Chidaneh.com placeholder image

پارتیشن های پارچه ای، کی گفته پرده فقط برای پنجره هاست؟

به قلم: گلنار

پارتیشن ها و جداکننده ها امروزه از جمله ترفندهای هوشمندانه و مدرن برای تفکیک فضاهای مختلف در خانه ها و به خصوص آپارتمان های کوچک محسوب می شوند. حتما با انواع این جداکننده ها از دکوراتیو گرفته تا چوبی و شیشه ای آشنایی دارید و من امروز در این مطلب مدل پارچه ای آن را به شما معرفی می کنم. جداکننده پارچه ای یا به عبارت ساده تر همان پرده، یک راه موثر و ساده برای جدا کردن یک فضا در آپارتمان های کوچک هستند. ممکن است آنچه شما تصور می کنید در حال حاضر یک دکور قدیمی و زشت با پرده به نظر برسد اما مطمئن هستم پس از خواندن این مطلب نظرتان کاملا تغییر خواهد کرد.

پارتیشن پارچه ای

چوب و هنر

کاربرد پارتیشن پارچه ای در دکوراسیون

با این که همه با عملکرد پارتیشن ها در دکوراسیون آشنایی داریم اما به دلیل پارچه ای بودن این مدل ها، می توانیم یک دسته بندی جداگانه ای برای‌شان تعریف کنیم. دست بندی هایی که می توانند متناسب با نیاز شما به کار برده شوند:

  • جداسازی سالن نشیمن و ناهارخوری
  • جداسازی اتاق خواب
  • جداسازی آشپزخانه
  • جداسازی سرویس بهداشتی

در ادامه با هر کدام از این موارد بیش تر آشنا می شویم.

کاربرد پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

جداسازی سالن نشیمن و غذاخوری با پارتیشن پارچه ای

استفاده از این جداکننده ها باید مطابق با نیاز و کاربری فضای شما در نظر گرفته شود. بر این اساس، تفکیک فضایی در قسمت هایی مانند نشیمن و غذاخوری می تواند بسیار موثر باشد. به طور مثال در تصویر اول، نازک بودن پارچه به کار رفته کاملا فضاها را پنهان نمی کند و در واقع در نهایت می توان به هر دو فضا دید داشت اما به خوبی توانسته برای هر دو قسمت محدوده ای مشخص را تعیین نماید. 

در موارد دیگر مانند زمانی که می خواهید یک فضای منحنی یا هر شکل دیگری را از قسمت های دیگر متمایز کنید جداکننده های پارچه ای انعطاف پذیری بیش تری را از خود نشان می دهند و شما با تعیین نوع و شکل حرکت پرده، می توانید به سادگی طرح های متنوعی را خلق نمایید.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ پارتیشن منزل دکوراتیو

پارتیشن پارچه ای

پارتیشن پارچه ای

انتخاب پارچه مناسب

انتخاب نوع و جنس پارچه استفاده شده در میزان محرمیت و پنهان شدن فضاهای شما تاثیر مستقیم دارد. مسلما هرچقدر که پارچه ضخیم تر باشد فضای شما بسته تر خواهد بود. در این انتخاب باید به دو نکته توجه خاصی داشته باشید :

  • میزان نوری که فضاهای تفکیک شده دارند
  • کاربری که برای آن فضاها مدنظر دارید

پرده ها به اندازه دیوارهای صلب مانع ورود نور نمی شوند، اما نازک تر بودنشان مانند پارچه حریر، نور بیش تری را وارد فضا خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ دیوار کاذب برای قراردادن تلویزیون در دکوراسیون داخلی

پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

تفکیک فضایی اتاق خواب با پارتیشن پارچه ای

در مورد اتاق خواب باید این نکته را به شما یادآوری کنم که تفکیک فضایی فقط محدود به اتاق خواب با سایر فضاهای خانه نیست، بلکه شما می توانید در خود اتاق خواب از این جداکننده ها برای تعیین محدوده بین تخت خواب و قسمت کار و یا رخت کن بهره ببرید. در نمونه های بالا می توانید مشاهده نمایید که در یک اتاق خواب قسمت تخت خواب از فضای نشیمن و یا بالکن به راحتی جدا شده اند. 

همچنین اتاق خواب مشترک برای چند نفر که از آن استفاده می کنند ممکن است مشکل ساز باشد، اما یک پرده ساده می تواند آن را حل نماید. زیرا به صورتی کاملا سازمان یافته و زیبا محدوده ها را مشخص می کند.

مطلب پیشنهادی : ۱۵ پارتیشن خلاقانه برای تقسیم فضاهای داخلی منزل

پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

پارتیشن پارچه ای برای فضاهای کوچک

مثال دیگری که می توانم در مورد آن با شما صحبت کنم، آپارتمان ها و ویلاهای کوچک هستند. در این فضاها محدودیت ابعاد اجازه دیوارکشی های معمول را به ما نمی دهد بنابراین با یک پرده مناسب می توان حریم خصوصی اتاق خواب و نشیمن را از یکدیگر جدا نمود. این نکته را فراموش نکنید که پرده ها باید با سبک انتخاب شده برای دکوراسیون مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، در یک خانه به سبک روستیک مانند تصویر بالا، پرده ها می توانند گل دار و یا با نقوش سنتی به کار بروند.

مطلب پیشنهادی : انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی !

کاربرد پارتیشن پارچه ای

کاربرد پارتیشن پارچه ای

پارتیشن پارچه ای برای جداسازی آشپزخانه

استفاده از پرده ها برای جدا کردن آشپزخانه از ناهار خوری یا سایر فضاهای خانه می تواند بسیار عملی باشد. پرده ها حس حریم خصوصی و راحتی را به وجود می آورند، حتی اگر جلوی عبور صدا و بو را نگیرند. با این کار زمانی که پرده را لازم ندارید عقب کشیده و به راحتی با قسمت های دیگر ارتباط برقرار می نمایید. برعکس زمانی که آشپزخانه نامظم بوده و یا مهمان زیادی در خانه حضور دارد با کشیدن پرده با خیال آسوده به کارهایتان می پردازید.

مطلب پیشنهادی : کمد و قفسه ها، پارتیشن و دیوارهای جداکننده در طراحی داخلی

پارتیشن پارچه ای

جدا سازی سرویس بهداشتی با پارتیشن پارچه ای

مورد اخر شاید واقعا برای شما غیر قابل تصور باشد. اما در نظر داشته باشید اگر طراحی حمام استاندارد بوده و مراحل عدم نفوذ آب به خوبی اجرا شده باشند، جداسازی این بخش از اتاق خواب توسط پارتیشن پارچه ای کاملا عملی خواهد بود. این کار یک فضای کاملا شیک و مخصوص را در اتاق خواب شما به وجود می آورد اما در عین حال از کوچک، تاریک و بسته شدن اتاق نیز جلوگیری می نماید. اگر در همین زمینه سرویس بهداشتی دچار مشکل هستید مطلب چگونه دید سرویس بهداشتی به پذیرایی را ببندیم؟ راهگشای شما خواهد بود.

کلام آخر : ایده های داده شده بیش تر برای فضاها و آپارتمان های کوچک هستند و شما می توانید با کم ترین هزینه، زیباترین و کاربردی ترین طرح را در خانه خود ایجاد نمایید.

“برای سفارش و تهیه پارتیشن پارچه ای از ثبت درخواست چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه