Chidaneh.com placeholder image

مدل سرویس بهداشتی لوکس، 4 روش برای شیک بودن!

به قلم: پرهام شکوهی

در بعضی از خانه ها معمولا یک سرویس بهداشتی نزدیک در ورودی و یک حمام و سرویس در بخش خصوصی خانه در نظر گرفته می‌ شود. سرویس بهداشتی جزء جدایی‌ ناپذیر خانه محسوب شده و بدون آن نمی‌ توان در خانه آسوده زیست. فعالیت‌ های متعددی در سرویس‌ ها انجام می‌ شود؛ از شست‌ و شو گرفته تا استراحت در وان و غیره که هر یک به فراخور نیازشان اثاثیه و اجزایی را می‌ طلبند. در طراحی سرویس‌ های بهداشتی باید به ابعاد اجزای مورد استفاده، فرم، جهت‌ گیری درست و چیدمان آن ها توجه ویژه‌ ای گردد تا فضای کافی برای عبور و مرور، استفاده آسان، راحت و بدون دردسر از آن ها را برای ساکنین فراهم آورد. 

[[nid:116568]]

تابلو فرش ریحان

اسلب و سرامیک مدرن ایده آل
جدیدترین مدل سرامیک سرویس بهداشتی
اسلب و سرامیک مدرن ایده آل

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
روشویی مدرن و شیک
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

حمام و سرویس بهداشتی ایده آل

حمام و سرویس بهداشتی به‌ عنوان خصوصی‌ ترین بخش‌ های خانه شما باید مورد توجه ویژه واقع شوند. یکی از مشکلاتی که در خانه‌ ها لمس می‌ کنیم، کوچک شدن بیش‌ از حد سرویس‌ های بهداشتی و بی‌ توجهی به این مهم است که آن ها هم فضاهایی هستند که هرچند کوتاه؛ اما به‌ دفعات در طول شب و روز مورد استفاده واقع می‌ شوند و درنتیجه توجه به فضای داخلی‌ شان و ایجاد جذابیت‌ های بصری داخلشان می‌ تواند آن ها را از فضایی زننده به فضایی جذاب و دلچسب تبدیل کند.

انتخاب رنگی مطلوب، شیرآلات و اکسسوری (لوازم تزئینی)، چیدمان مطلوب و… نکاتی هستند که برای رسیدن به سرویس بهداشتی ایده‌ آل می‌ توانند ما را یاری کنند. در ادامه این مطلب می‌ خواهیم اندکی در باب این فضا و به‌ خصوص سرویس‌ های بهداشتی کوچک و لوکس صحبت کنیم.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ شیرآلات بهداشتی لوکس برای سرویس بهداشتی و حمام

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک
شرکت معماری دکوکو

ثمین موسوی
کابینت روشویی سرویس بهداشتی
ثمین موسوی

طراحی لوکس برای سرویس بهداشتی کوچک 

برای این که سرویس بهداشتی کوچک‌تان بدون افزودن مساحت بزرگ‌ تر از آنچه هست به نظر برسد و احساس محدودیت کم تری بکنید به یک سری نکات توجه کنید. تفاوتی ندارد از چه سبکی برای سرویستان استفاده می‌ کنید در نهایت این ترفندها را به خاطر بسپارید:

انتخاب رنگ مناسب

رنگ‌ های کمرنگ و ملایم که تمایل به بزرگ‌ تر نشان دادن فضا دارند را برگزینید، البته این بدان معنا نیست که حتما صورتی ‌رنگ مناسب سرویستان است، بلکه منظور این است که از رنگ‌ های پرمایه (پررنگ) و مهیج خودداری کنید. روشن‌ ترین رنگ‌ ها را برای اکسسوری و حوله‌ ها و رنگ‌ های پاستل (روشن و ملایم)، خنثی و سفید را برای زمینه برگزینید. در زمان انتخاب دقت داشته باشید که رنگ‌ های سرد، حس آرامش را نیز القا می‌ کنند.

نورپردازی اصولی

شما می‌ توانید با افزودن نور به فضایتان به گشودگی و گسترش ظاهر آن کمک کنید. عقب نشستگی‌ ها و طاقچه‌ ها می‌ توانند نورپردازی شوند و منابع نور می‌ توانند به سقف متصل شده و بر روی فضاهای کار متمرکز گردند. منابع نور دیوارکوب به‌ خصوص در کنار میز آرایش یا روشویی می‌ توانند علاوه بر نقش کاربردی به گرمی فضا و بزرگ‌ تر جلوه کردن آن کمک کنند.

مطلب پیشنهادی : حمام و سرویس بهداشتی لوکس و نکات مهم در طراحی داخلی

سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
کابینت روشویی مشکی
سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز

تجهیزات بهداشتی کارنو
روشویی برند Bocchi
تجهیزات بهداشتی کارنو

بلومیس
روشویی کابینتی
diamondبلومیس

روشویی لوکس برای سرویس بهداشتی لوکس

استفاده از سینک‌ هایی که دارای کابینت هستند فضای خوبی برای نگهداری لوازم در زیر سینک مهیا می‌ کنند؛ اما فضای زیادی را هم از سطح زمین در سرویس‌ های کوچک اشغال می‌ کنند؛ بنابراین می‌ توانید به جای آن ها از روشویی‌ های که به دیوار متصل می‌ شوند یا روشویی‌ های پایه‌ دار استفاده کنید و گزینه دیگری برای نگهداری لوازم (حوله و لوازم نظافت و …) بیابید؛ برای مثال یک قفسه (شلف) یا کمد کوچک دیواری.

یک آینه بزرگ برای قرار دادن در مقابل روشویی برگزینید؛ چون آینه نور را در فضا منعکس می‌ کند و الگوها و رنگ را در فضا بهبود می‌ بخشد. همین‌ طور می‌ توانید به جای یک آینه بزرگ از مجموعه‌ ای از آینه‌ ها که با نظمی خاص و هنرمندانه روی دیوار چیده شده‌ اند، استفاده کنید.   

مطلب پیشنهادی : ۱۰ دکوراسیون سرویس بهداشتی ایرانی در خانه های لوکس! 

اسلب و سرامیک مدرن ایده آل
جدیدترین مدل سرامیک سرویس بهداشتی
اسلب و سرامیک مدرن ایده آل

تجهیزات بهداشتی کارنو
دکوراسیون سرویس بهداشتی
تجهیزات بهداشتی کارنو

مصالح یک سرویس بهداشتی لوکس و بی‌ همتا

سطوح و مصالح یکی از مهم‌ ترین عناصر ایجاد طراحی داخلی لوکس در یک فضا هستند؛ برای نمونه شما می‌ توانید با انتخاب یک روشویی از سنگ مرمر سیاه یا سفید با رگه‌ هایی از رنگ طلایی ظاهری لوکس برای فضایتان به ارمغان بیاورید؛ اما این تمام راهکاری نیست که در اختیار دارید. 

برای دستیابی به ظاهری لوکس در فضایتان می‌ توانید بعد از پوشش کف و دیوار با مرمر یا سرامیک‌ هایی با طرح مرمر که امروزه به‌ وفور در بازار یافت می‌ شوند از جزئیات و اجزایی مثل:

  • شیرآلات
  • دستگیره‌ ها
  • یراق‌ آلات قاب آینه
  • منابع نورپردازی طلایی‌ رنگ

استفاده نمایید. مصالح نازک‌ کاری (فینیشینگ) با تضادی که با هم دارند می‌ توانند حس لوکس و تشریفاتی بودن را منتقل کنند؛ برای نمونه می‌ توانید دیوارهایی با پوشش نهایی سفید که مشابه سنگ است داشته باشید و برای ایجاد تضاد ذکر شده از پوشش نهایی مشکی برای کف در کنار لوازم بهداشتی به رنگ مشکی براق و یراق‌ آلات، شیرآلات و اکسسوری‌ ها با پوشش کروم براق بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی : استانداردها در سرویس بهداشتی کوچک!

رضا صوفی
روشویی سرویس بهداشتی
رضا صوفی

عناصر تزیینی در سرویس بهداشتی لوکس

یکی دیگر از راهکارهای مفید برای رسیدن به فضایی لاکچری، استفاده از عناصر تزئینی و موتیف‌ ها در اجزای فضا است؛ برای نمونه شما می‌ توانید از موتیف‌ های کلاسیک در گچ‌ بری و گلویی‌ های دور سقف، قاب آینه، قاب‌ بندی‌ های دیوار، سینک روشویی، کابینت زیر سینک روشویی و سایر لوازم بهداشتی و هم‌چنین عناصر تزئینی (مثل گلدان و سایر اکسسوری‌ ها) و کاربردی (مثل منابع نور و…) استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : بهترین شیرآلات برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی

رضا صوفی
دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس
رضا صوفی

نورپردازی برای درخشش حمام لوکس

استفاده از منابع نوری تأکیدی با نور زیاد می‌ تواند بر محیط کلی و ظاهر حمام تأثیر بگذارد و لوکس باشد. از سوی دیگر نورهای تأکیدی مخفی که به‌ صورت استراتژیک و در محل‌ های خاصی از فضا استفاده می‌ شوند هم می‌ توانند نقش مؤثری در ایجاد حس تجمل فضا داشته باشند.

ایده برداری از عناصر طبیعت نه‌ تنها می‌ تواند منجر به رسیدن به فضایی لوکس شود، بلکه از سوی دیگر موجب دستیابی به‌ ظاهر و شخصیتی برای فضا می‌ شود که به‌ هیچ‌ وجه بوی کهنگی نمی‌ گیرد و اصطلاحا از می نمی‌ افتد؛ برای نمونه استفاده از روشویی و وان یا سایر لوازم بهداشتی که پوششی شبیه به پوست جانوران (پوست مار یا تمساح) دارند با رنگی تیره (برای مثال خاکستری تیره) که در ترکیب با سطوح تیره‌ رنگ (برای مثال قهوه‌ ای سوخته یا خاکستری‌ های رنگین تیره) در کنار گلدان‌ های استیل براق که گل‌ های خاصی مثل ارکیده را درون خود دارند و آینه‌ ای بزرگ با قاب استیل و یراق‌ آلات و شیرآلات استیل براق، ما را در این مهم یاری می‌ کنند.

استفاده از هر عنصری که وجودش در سرویس بهداشتی و حمام معمول نیست و انتظار دیدنش را در این فضا نداریم، می‌ تواند ما را برای دستیابی به هدفی که به دنبالش هستیم یاری کند؛ برای مثال وجود یک آباژور ایستاده لاکچری یا یک وان چوبی با فرمی خاص و طبیعی می‌توانند غیرقابل‌ باور و دور از انتظار باشند.

“همچنین می توانید برای خرید لوازم و تجهیزات لوکس خود را از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

همچنین در زمینه دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می توانید مطالب زیر را دنبال نمایید:

منبع: مجله منزل 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه