Chidaneh.com placeholder image

تفاوت پوستر با عکس نوشته یا اینفوگرافی

به قلم: تحریریه چیدانه

 در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت پوستر با عکس نوشته یا همان اینفوگرافی بپردازیم اما قبل از هر چیز به شرح اجمالی در مورد پوستر و عکس نوشته می‌پردازیم و در ادامه تفاوت آن دو را شرح می‌دهیم.

اینفوگرافی

اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی در واقع دو کلمه است که با هم ترکیب شده‌اند که این دو کلمه عبارت است از “اطلاعات" و “گرافیک". اینفوگرافی به عنوان اطلاعات تجسمی که واضح و به سرعت قابل جذب است تعریف می‌شود.

سرویس خواب بالسا

پوستر چیست؟

پوسترها عموما ابزار تبلیغات چاپی هستند که به واسطه آن سازمان‌ها و برندها اهداف و محصولات خود را معرفی کرده و با استفاده از آن به مخاطبان خود اطلاع رسانی می‌کنند. یک پوستر خوب با طرحی شفاف و بی‌نظم که رنگ‌آمیزی دارد، مخاطبان را جذب می‌کند. دارای اطلاعاتی است که به ترتیب منطقی ارائه شده است به طوری که مخاطبان می توانند به راحتی مطالب را درک کنند. علاوه بر این، یک پوستر خوب مملو از متن نیست بلکه فقط حاوی ضروری‌ترین اطلاعات و عکس‌ها برای بیان مطلب به شکل واضح است. چاپ پوستر همیشه برای برندها در اولویت کارهای برندینگ و تبلیغات قرار دارد.

تفاوت بین اینفوگرافیک و پوستر چیست؟

اینفوگرافیک‌ها (عکس نوشته‌ها) هر از گاهی با پوستر اشتباه گرفته می‌شوند. با این حال، آن‌ها در طراحی و هدف با هم متفاوت هستند. اینفوگرافیک‌ها شامل نمودارها، تصاویر و متنی است که موضوع را به روشی ساده توضیح می‌دهد. برعکس، پوسترها انواع مختلفی از اطلاعات را در مورد یک موضوع جمع آوری می‌کنند و آن را به صورت جذاب بیان می‌کنند.

پوسترها اطلاعات را در دسته‌های مختلف با استفاده از اعداد یا کلمات برای نمایش داده‌های کمی نشان می‌دهند. از سوی دیگر، هنگام ایجاد اینفوگرافیک؛ نمادها، علائم یا عناصر بصری استفاده می‌شود. در حالی که اینفوگرافیک‌ها همچنین از متن برای توصیف داده‌ها استفاده می‌کنند، پوسترها اجزای گرافیکی نمادین را برای جذابیت طراحی بصری تطبیق می‌دهند. معمولاً 10 ثانیه طول می‌کشد تا اطلاعات یک پوستر جذب شود. آن‌ها معمولاً در جهت عمودی هستند و قرار است از بالا به پایین خوانده شوند. اینفوگرافیک‌ها معمولاً تصاویری انتزاعی هستند. آن‌ها برای خواندن نیستند، بلکه برای مطالعه، تجزیه و تحلیل و کاوش هستند. اینفوگرافیک‌ها به ما کمک می‌کنند تا داده‌های ارائه شده را به شیوه‎ای جدید ببینیم و بینش جدیدی برای حل و درک مسئله به ما می‌دهد.

اینفوگرافیک‌ها مقادیر قابل اندازه گیری را اولویت بندی می‌کنند و آن‌ها را به تجسم داده‌های پیچیده تبدیل می‌کنند. اما پوسترهای اطلاعاتی بسیار ذهنی‌تر هستند و معمولاً کیفیت و داستان سرایی را بر داده‌های قابل سنجش اولویت می‌دهند. این دو در طراحی و هدف نیز با هم متفاوت هستند.

اینفوگرافی

از دیگر تفاوت‌های پوستر و عکس نوشته (اینفوگرافی) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفاوت اصلی پوستر و اینفوگرافیک در این است که پوستر یک تصویر ثابت است، در حالی که اینفوگرافیک یک تصویر پویا است. یک پوستر معمولاً برای برقراری ارتباط یک پیام استفاده می‌شود، در حالی که یک اینفوگرافیک می‌تواند چندین پیام را منتقل کند.
  • وقتی نوبت به بازاریابی و ارتباطات می‌رسد، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای رساندن پیام به بیرون استفاده کرد. دو مورد از محبوب‌ترین ابزارها پوستر و اینفوگرافیک هستند. اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما چند تفاوت کلیدی بین این دو وجود دارد. پوستر معمولاً یک کاغذ چاپی بزرگ است که برای مقاصد تبلیغاتی یا اطلاعاتی استفاده می‌شود. می‌توان از آن‌ها برای برقراری ارتباط سریع و موثر بسیاری از اطلاعات استفاده کرد و اغلب چشم نواز و رنگارنگ هستند. با این حال، به دلیل بزرگ بودن، تولید آن‌ها گران و حمل و نقل آن‌ها دشوار است. اما اینفوگرافیک نمایش تصویری داده یا اطلاعات است. از تصاویر، نمودارها و… برای ارائه اطلاعات پیچیده به روشی آسان و قابل درک استفاده می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ پوستر به اینجا مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه