ندارد. شومینه های الکلی گرمای کمتری از شومینه های گازی دارند اما می توانند تا حد متناسبی، فضا را گرم کنند. از دیگر مزایای این نوع شومینه ها می توان به این اشاره کرد که نیازی به تمیز کردن ندارند و کافی است سوخت الکلی را درون مخزن آن بریزید و از یک فندک برای روشن شدن آن کمک بگیرید.

مطلب مرتبط: مدل شومینه، از حالا فکر زمستونت باش!

آرین شومینه
شومینه کد 010 آرین شومینه
آرین شومینه

استفاده از شومینه در دکوراسیون منزل

وقتی در دکوراسیون منزل خود یک شومینه دارید تقریبا چند قدم جلو هستید. وجود شومینه در دکوراسیون منزل می تواند دست شما را در چیدمان و البته تزئین خانه باز بگذارد. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع انتخاب جنس و عناصر شومینه است. امروزه شومینه های بسیار متنوعی وجود دارند که می توانند حال و هوای خانه شما را دگرگون کنند. شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، نمای شومینه تان را با کمک متریال هایی اعم از سنگ، آجر، چوب، بتن، فلز، شیشه و… بپوشانید.

علاوه بر این، وجود شومینه در دکوراسیون منزل می تواند در تزئینات خانه نیز به کمک شما بیاید، برای مثال استفاده از قفسه و شلف هایی در بالا و اطراف شومینه علاوه بر آن که فضای ذخیره سازی خانه را افزایش می دهد، می تواند شرایط خوبی را نیز برای قرارگیری وسایل تزئینی ایجاد کند. شومینه شما می تواند علاوه بر فصل های سرد در فصل های گرم نیز برایتان کارایی داشته باشد، اما از یک جنبه دیگر! شما می توانید با تزئین و پوشاندن شومینه تان، آن را در فصل های بهار و تابستان نیز مورد استفاده قرار دهید. برای پیدا کردن ایده هایی در این زمینه می توانید به مطلب تزیین شومینه در تابستان، 10 ایده برای یک فضای خالی سری بزنید.

مطلب مرتبط: انواع شومینه و روش ساخت آنها

گروه دکوراسیون هارمونی
شومینه گروه دکوراسیون هارمونی
گروه دکوراسیون هارمونی

از کجا بخریم؟ از کی کمک بگیریم؟

برای آن که بتوانید شومینه ای باکیفیت و مناسب داشته باشید باید دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید. با بررسی نمونه های متفاوت و البته شرکت های تولیدکننده آنها می توانید به گزینه مناسب و دلخواه خود برسید. در این میان اهالی فن وب سایت چیدانه نیز می توانند به کمک شما بیایند. شرکت های متخصص و کاربلد در این زمینه مدل های مختلفی را برایتان عرضه خواهند کرد تا بعد از مشاوره و دقت بالا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، شما می توانید برای شروع به سراغ این متخصصین بروید:

دکوراسیون طرحینه
شومینه سنگی گوشه در دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون طرحینه

قیمت شومینه

شاید با توجه به نوسانات قیمت نتوان هزینه و قیمت مشخصی از خرید و نصب شومینه مطرح کرد، با این حال می توان گفت که به طور متوسط قیمت شومینه ها با توجه به نوع آنها از بیش از یک میلیون تومان شروع می شود و تا نه میلیون تومان ادامه پیدا می کند. در این میان هزینه نصب شومینه نیز به شکل مجزا محاسبه می شود. به طور میانگین می توان گفت که برای خرید و نصب شومینه می توان از دو میلیون تومان تا بیش از پنجاه میلیون تومان را در نظر داشت. با این حال چنانچه اشاره شد، با توجه به نوسانات قیمت موجود در بازار ممکن است با هزینه هایی پایین تر و یا بالاتر از این نیز رو به رو شوید.

مطالب مشابه پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه