Chidaneh.com placeholder image

رسوب زدایی سردوش حمام، شدت آب را مانند روز اول کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

نمی توان فضای حمام را با وجود اینکه مدام با آب و مواد شوینده ارتباط دارد، به حال خود رها کرد. اگر سر دوشی حمام شما آب را در تمام جهات به بیرون می فرستد، یا اگر جریان آب دوش حمام بسیار کم شده است، بدانید که حفره ها و سوراخ های روی سر دوش حمام با مواد معدنی موجود در آب گرفته است. نگران نباشید، قطعا برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد که به شما خواهیم گفت. اگر سر دوش حمام شما کهنه نشده است، نیازی به خرید و یا تعویض آن نیست، این راهکارها را پیش بگیرید:

جرم گیری دوش

سرویس خواب بالسا

چگونه سردوشی حمام را تمیز کنید؟

  • با استفاده از اسکاچ یا برس، جرم و لکه ها را تا حد ممکن از روی سرواخ های سردوشی پاک کنید.
  • اگر همچنان اسپری آب به طور مستقیم و رو به پایین انجام نمی شود، سرکه سفید و آب را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. (حدود یک پیمانه کافی است) این محلول را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید.

سرکه و آب برای تمیزی سردوش حمام

  • این کیسه پلاستیکی را اطراف سردوش حمام به گونه ای قرار دهید که سوراخ های آن درون مایع قرار گیرد، کیسه را محکم به حول دوش گره بزنید.
  • 15-20 دقیقه صبر کنید تا دوش کاملا درون مایع غوطه ور شود. حتی یک ساعت زمان بهتر خواهد بود.
  • کیسه پلاستیکی را بردارید و لکه هایی که از حالت خشک در آمده اند را پاک کنید. آب دوش را در دمای بالا و داغ بگذارید و آن را باز کنید تا محلول و البته مواد معدنی از درون سوراخ ها خارج شوند.

مطلب مرتبط: دوش حمام، تمیزی به چه قیمتی؟

دوش

چگونه از دوش نگهداری کنید؟

حال که سر دوشی شما به حالت اولیه و تازه خود در آمده است، مطمئن شوید که در آینده هم این روند تمیزی ادامه پیدا خواهد کرد. در ادامه ببینید چگونه باید باقی قسمت های فضای داخلی حمام را هم تمیز کرد:

دکوراسیون حمام

سطوح کپک زده دکوراسیون حمام

ابتدا در یا پنجره حمام را باز کنید تا تهویه فضا به خوبی انجام شود. اسپری تمیز کننده مخصوص کاشی و سطوح سرویس بهداشتی را بردارید. حمام را به سه قسمت تقسیم کنید. با این کار بخار کمتری در فضا پخش شده و همچنین محلول تمیز کننده زود خشک نمی شود. قسمت اولین حمام را اسپری کنید و کاشی، وان حمام را به این محلول آغشته کنید. چند دقیقه صبر کنید تا به درون این سطوح نفوذ کند. سپس قسمت دوم حمام را اسپری کنید و تا زمانی که بخش اول را تمیز می کنید، اجازه دهید این مواد روی سطوح باقی بماند.

تمیز کردن حمام

با استفاده از اسکاچ یا اسفنج، قسمت اول حمام را پاک کنید. هرچه حرکات دست شما وسیعتر باشد، زمان کمتری صرف می شود. سپس اسکاچ یا اسفنج را بشویید. یک پیمانه یا فنجان را از آب پر کنید و قسمت های تمیز شده را بشویید. زمانی که قسمت اول را تمیز کردید، قسمت سوم را با محلول تمیزکننده اسپری کنید. سپس قسمت دوم را با اسکاچ تمیز کرده و سپس آبکشی کنید و با همین منوال بخش سوم را هم انجام دهید. اگر همچنان لکه هایی از جرم باقی مانده باشد، یک قسمت از مایع سفید کننده را با دو قسمت آب ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری بریزید. آن را روی جرم ها اسپری کنید و چند دقیقه منتظر بمانید. دوش را باز کنید و چند دقیقه صبر کنید تا خودش را آبکشی کند. می توانید با فنجان هم آن لکه ها را ببشویدد ولی باز هم بعد از آن آب را کمی باز بگذارید تا مایع سفید کننده کاملا شسته شود.

باز کردن راه آب حمام

کف شوی گرفته شده

با استفاده از تلمبه، می توانید گرفتگی های کوچک درون آبروی زهکش حمام را باز کنید. می توانید از این وسیله برای وان حمام هم استفاده کنید. یادتان باشد که درپوش اولیه چاه را برداشته باشید. اگر با تلمبه مشکل حل نشد، به سراغ مواد لوله بازکن شیمیایی بروید. برای این گونه مواد حتما دستورالعمل نوشته خودش را دنبال کنید. اگر با این مواد همچنان مشکل شما حل نشد، از متخصصین لوله بازکن کمک بگیرید.

مطلب مرتبط: تخلیه چاه و لوله بازکنی، دیگه هیچ راهی بسته نمیمونه!

اگر دوست دارید از نکات خانه داری که صحیح است و می تواند به عنوان ترفندهای جالب در زندگی به شما کمک کند بیشتر آشنا شوید، به بخش خانه داری سری بزنید. سوال خود را در بخش افزودن دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: goodhousekeeping | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه