Chidaneh.com placeholder image

پارتیشن شیشه‌ای؛ انواع جداکننده‌های شیشه‌ای شیک و کاربردی

به قلم: نرگس مهردادیان

پارتیشن شیشه‌ای یا دیوایدر شیشه‌ای در واقع دیوار شیشه‌ای جدا کننده دو فضاست که برای اختصاصی کردن بخش‌های مختلف در فضاهای داخلی پلان باز یا فضاهای خارجی به‌کار می‌رود. این پارتیشن‌های مدرن از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردار بوده، عایق سروصداست و با بازتاب نور مناسب، وسعت دید بالایی دارند. پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع مختلفی تولید می‌شوند و مناسب برای فضاهای داخلی و خارجی ادارات و منازل هستند. عوامل مختلفی چون متراژ، ابعاد، ضخامت و رنگ شیشه سکوریت روی قیمت آن‌ تاثیرگذار است. در مطالب قبلی به‌طور کامل در مورد انواع پارتیشن صحبت شد. در این مطلب از چیدانه به معرفی مدل پارتیشن‌های شیشه‌ای، بررسی ویژگی‌های انواع مختلف پارتیشن شیشه‌ای و کاربردهای این جداکننده‌های شفاف فضا پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید…

پارتیشن شیشه ای

شیشه جمع شو بالکنی آیسان
اجرای پارتیشن شیشه ای اداری و تجاری
شیشه جمع شو بالکنی آیسان

سرویس خواب بالسا

پارتیشن اداری نفیس کاران
پارتیشن اداری شیشه ای
پارتیشن اداری نفیس کاران

ویژگی‌های مدل پارتیشن شیشه‌ای

تفکیک محیط بدون از دست رفتن ساختار کلی و ماهیت فضا مهمترین عملکرد پارتیشن شیشه‌ای است. پارتیشن شیشه‌ای با حفظ نور و زیبایی محیط در کنار حفظ حریم خصوصی، محیط را به فضایی الهام‌بخش، راحت و کارآمد تبدیل کرده و باعث افزایش بهره‌وری به‌خصوص در ادارات سبک مدرن و پلان باز ‌می‌شود. مدل پارتیشن شیشه‌‌ای به دلیل اینکه تا سقف اجرا می‌شود عایق صدا بوده و استحکام بالایی دارند. معمولا پارتیشن شیشه‌ای در ادارات و سالن‌های کنفرانس استفاده‌ بیشتری داشته و به دو صورت تک جداره و دو جداره تولید می‌شوند.

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
پارتیشن بندی شیشه ای اداری گاما - دوجداره
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

شیشه‌ مورد استفاده در پارتیشن شیشه‌ای

در پارتیشن شیشه‌ای از انواع مختلف شیشه استفاده می‌شود که انواع پرکاربرد آن شامل شیشه سکوریت، نشکن و لمینت است که در طرح و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. برخی از این انواع به‌دلیل مقاومت و امنیت بالا در مکان‌های مورد نیاز بیشتر استفاده می‌شوند. 

تولید،نصب و اجرای تخصصی شیشه‌های نشکن میرال(سکوریت)
نصب پارتیشن شیشه ای
تولید،نصب و اجرای تخصصی شیشه‌های نشکن میرال(سکوریت)

انواع پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای بر اساس نوع شیشه و قاب به کار رفته و روش نصب دارای انواع مختلفی است که هریک را می‌توان با توجه به موقعیت پروژه استفاده کرد؛

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
پارتیشن بندی شیشه ای اداری لاندا- تکجداره
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، بدون فریم است، به‌راحتی نور طبیعی را از خود عبور داده، دید بدون مزاحمت فراهم کرده و انعطاف‌پذیری بالایی در فضا ایجاد می‌کند. این پانل‌های شیشه‌‌ای مدرن قاب عمودی نداشته و در آن‌ها یک یا چند ورق شیشه‌ به ریل‌های افقی بالا و پایین نصب می‌شود یا بدون ریل به‌طور ثابت اجرا می‌شود. پارتیشن‌ شیشه‌ای فریم لس ثابت، بدون فریم توسط بست‌هایی اسپایدری یا فریم‌هایی که قبل از اتمام نازک کاری داخل زمین کارگذاشته شده‌اند، اجرا می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس ساختاری یک‌دست و زیبا در نمای ساختمان‌های مدرن ایجاد می‌کند. این پارتیشن‌ها معمولا از شیشه عادی، سکوریت تک جداره، مات یا سندبلاست ساخته شده و فضای کمتری برای نصب و اجرا اشغال می‌کند. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس در انواع بدون چهارچوب یا با چهارچوب نازک و ظریف موجوداست.

شیشه جمع شو بالکنی آیسان
پارتیشن شیشه ای در محوطه باز
شیشه جمع شو بالکنی آیسان

پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار

در پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار، دور شیشه با انواع فریم‌های آلومینیومی و چوبی قاب می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار به دو شکل ثابت و متحرک طراحی می‌شود، انواع متحرک آن به شکل‌های لولایی جمع شونده، لولایی آکاردئونی و ریلی تولید می‌شوند. این پارتیشن‌ها بیشتر در ادارات، دفاتر و مراکز صنعتی استفاده شده و به‌دلیل وجود فریم دور شیشه برای اماکنی که احتمال آسیب در دور شیشه وجود دارد یا محل اجرا آماده است و امکان کنده‌کاری و جاگذاری فریم‌های فریم لس وجود ندارد، استفاده می‌شود. پارتیشن فریم‌دار فضای بیشتری نسبت به نوع فریم لس اشغال می‌کند. فریم‌های آلومینیومی با انواع پوشش رنگ و جنس‌های مختلفی چون استیل استنلس و انواع  شیشه سکوریت، دو لایه، چند لایه، سکوریت و لمینت تولید می‌شوند.

پارتیشن شیشه متحرک

پارتیشن شیشه متحرک

پارتیشن شیشه‌ای متحرک انواع مختلفی داشته و مناسب فضاهایی با دکوراسیون موقتی است. پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توان به مکانی دیگر انتقال داد یا در مواقع لزوم باز، بسته یا گوشه دیوار جمع کرد. حتی می‌توان بخشی از پارتیشن شیشه‌ای را ثابت و بخشی را به‌صورت متحرک طراحی کرد، به این صورت که پارتیشن به قسمت‌‌های مساوی تقسیم و کل یا بخشی از آن را متحرک باشد. در ورودی پارتیشن متحرک می‌تواند ریلی، لولایی تاشو یا اتوماتیک باشد. شیشه مورد استفاده در این پارتیشن‌ها می‌تواند شیشه سکوریت ساده یا رنگی و سند بلاست باشد. یا پارتیشن متحرک به‌صورت پنل‌های یک اندازه طراحی شود که داخل ریل به‌صورت افقی حرکت می‌کند، این پارتیشن‌ها می‌تواند در صورت نیاز در شیشه‌ای داشته و زمان بسته شدن پارتیشن، پنل‌ها روی هم تا شده و به‌صورت پنل‌های عمودی قرار می‌گیرند.

پارتیشن شیشه ای رنگی

پارتیشن شیشه‌ای رنگی

با اینکه پارتیشن‌های شیشه‌ای بیشتر به شکل شیشه‌های شفاف یا بی‌رنگ وجود دارند اما استفاده از شیشه‌های سکوریت رنگی در طراحی و ساخت این پارتیشن‌ها ایده‌ای جدید و جذاب در طراحی دکوراسیون منازل و ادارات محسوب می‌شود. رنگ‌های پارتیشن رنگی باید با توجه به طراحی داخلی دکوراسیون و نوع و رنگ متریال کاربردی در فضا انتخاب شود. پارتیشن شیشه‌ای رنگی در رنگ‌های مختلفی چون بی‌رنگ، دودی، برنز، آبی یا رنگ‌های غیر معمولی چون قرمز، زرد و سبز و بیشتر در فضاهایی چون کافی شاپ و رستوران‌ها استفاده می‌شود.

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
پارتیشن بندی شیشه ای اداری گاما - دوجداره
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره از دولایه شیشه با ضخامت‌های مختلف و فضای بین پر شده با گاز آرگون ساخته شده و به همین دلیل عایق صدا و حرارت است. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره می‌تواند به شکلی اجرا شود که بین دولایه شیشه پرده‌های کرکره‌ای قرار گیرد تا در صورت نیاز برای مات و محدود کردن دید فضای داخلی استفاده شود که به آن پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌دار هم گفته می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای اداری دو جداره بیشتر به صورت فریم‌دار و در مواقعی که نیاز نیست به شکل فریم لس تولید می‌شود. فریم‌های پارتیشن شیشه‌ای دو جداره معمولا از پارتیشن‌های تک جداره پهن‌تر و بزرگ‌تر بوده و در انواع مختلف تولید می‌شوند.

صنایع شیشه و آینه الماس جام
پارتیشن شیشه ای
صنایع شیشه و آینه الماس جام

پارتیشن شیشه‌ای مات

پارتیشن شیشه‌ای مات معمولا در فضاهایی که نیاز به حریم شخصی است چون اتاق‌های کنفرانس، جلسات و هیئت مدیره استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای مات از شیشه‌های سندبلاست شده یا شیشه‌های برفی سفید مات ساخته می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای مات به دو شکل فریم لس و فریم‌دار و به دو صورت تک جداره و چند جداره قابل اجرا هستند.

پارتیشن شیشه ای هوشمند

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند مات شونده

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند مات شونده این امکان را فراهم می‌کند که همزمان از هر دو شیشه شفاف و مات بتوان استفاده کرد. پارتیشن شیشه‌ای هوشمند هم به شکل تک جداره است که در آن از شیشه الکتریکال استفاده می‌شود و با لمس یا زدن یک دکمه کاملا مات می‌شود و هم به شکل دوجداره که از پرده میانی کرکره‌ای برای مات کردن استفاده می‌شود. با پارتیشن شیشه هوشمند در کمترین زمان ممکن شیشه‌ها مات شده و فضا کاملا خصوصی می‌شود. توجه داشته باشید تکنولوژی تولید شیشه‌های الکتریکال در ایران وجود ندارد و این شیشه‌ها به‌دلیل هزینه‌های بالای واردات چون حمل و بیمه قیمت بالایی دارند. از پارتیشن شیشه‌ای مات شونده کرکره‌دار به شکل فریم لس نمی‌توان استفاده کرد اما پارتیشن شیشه‌ای هوشمند مات شونده را به شکل فریم لس هم می‌توان اجرا کرد.

پارتیشن اداری نفیس کاران
پارتیشن اداری
پارتیشن اداری نفیس کاران

پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌دار

پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌دار این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز از نور طبیعی استفاده کرد و در مواقع لزوم حریم خصوصی را حفظ کرد. این پارتیشن مناسب فضاهایی چون ادارات، دانشگاه‌ها و شرکت‌هاست. مزایای پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌ای فضای اشغال کم و امکان خراب، پاره و کثیف شدن پایین است. درهای این پارتیشن معمولا لولایی و بدون امکان دوجداره کردن است. پارتیشن شیشه‌ای کرکره‌دار از نوع فریم‌دار با شیشه سکوریت دوجداره است. کرکره‌های این پارتیشن انواع مختلفی دارند؛ در کرکره مگنتی یک آهنربای قوی کار جابه‌جایی کرکره را انجام می‌دهد. در کرکره ولومی دستی روشنایی با دکمه نصب شده روی فریم خارجی تنظیم و جابجایی تیغه با تسمه انجام می‌شود. در کرکره برقی یا ریموت‌دار از موتور 24 ولتی و ریموت برای جابه‌جایی کرکره استفاده می‌شود و سرعت بیشتری در جابه‌جایی تیغه دارد.

پارتیشن طرحدار

پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار

در پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار می‌توان از انواع طرح‌های دلخواه یا لوگو و برند شرکت‌ها روی شیشه سکوریت استفاده کرد. این طرح‌ها در ذهن‌ بیننده تاثیرگزار بوده، جلوه خاصی به طراحی داخلی داده و موجب شخصی سازی فعالیت شرکت‌ها می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای فضاهای مختلفی چون مطب، ادارات و دفاتر شرکت‌های مهندسی دارای آرم بوده و طرح لوگو شرکت، نام و زمینه فعالیت‌شان روی شیشه پارتیشن حک می‌شود.

پارتیشن شیشه ای نشکن

پارتیشن شیشه‌ای نشکن

پارتیشن شیشه‌ای نشکن امنیت و مقاومت بالایی داشته و بیشتر در فضاهای نگهداری لوازم با ارزش یا اسناد محرمانه و مهم استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای نشکن با شیشه‌های صد در صد سکوریت تولید و اجرا می‌شود و 12 برابر شیشه‌های عادی تحمل فشار و وزن را دارد اما در صورت ایجاد فشار حداکثری و شکستن، کامل پودر می‌شوند در نتیجه بهتر است از شیشه لمینت برای اجرای این نوع پارتیشن شیشه‌ای استفاده شود. هرچه ضخامت و تعداد لایه‌های شیشه سکوریت و طلق میانی آن‌ها بیشتر باشد، پارتیشن شیشه‌ای مقاومت بیشتری داشته و بعد از شکستن یکی از لایه‌ها باقی شیشه‌ها فرو نمی‌ریزند. پارتیشن شیشه‌ای نشکن به شکل ضد گلوله در انواع فریم‌دار، فریم لس، تک جداره، دوجداره یا چند جداره تولید می‌شود.

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
پارتیشن بندی شیشه ای اداری لاندا- تکجداره
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای داخلی

پارتیشن‌های شیشه‌ای، امکان تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی در عین حفظ یکپارچگی فضا را می‌دهد. پارتیشن شیشه‌ای داخلی، بیشتر برای جداسازی فضاهای یک پارچه داخل فضاهایی چون ادارات دولتی و خصوصی، منازل و سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود؛

تولید،نصب و اجرای تخصصی شیشه‌های نشکن میرال(سکوریت)
نصب پارتیشن شیشه ای
تولید،نصب و اجرای تخصصی شیشه‌های نشکن میرال(سکوریت)

پارتیشن شیشه‌ای اداری

در محیط‌های اداری به دلیل رفت‌وآمدهای زیاد شرایط نا آرامی برای کارمندان بوجود می‌آید که می‌توان با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای اداری این تنش‌ها را به حداقل رساند. این پارتیشن‌ها در عین زیبایی و شفاف بودن عایق صدا نیز است. بیشتر در فضاهای پر تردد و پر سروصدای ادارات از پارتیشن شیشه‌ای دوجداره استفاده می‌شود. از شیشه‌های سکوریت رنگی و مات نیز برای پارتیشن‌ اداری شیشه‌ای کل یا قسمتی از فضای ادارات استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای آشپزخانه

پارتیشن شیشه‌ای آشپزخانه بیشتر در دفاتر و اداره‌ها و کمتر در منازل استفاده می‌شود. آشپزخانه به‌خصوص در ادارات به پنهان‌ترین مکان انتقال داده می‌شود. با پارتیشن‌ شیشه‌ای می‌توان این مشکل را حل کرد و در هر فضایی آشپزخانه تعبیه کرد و با مات کردن شیشه‌ها مانع دید شد.

صنایع شیشه و آینه الماس جام
پارتیشن شیشه ای
صنایع شیشه و آینه الماس جام

پارتیشن شیشه‌ای منزل

پارتیشن شیشه‌ای منزل با صرف زمان و هزینه کم، سبک جدید و متفاوتی درخانه ایجاد می‌کند. تقسیم اتاق‌های بزرگ به‌وسیله پارتیشن باعث کاربردی‌تر شدن فضاها می‌شود. شیشه با شفاف خود مناسب استفاده در هر سبک دکوراسیون منزلی هستند. امروزه پارتیشن منزل شیشه‌ای عنصری کاربردی برای خانه‌های کوچک آپارتمانی است که با آن می‌توان فضای خانه را بزرگتر نشان داد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

پارتیشن شیشه‌ای حمام از عناصر پرکاربرد و پرطرفدار در دکوراسیون منازل مدرن است. تفکیک محل دوش گرفتن و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از خیس و کثیف شدن سرویس بهداشتی بسیار کاربردی است. یراق آلات پارتیشن شیشه‌ای حمام باید از جنس استیل و ضدزنگ باشد. برای حمام‌های کوچک بیشتر از درهای کشویی و ریلی استفاده می‌شود.

صنایع شیشه و آینه الماس جام
پارتیشن شیشه ای
صنایع شیشه و آینه الماس جام

مزایای مدل پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای با توجه به نوع متریال اصلی آن یعنی شیشه سکوریت، در مقایسه با دیگر پارتیشن‌ها فضای کمتری اشغال می‌کند. شفاف بودن شیشه، باعث بزرگتر نشان دادن فضا نسبت به انواع دیگر پارتیشن می‌شود. ایجاد طرح، لوگو و آرم در پارتیشن شیشه‌ایی امکان پذیر است. یراق آلات مدرن  موجود برای پارتیشن شیشه‌ای چون لولا و دستگیره، امکان نصب انواع در ورودی پارتیشن را ممکن می‌کند.

  • فضای اشغال کم
  • عایق صدا
  • عایق سرما و گرما
  • قابلیت بازتاب نور
  • دید به بیرون
  • کاهش هزینه و زمان بازسازی
  • قابلیت جابجایی
  • امکان ایجاد طرح، لوگو و آرم

مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران
پارتیشن بندی شیشه ای اداری لاندا دوجداره
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران

نصب پارتیشن شیشه‌‌ای

نصب پارتیشن شیشه‌‌ای ‌به‌صرفه است، چراکه جابه‌جایی و نصب مجدد آن‌ به‌راحتی امکان‌پذیر است. با اینکه نصب پارتیشن شیشه‌‌ای نیاز به ابزار پیچیده‌ای نداشته و با استفاده از چند قاب، پتل‌ها به‌راحتی قابل نصب است. اما اگر به مراحل درست نصب آگاه نباشید ممکن است باعث شکستن شیشه آن شوید در نتیجه جابجایی و نصب این پارتیشن‌ها بهتر است توسط کارشناسان نصب مجرب و حرفه‌ای انجام شود.

دکوراسیون اداری پیرامیدطرح
پارتیشن شیشه ای با پروفیل و یراق آلات مشکی
دکوراسیون اداری پیرامیدطرح

قیمت پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای علاوه بر زیبایی از نظر اقتصادی به‌صرفه، دارای زمان نصب پایین و بدون دردسرهای ساخت و ساز است. قیمت پارتیشن شیشه‌ای به متراژ شیشه سکوریت مصرفی، یراق آلات پارتیشن، مات یا شفاف بودن شیشه، طرح و لوگوی نصب شده بر شیشه، نوع پارتیشن شیشه‌ایی و هزینه نصب بستگی دارد. پارتیشن تک جداره نسبت به دوجداره و لمینت ارزانتر هست. قیمت پارتیشن‌های فریم لس و فریم دار نیز به نوع یراق آلات مورد استفاده در آن بستگی دارد. اما به‌طور کلی قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس چون از فریمی در آن استفاده نمی‌شود می‌تواند مناسبتر از نوع فریم‌دار باشد.

دکوراسیون اداری پیرامیدطرح
پارتیشن شیشه ای با پروفیل و یراق آلات مشکی
دکوراسیون اداری پیرامیدطرح

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

پارتیشن شیشه ای آخر

کلام پایانی

پارتیشن شیشه‌ای برای جداسازی فضاهای داخلی یا خارجی استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن داخلی علاوه بر استفاده بهینه از فضاهای محدود، باعث نظم بخشی و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. مدل پارتیشن‌ شیشه‌ای با توجه به نوع شیشه، قاب و اجرا انواع متنوعی داشته که هماهنگ با دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر از آن‌ها استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای مزایای مختلفی چون کاهش هزینه،‌ تقسیم کننده، عایق حرارت و صدا دارد. شما هم اگر به استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در محل کار و منزل خود علاقه دارید با کمک این مطلب و اهالی فن چیدانه می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای آشنایی با انواع پارتیشن مطالب انواع پارتیشن چوبی و پارتیشن LSF را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه