Chidaneh.com placeholder image

وسایل جعبه ابزار، حتی فکر این 7 وسیله رو هم نمیکنی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه هر چقدر هم که نو بوده و تمام وسایل خانه تازه و کار نکرده باشد، داشتن یک جعبه ابزار خانگی نیاز مبرم هر خانوار محسوب می شود. داستن این جعبه به معنای منتظر بودن برای خرابی وسایل و تاسیسات نیست، همه خوب می دانند که حتی برای نصب یک تابلو روی دیوار به میخ و چکش نیاز است! پس بیایید و کمی آینده نگری کنید. به جز استفاده از چکش و میخ، در صورت احتمال بروز مشکل، یک جعبه ابزار می تواند بسیاری از تعمیرات کوچک را راه بیاندازد و دیگر لزومی ندارد برای سفت کردن شیر آب یا تعویض واشر به متخصص زنگ بزنید.

در ادامه این مطلب می توانید وسایل مورد نیاز جعبه ابزار را بشناسید و 7 وسیله باورنکردنی و لازم به عنوان لیست وسایل جعبه ابزار خانه را به آن اضافه کنید:

چوب و هنر

سیلیکاژل

پاکت سیلیکاژل

از حالا هر زمان که کفش یا کیف جدید خریدید، پاکت کوچک سیلیکاژل درون آن را نگه دارید و درون جعبه ابزار بگذارید. سیلیکاژل در اصل یه ماده جذب کننده رطوبت و یا اصطلاحا خشک کن است. رطوبت موجود را جذب می کند و اجاره نمی دهد رطوبت باعث زنگ زدگی و اکسید شدن وسایل و ابزار درون جعبه شوند. فقط در نظر داشته باشید که سیلیکاژل برای حیوانات و کودکان می تواند خطرناک باشد.

مطلب پیشنهادی: کاربرد سیلیکاژل، از این بسته های کوچک راحت نگذرید!

گچ

گچ به عنوان وسایل مورد نیاز جعبه ابزار

داشتن گچ در جعبه ابزار کاربرد زیادی دارد. فرض کنید می خواهید قسمتی از دیوار را برای نصب تابلو و شلف علامت گذاری کنید. گچ بعد از علامت گذاری به سادگی پاک می شود و ردی روی دیوار باقی نمی گذارد. گچ باعث بهبود کارکرد پیچ گوشتی هم می شود. می پرسید چگونه؟ گچ را روی دستگیره پیچ گوشتی بکشید تا حالت لیزی خود را از دست بدهد و در حین استفاده و در صورت عرق کردن دست، سر نخورد. همچنین می توانید آن را به سر پیچ گوشتی هم بمالید. گچ باعث افزایش اصطحکاک می شود و نگهداشتن ابزار را در دست ساده تر می کند. باید بگوییم که گچ تا حدودی قادر است به اندازه سیلیکاژل، رطوبت موجود در جعبه ابزار را جذب کند.

اسنک

اسنک، پفک یا خوراکی های مانند آن

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که درون جعبه ابزار به دنبال چیزی بگردید و در همان حال دستتان را زخمی کنید؟ با این روش دیگر این درد را تجربه نخواهید کرد. ابزار تیز و برنده را بردارید و قبل از آنکه آنها را درون جعبه بگذارید، یک اسنک یا حتی مارشمالو را در قسمت تیز آن قرار دهید. در نوبت بعدی چیزی باعث آسیب دستتان نخواهد شد. البته که می توانید از موارد دیگری مانند یونولیت، فوم، اسفنج و غیره هم برای این منظور استفاده کنید، ولی هدف این است که به سراغ چیزهایی بروید که در خانه وجود دارد و حتی مضر هم هستند!

چنگال برای چکش کردن میخ

چنگال در لیست لوازم جعبه ابزار

شاید عادت داشته باشید که در حین کوبیدن میخ به دیوار با وسایل دیگر، انگشتتان را هم چکش بزنید! پس اجازه دهید یک چنکال به کمکتان بیاید. زمانی که می خواهید یک تابلو را روی دیوار نصب کنید، میخ را بین دندانه های چنگال قرار داده و سپس چکش را روی آن بزنید.

مطلب پیشنهادی: نصب تابلو بدون میخ، چاره چیه؟

پیچ کردن روی چوب

سیم ظرفشویی در جعبه ابزار کامل خانگی

سیم ظرفشویی در آشپزخانه جایگاه ویژه ای دارد و درون هر سینکی دیده می شود. ولی بدانید که سیم ظرفشویی به عنوان یکی از وسایل جعبه ابزار، برای پر کردن سوراخ هایی که برای نگهداشتن پیچ بزرگ هستند و یا باز شده اند هم کاربرد دارد. اگر سوراخ وی دیوار باز شده و ابعادی بیش از حد انتظار دارد، به سراغ سیم ظرفشویی بروید. با استفاده از قیچی قسمتی از نوار باریک استیل آن را ببرید، به آن چسب بزنید و آن را درون حفره قرار دهید. بعد از خشک شدن چسب، به راحتی می توانید پیچ را درون حفره بپیچانید. سیم ظرفشویی برای پوشاندن سوراخ موش هم کاربرد دارد. با این کار موشها درون سیم ظرفشویی به تله می افتند.

مطلب پیشنهادی: پر کردن سوراخ میخ روی دیوار با خمیر دندان، مگه میشه؟

پوشاندن سوراخ پنجره با لاک ناخن

لاک براق کننده ناخن برای وسایل جعبه ابزار

 با استفاده از لاک براق کننده ناخن می توانید پیچ های کوچک را سر جای خودشان قرار دهید و نگران افتادنشان نباشید به این صورت که نوک پیچ را کمی به لاک آغشته کنید. همچنین با استفاده از لاک می توانید خراش و حفره های بسیار ریز روی پنجره را هم بپوشانید. با چند لایه از لاک بی رنگ، سوراخ ها پوشانده می شوند و از بزرگتر شدن و ورود حشرات به درون خانه جلوگیری می کند.

آهنربا

آهنربا در وسایل داخل جعبه ابزار

داشتن یک آهنربا برای یک فرد فنی، مثل داشتن شاگرد تمام وقت است! یک آهنربا درون جعبه ابزار خود نگه دارید تا در زمانی که میخ، پیچ و دیگر خرده ریزهای فلزی روی زمین ریختند، سریع بتوانید آنها را جمع آوری کنید.

“چیدانه در قسمت ثبت درخواست به شما کمک می کند"

اقتباس: quickanddirtytips 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه