Chidaneh.com placeholder image

نصب آسانسور در خانه های قدیمی، بالا بری پایین بیای اینها لازمه!

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه نصب آسانسور جزء مهمترین و شاید اولین معیارهای یک خانه کامل و مناسب به شمار می رود. با افزایش جمعیت شهرهای بزرگ، آپارتمان نشینی آن هم با تعداد طبقات زیاد رشد بیشتری کرده است؛ بنابراین شرکتهای معتبر آسانسور به نصب آسانسور در این آپارتمان ها می پردازند. در این میان افرادی هستند که می خواهند برای خانه های قدیمی خودشان هم فکر چاره ای باشند. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در رابطه با نصب آسانسور در خانه های قدیمی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نصب آسانسور در خانه های قدیمی

سرویس خواب بالسا

نصب انواع آسانسور در خانه

قبل از هرچیز باید این را دانست که آسانسور انواع مختلفی دارد. بعضی از آسانسورها نفربر بوده و معمولا برای سالمندان و یا افراد ناتوان مورد استفاده قرار می گیرد. نصب آسانسور باربر هم معمولا در محدوده اسباب کشی و یا جابجایی وسایل خلاصه می شود. در این میان نصب آسانسورهای معمولی که برای جابجایی افراد هستند روی صحبت ماست.

در کنار این مسئله باید نصب آسانسور را از دید دیگری هم تعیین نمود. باید این را گفت که برای انتخاب نوع کارکرد آسانسور حتما باید شرایط خانه خود را در نظر بگیرید. اگر در حال بازسازی ساختمانتان هستید بهتر است از آسانسور هیدرولیک استفاده نمایید و اگر هم تصمیم ندارید که قسمت های دیگر ساختمان را هم تغییر و تحول دهید می توانید به سراغ نصب آسانسور وزنه ای بروید.

بالابر هیدرولیکی

امروزه راهکار تازه ای برای نصب آسانسور در خانه های قدیمی وجود دارد که به صورت بالابر بوده به آن آسانسور هیدرولیکی خانگی و یا home lift می گویند. این راهکار احتیاج به تخریب و فضای زیادی ندارد و در سیستم آن از جک های بالارونده هیدرولیکی بهره گرفته می شود و به چاهک، سیم بکسل و موتورخانه هم نیازی نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: هر آنچه از آسانسورهای خانگی تا بالابرها لازم است بدانید!

نصب آسانسور در خانه

کار با شرکتهای معتبر آسانسور

زمانی که تصمیم به نصب آسانسور در خانه های قدیمی می گیرید باید جوانب مختلفی را مدنطر قرار دهید. قبل از هرچیز باید کار خود را به شرکتهای فروش آسانسور و شرکتهای معتبر آسانسور بسپارید، چراکه مهارت و دانش آنها برای نصب آسانسور در خانه های قدیمی شرط لازم و مهمی است. سعی کنید از این شرکتهای معتبر آسانسور کاتالوگ هایی دریافت کنید تا تمام انواع آسانسورهای موجودشان را دیده و بررسی نمایید. در این صورت می توانید در انتخاب یکی از آنها راحت تر و البته موفق تر باشید.

نکته مهم دیگری که در رابطه با آن باید شرکتهای فروش آسانسور و یا شرکتهای معتبر آسانسور مشورت کنید سیم کشی و مسائل برقی ساختمان است. باید در این رابطه خیالتان راحت شود که دقیقا چه تغییراتی باید در روند سیم کشی ساختمانتان پیش بگیرید.

مطلب مرتبط: انواع آسانسور، بگو چجوری برم طبقه بالا؟!

آسانسور خانه

در رابطه با نصب آسانسور در خانه های قدیمی مسائل قانونی هم اهمیت زیادی دارند. شما باید مجوزی رسمی و قانونی از شهرداری بگیرید تا اجازه نصب آسانسور در خانه های قدیمی را داشته باشید. باید از شرکتهای معتبر آسانسور بپرسید که آیا در روند گرفن مجوز همراه شما هستند یا خیر. اگر دیدید که آنها مجوز نصب آسانسور در خانه های قدیمی را برای شما دریافت نمی کنند خودتان باید آستین هایتان را بالا بزنید و به سراغ کارهای اداری آن بروید.

نکته دیگری که در رابطه با همکاری با شرکتهای فروش آسانسور وجود دارد طی کردن هزینه پرداختی شماست. این مسئله به خودی خود اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید قبل از هرچیز با این شرکتهای معتبر آسانسور مشورت کنید و بدانید که بازه زمانی کلی برای نصب آسانسور چقدر است و در نهایت هم هزینه ای که باید برای آن پرداخت کنید چه میزان است. حتما بودجه  خود را به طور دقیق در نظر داشته باشید و در رابطه با هزینه نصب آسانسور هم به توافق برسید.

مطلب مرتبط: آسانسور مناسب و نکات فنی در طراحی و خرید آن

نصب آسانسور در منزل

نکاتی برای نصب آسانسور در خانه های قدیمی

برای نصب آسانسور در خانه های قدیمی علاوه بر نکاتی که ذکر شد باید مسائلی را هم در نظر داشته باشید. قبل از هرچیز برنامه ها و طرح های کلی خود را تعیین و بررسی کنید. باید بدانید که اگر ایجاد مسیر آسانسور شروع شود تغییر آسانسور بیش از چیزی که فکر می کنید سخت می شود.

زمانی که می خواهید سرویس آسانسور خود را نصب کنید حتما باید این را مدنظر داشته باشید که کابین آسانسور در جایی قرار بگیرد که دسترسی به قسمت های کلیدی آپارتمان از بین نرفته و به راحتی صورت بگیرد. در این شرایط باید حتما اندازه کابین آسانسور را به گونه ای انتخاب کنید که عبور و مرور از آن راحت باشد، به خصوص اگر افرادی با ویلچر و یا محدودیت هایی اینچنین در آن خانه زندگی می کنند. البته اینها به آن معنا نیست که کابین آسانسور را بیش از حد تعیین کنید. حتما استاندارد آسانسور را مدنظر داشته باشید.

آسانسور در منزل

در رابطه با انتخاب فضای نصب آسانسور باید حتما این مسئله را مدنظر داشته باشید که کابین آسانسور باید در جایی قرار بگیرد که در انجام کارهای روزمره در ساختمان مشکلی پیش نیاید. در این صورت توصیه ما این است که مسیر حرکت آسانسور را در جایی قرار دهید که خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد. بعد از نصب آسانسور حتما با کمک یک متخصص از مسائل ایمنی رعایت شده در آسانسور خودتان اطمینان خاطر حاصل نمایید.

اگر شما هم در فکر نصب آسانسور برای خانه خود هستید می توانید روی اهالی فن وب سایت چیدانه حساب کنید!

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه