Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون تراس و بالکن، روش های ضدسرما برای بهارخواب خانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

در گذر از فصل سرد زمستان، زمان حضور در فضای باز و میان گل‌ها و گیاهان سپری‌شده، اما شما هنوز هم می‌توانید یک بالکن کاربردی و زیبا داشته باشید و از زیبایی و هوای تازه در آن خود لذت ببرید. اگر مایلید با دوستان خود در شب‌های سرد زمستان و یا روزهای تعطیل وقت بگذرانید، ایده‌های زیر به شما کمک می‌کند تا از بالکن خود بیشتر بهره‌مند شوید و از آن لذت ببرید.

طراحی بالکن و تراس

چوب و هنر

آرامشی از جنس خواب زمستانی

بالکن اساساً امتداد خانه شما است، جایی که افراد برای استراحت، خواندن کتاب، نوشیدن و لذت بردن از فضای زیبای بیرون خانه از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید بالکن خود را به یک فضای قابل‌توجه و عالی تبدیل کنید که دوستان و خانواده، وقت خود را در آن سپری نمایند؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید در طول ماه های زمستان از بالکن خود برای کباب کردن مواد غذایی استفاده کنید به شرطی که هنگام کباب کردن اطمینان حاصل کنید که باربکیو از فضای داخلی و لوازم خانه دور بماند.

می دانید چگونه باید فر پیتزا و باربیکیو را به تراس خانه خود بیاورید؟

گیاهکاری در بالکن و تراس

باغ – بالکن کوچک من

شما می‌توانید بالکن خود را در زمستان گل‌کاری کنید و آن را با گیاهان و برخی از درختان همیشه‌سبز که نیاز به نگهداری زیادی ندارند، شاداب نگه دارید. اگر بالکن شما کوچک است با قرار دادن گیاه‌های مختلف از یک رنگ مشابه در کنار هم می‌توانید آن را بزرگ‌تر نشان دهید. بدون در نظر گرفتن اینکه چه نوع گیاهی را دوست دارید، چند گیاه در بالکن می‌تواند آن را تبدیل به مکانی موردتوجه و جذاب نماید.

مطلب پیشنهادی: ۹ ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی!

طراحی تراس آپارتمان

انبار زمستانی

اگر وسایلی دارید که معمولاً در طول زمستان استفاده نمی‌شود، می‌توانید با قرار دادن یک نیمکت چندمنظوره در بالکن خود به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی و نیز یک مکان برای استراحت در فصل زمستان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که ضایعات خانه خود را کم کرده و از تراکم آنها جلوگیری نمایید.

دکوراسیون تراس و بالکن با نورپردازی

به تماشای طبیعت برفی بیا

دکوراسیون بالکن خود را با توجه به فصل تغییر دهید. شما می‌توانید لوازم جانبی مانند لانه پرندگان، مجسمه‌های زیبای مناسب فضای باز، نورپردازی و آثار هنری چاپ‌شده که در مقابل شرایط جوی مختلف مقاوم هستند را نیز به بالکن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی: طراحی تراس و بالکن،۷ قدم تا زیباترین عصرانه های بهاری!

دکوراسیون بالکن با ایده های جدید

یک بالکن زمستانی تمام‌عیار

راه‌هایی برای تبدیل بالکن به یک کنج دنج آرام برای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه گرم وجود دارد که با آنها آشنا می‌شویم:

طراحی دیوار بالکن

گام اول: حفاظت در برابر سوز زمستان

با استفاده از دیوار بادشکن درحالی‌که همچنان قادر به مشاهده محیط اطراف خود هستید، به همراه مهمانانتان در برابر باد سرد مستقیم محافظت می‌شوید. اگر از دیوار فلزی به‌عنوان بادشکن استفاده شود باید آن را سوراخ کرد تا باد قوی بتواند بدون آسیب رساندن به دیوار از سوراخ‌های آن عبور کند.

پتو و کوسن در طراحی دکوراسیون بالکن و تراس

گام دوم: پر کردن بالکن با پتو و بالش

هیچ‌چیز راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر از داشتن پتویی برای گرم نگه داشتن خود و مهمان‌هایتان و لذت بردن از مناظر سفید در یک عصر سرد در بالکن نیست. پتوهای گرم، حس دلپذیری به محیط اضافه خواهند کرد. اگر در حین تزئین بالکن خود به دنبال رنگ مناسب هستید از رنگ سفید غافل نشوید.

با این ۸ ایده برای داشتن رو مبلی گرم با پتو می توانید از بالکن زمستانی خود بیشتر لذت ببرید.

گرمایش بالکن و تراس

گام سوم: گرمایش مطبوع

برای لذت بردن از یک عصر آرام در فصل سرد زمستان لازم است که سیستم گرمایش مطلوب داشته باشید تا تمام مدت شما را گرم کند. شما می‌توانید یک شومینه دائمی و بزرگ و یا یک شومینه قابل‌حمل را انتخاب کنید. اگر نصب شومینه در بالکن برای شما مقدور نیست، می‌توانید یک بخاری مختص فضای باز در بالکن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: گرمایش فضای باز، ساده و بی دردسر گرم شوید!

طراحی بالکن محصور

گام چهارم: بالکن محصور

بسته به بودجه یا اولویتتان می‌توانید از پرده، دیوارهای پلاستیکی یا شیشه‌ای استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد از مناظر محیط اطرافتان لذت ببرید و درعین‌حال شما را از سرمای بیرون حفظ می‌کند. هم‌چنین کمک می‌کند تا بالکن خود را خشک نگه دارید.

مطلب پیشنهادی: ۱۳ طراحی دیوار حیاط خانه برای بستن دید همسایه ها

طراحی دیوار بالکن و تراس

گام پنجم: نورپردازی بالکن

یک رشته از چراغ یا تعدادی فانوس شمع سوز به همراه گیاهان همیشه‌سبز، خزه، سنگ‌ریزه و چند میوه درخت کاج برای بالکن خود فراهم کنید تا یک فضای جذاب و گرم به وجود آورید. اگر نگران خطرات احتمالی ناشی از شمع‌ها هستید می‌توان از چند منبع نوری LED برای روشن کردن شاخه‌های درختان زینتی بهره برد.

مبلمان در طراحی دکوراسیون بالکن و تراس

گام ششم: مبلمان در دکوراسیون تراس و بالکن

اکنون وقت آن رسیده است تا بالکن را به‌صورت مناسب با مبلمانی که قابلیت ماندگاری در شرایط جوی زمستانی را دارند، تکمیل نماییم. پلاستیک ازجمله مصالحی است که شکننده بوده و به‌راحتی در سرما خرد می‌شود و آهن نیز زنگ ‌زده و بالکن شما را لکه‌دار می‌کند. هم‌چنین مبلمان از جنس پارچه و کوسن در شرایط مرطوب پر از سفیدک و کپک خواهند شد. در عوض بهتر است به دنبال مبلمان از جنس فلزات یا مواد طبیعی به همراه یک روکش برای حفاظت بیشتر باشید.

مطلب پیشنهادی: مبلمان باغی، ۳۰ مدل شیک برای حیاط خانه و ویلا

طراحی بالکن و تراس با ایده های ارزان

دکوراسیون بالکن و تراس خانه

گام هفتم: شخصی‌سازی فضا

اینک باید از خود خلاقیتی به خرج داده و موارد شخصی خود را به فضا اضافه کنید. برای بخشیدن ظاهر آنتیک به فضای بالکن خود به یک فروشگاه محلی و یا زیرزمین خانه والدین خود نگاهی بیندازید و به دنبال یک جفت کفش اسکیت قدیمی، کفش و یا چوب اسکی و یا یک سورتمه چوبی کوچک بگردید. این گزینه‌ها حس یک فضای روستایی را به بالکنتان می‌بخشد.

مجله منزل
مجله منزل: شماره 113 بهمن ماه 96
مجله منزل

برای خواندن جدیدترین مطالب دکوراسیونی و دیدن خانه های زیبای ایرانی می توانید آخرین شماره مجله منزل را از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور تهیه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: مائده ضیاپور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه