Chidaneh.com placeholder image

فرش سفید طلایی ترک در دکوراسیون ایرانی

به قلم: گلنار

همیشه زمانی که از فرش صحبت می کنیم، همه نظرها به سمت فرش ایرانی جلب می شود. پیش از این در مطلب جداگانه به طور کامل درباره فرش ترک و تفاوت آن با فرش ایرانی پرداختیم و اطلاعات و نکاتی جدید در مورد این نوع فرش در اختیار شما قرار دادیم. فرش ترک دارای ویژگی های منحصر به فرد خود در طراحی، نقش و نگار و رنگ بندی است. در ادامه می خواهیم نمونه های پرطرفداری از فرش سفید طلایی ترک را باهم ببینیم.

فرش سفید طلایی ترک

نقشه ها و طرح های ترک معمولا دارای کد هستند که در 8 الی 16 رنگ بافته می شوند. 

چوب و هنر

ترکیب رنگ های این فرش ها ملون و لایت هستند و بیش تر از رنگ های آبی و صورتی و کرم در طراحی آن ها استفاده می شود که به همین دلیل اصلا خسته کننده نبوده و دلزدگی ندارند. در این بین فرش سفید طلایی ترک بسیار محبوب و پرطرفدار است.

قیمت این فرش ها ممکن است در برخی موارد از فرش های ایرانی بیش تر بوده و در برخی موارد هم قیمت با آن ها باشند. در هر صورت باید این نکته را در نظر گرفت این فرش ها کاملا وارداتی بوده و طبیعتا هزینه های واردات و گمرک بر قیمت تمام شده آن ها تاثیر گزار خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: کاربردهای فرش در دکوراسیون

نحوه شست و شو و لکه گیری فرش سفید طلایی ترک

فرش سفید طلایی ترک به دلیل رنگ های روشنی که دارند، این نگرانی را برای مشتری پیش می آورند که ممکن است لک شده و یا خوب تمیز نشوند. در جواب باید گفت که کاملا خوب و براق شده و اثری از لک و کثیفی روی فرش نخواهد بود. الیاف این فرش ها از نخ 4 لای تمام اکرولیک ترک بافته شده و به هیچ عنوان لک را در زمینه و الیاف فرش باقی نمی گذارد. نحوه و نوع تمیز کردن و لکه برداری را می توانید در داخل پیج اینستاگرام فرش ترک مشاهده کنید.

 

کلام آخر :

تفاوت فرش های ترک با ایرانی در نوع طراحی و آرامش رنگی است که در متن فرش ها به کار برده می شود. همچنین نوع برجستگی استفاده شده در آن ها که متفاوت تر از فرش های ایرانی است. از تفاوت های دیگر این نوع فرش می توان این را بیان نمود که نقش فرش های ترک به هیچ عنوان اسلیمی نیست و نقشه های مدرن و خاص برای آن ها به کار برده می شود. شکل گل های این فرش ها به گل فرنگ معروف بوده که بسیار زیبا و خاص هستند. 

آیا شما هم به فرش سفید طلایی ترک علاقه مند هستید؟ یا معتقدید فرش فقط فرش ایرانی؟ نظرات خود را برایمان کامنت کنید.

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه