Chidaneh.com placeholder image

چیدمان بهاری خانه، 15 روش بهارانه برای زیباسازی منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

بعد از پشت سر گذاشتن فصل زمستان و سرما، حالا وقت آن رسیده که به سراغ فصل بهار برویم و از تمام زیبایی‌های این فصل بهره ببریم. در این مطلب بهاره از وب‌سایت چیدانه، همراه ما باشید تا باهم نگاهی بیندازیم به روش‌هایی که با کمک آن‌ها می‌توانیم به استقبال فصل بهار برویم و مهمان آن باشیم. در ادامه 15 روش بهارانه برای زیباسازی منزل را در دکوراسیون چیدمان بهاری خانه، پیشنهاد داده‌ایم.

دکوراسیون-بهاری-منزل

قالیشویی ادیب

1- رنگ دکوراسیون منزل خود را با بهار همراه سازید

حالا که فصل بهار آمده، بهتر است دیگر رنگ‌های گرمی که در فصل پاییز و زمستان از آن‌ها در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کردیم کنار بگذاریم و به سراغ یک پالت رنگی سبک‌تر و بهاره برویم. به این منظور بهتر است از پرده‌هایی سبک با رنگ‌های لطیف استفاده کرده تا با کمک آن توجه افراد را به منظره زیبای بیرون پنجره، جلب کنیم. شما می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق خود را به رنگ آبی کمرنگ، سبز و یا هر رنگ بهاره دیگری درآورید و لطافت آن را وارد فضای خانه خود نمایید.

2- هوای تمیز را مهمان خانه خود کنید

طبیعی است که در فصل سرما و زمستان، هوای گرم در خانه وجود داشته باشد و همین مسئله نیز تاحدودی باعث سنگینی هوای داخل منزل گردد. اما حالا فرصت خوبی است که با فرارسیدن فصل بهار، پنجره‌های منزل خود را باز بگذارید و اجازه دهید که هوای تمیز و پاک در فضای خانه‌تان جریان یابد.

گیاهان در دکوراسیون خانه

3-  سبزیجات و گیاهان تازه‌ای بکارید

حالا وقت آن می‌رسد که به سراغ دکوراسیون آشپزخانه خود بروید و با کاشتن گیاهان خوشبو و معطر و سبزیجات، رنگ و بویی بهاری بیافرینید. برای این‌کار می‌توانید از گلدان‌های کوچک استفاده کنید. اگر هم حس می‌کنید که در دکوراسیون منزل خود فضای کافی برای این‌کار ندارید، می‌توانید با جابه‌جایی و حرکتی هوشمندانه به هدف بهاره خود دست یابید!

پنجره های خانه بهاری

4- پنجره‌های منزل خود را شفاف و درخشان نگه دارید

ممکن است این‌کار به نظرتان خیلی ساده و معمولی بیاید،‌ ولی باید گفت که داشتن پنجره‌هایی تمیز و درخشان، نقش بسیار پررنگی در انتقال حال خوبِ فصل بهار به درون خانه دارد.

کابینت های بهاری خانه

5- کابینت‌های آشپزخانه خود را تمیز کنید

داشتن فضایی تمیز و مرتب می‌تواند به‌مراتب باعث بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان‌دادن فضای آشپزخانه شود. طبیعی است که به دلیل استفاده زیاد از وسایل مختلف در دکوراسیون آشپزخانه، به مرور زمان تمام کابینت‌ها شلوغ شده و وسایل بسیاری را بر روی آن‌ها انباشته کنیم. بااین‌حال سعی کنید همیشه مراقب تمیز و مرتب‌بودن آشپزخانه و کابینت‌های آشپزخانه خود باشید و فقط وسایل مورد نیاز را بر روی کابینت‌ها قرار دهید.

وسایل آماده پیک نیک در بهار

6- همیشه آماده پیک‌نیک باشید

فصل بهار معمولا بهترین فرصت برای مسافرت کردن و به پیک‌نیک رفتن است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم وسایل لازم برای یک پیک‌نیک را بسته‌بندی کرده و آماده داشته باشید. شما می‌توانید وسایلی مثل ظروف مورد نیاز، دستمال کاغذی، دربازکن و وسایلی این‌چنینی را در وسایل پیک‌نیک خود، آماده داشته باشید. با این‌کار در زمان رفتن به پیک‌نیک و مسافرت،‌ زحمت زیادی برای جمع‌آوری وسایل نخواهید کشید، چراکه همه چیز آماده است!

رنگ سفید در دکوراسیون بهار

7- رنگ سفید را دست کم نگیرید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون منزل، می‌تواند حال و هوای فصل بهار را به خانه شما بیاورد. از صندلی و میز ناهارخوری گرفته و سایر وسایل! حتما امتحان کنید و تاثیر خوب آن را با چشمانتان ملاحظه نمایید.

فرش در دکوراسیون خانه

8- فرش‌های اضافی را جمع کنید

اگر در فصل پاییز و زمستان، از فرش‌های زیادی در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کردید، باید قبول کنید که حالا وقت آن رسیده که کمی تغییر در این شرایط ایجاد کنید. فرش‌های اضافه خود را جمع کنید و احساس سبکی بیشتری به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

شاخه های بهاری

9- شاخه‌های بهاری را به خانه بیاورید

شکوفه‌ها و گل‌های بهاری، زیبایی خارق‌العاده خودشان را دارند و می‌توانند تا مدت یک ماه هم باقی بمانند. پس فرصت را از دست ندهید و از آنها در خانه خود استفاده نمایید. برای زیباترشدن این فضا می‌توانید از ظروف مناسب نیز برای قرارگیری شاخه‌ها و گل‌ها بهره بگیرید و لذت ببرید.

گیاهان سبز بهاری در دکوراسیون

10- گیاهان سبز را از یاد نبرید

یکی دیگر از راه‌هایی که با کمک آن‌ها می‌توانید به‌صورت تضمینی بهار را وارد دکوراسیون منزل خود کنید، استفاده از این سبزهای زیباست. برای این‌کار کافی‌ست قیچی خود را بردارید و چند شاخه ببُرید و به خانه خود بیاورید. همچنین می‌توانید سرخس و سایر برگ‌های درختی را  با یک آرایش و چیدمان ساده و زیبا تبدیل به نمادی از بهار در دکوراسیون منزل خود کنید.

حیاط و پاسیوی زیبای بهاری خانه

11- حیاط و پاسیوی خود را زیباتر از همیشه کنید

نمی‌شود از بهار گفت و حیاط و فضای سبز منزل را از خاطر برد. گلدان‌های مناسبی از گل و گیاهانی زیبا و بهاره تهیه کنید و از آن‌ها استفاده نمایید. درعین‌حال این نکات را هم مدنظر قرار بدهید:

  • اگر فضای کوچکی دارید، می‌توانید از آینه استفاده کنید تا آن را کمی بزرگ‌تر نشان دهید.
  • اگر در محیط شلوغ و پر سر و صدایی زندگی می‌کنید، کافی‌ست از آبنماهای کوچک و مناسب استفاده نمایید و این صداها را خنثی نمایید.
  • اگر فضای حیاط یا تراس شما مشرف است، با کمک گیاهانی با ابعاد مناسب،‌ این فضا را پوشش داده و از دید همسایگان محفوظ بدارید.

رشد گیاهان در خانه

12- فضای رشد گیاهان را مهیا کنید

کار سختی نیست که با فرارسیدن فصل بهار،‌ محیط بیرونی خانه را آماده رشد و به‌رخ‌کشیدن زیبایی گیاهان کنید. برای این‌کار به چوب‌هایی که در نمای خانه‌تان وجود دارد، کمی براق‌کننده بزنید و محل مناسبی را برای رشد پیچک‌ها و گیاهان بالارونده آماده کنید. علاوه‌بر‌این در نورپردازی این فضا نیز تجدیدنظر کنید و به سراغ گزینه‌هایی بروید که برای فضای سبز محیط بیرونی خانه‌تان مناسب‌تر است.

گیاهان باغ و باغچه

13- گیاهان باغ و باغچه خود را مرتب‌تر کنید

همان‌طور که با فرارسیدن فصل بهار به فکر سرزندگی باغ و باغچه خود هستید؛ بد نیست کمی هم در چیدمان آنها دقت نمایید. سعی کنید گل‌های خود را به گونه‌ای چیدمان کنید که حدفاصل هرکدام مشخص باشد تا همه گل‌ها فرصت خودنمایی داشته باشند. این‌کار در زیباترشدن طراحی باغ و باغچه و فضای سبز منزل شما نقش به‌سزایی خواهد داشت.

فضای سبز خانه

14- از فضای سبز منزل خود لذت ببرید

فصل بهار معمولا تنوع گل‌های بسیاری را به دنبال دارد. پیشنهادی که برایتان داریم این است که گل‌هایی مثل لاله را از یاد نبرید، چراکه هم هزینه مناسبی دارند و هم زیبایی خارق‌العاده‌ای به همراه دارند. اگر به‌سراغ گل‌ها و بذرهای مناسبی برای کاشتن بروید، می‌توانید علاوه‌بر امسال، سال‌های دیگر هم از آن‌ها لذت ببرید.

لاله در دکوراسیون خانه

15- صبحانه را در فضای بیرون صرف کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های فصل بهار این است که به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید به خوبی از لحظه‌لحظه آن لذت ببرید. بهتر است چای و قهوه و سایر مواد غذایی که برای صبحانه میل می‌کنید را به فضای بیرون منزل و فضای سبز خود ببرید و از نور درخشان و خالص آفتاب لذت ببرید.

دکوراسیون بهاری منزل

سخن آخر

اگر شما هم با مطالعه این مطلب تصمیم گرفته‌اید که بهار را مهمان خانه خود کنید؛ با اهالی فن وب‌سایت چیدانه همراه باشید.

منبع: houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه