تزیین دیوار خانه؛ تغییری کوچک ولی چشمگیر!

تزیین دیوار خانه؛ تغییری کوچک ولی چشمگیر!

تزیین دیوار خانه

یکی از نقاط خانه که وجودش به لحاظ تزیین شاید آنقدر مهم به نظر نرسد ولی تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون دارد، دیوار خانه است. دیوار فضایی بزرگ و جادار است که می‌توان آن را با المان‌های مختلفی تزیین کرد؛ به ویژه اگر فضای خانه شما به اندازه کافی بزرگ باشد، قدرت مانور بیشتری برای تزیین دیوار خانه خواهید داشت.

کاغذدیواری آیدی

روش‌های تزیین دیوار خانه

دیوارها همچون یک بوم بزرگ نقاشی بوده که آماده تزیین شدن با هنر دستان شما هستند. اگر خودتان هنرمند باشید، کار راحت‌تری خواهید داشت و با هنری که دارید می‌توانید دیوارها را به زیبایی با نقاشی دیواری یا طراحی تزیین کنید. اگر خودتان دستی به قلم ندارید، می‌توانید دیوارها را دکوری‌ها، کاغذ دیواری گلدار یا بافت‌های خاص و پتینه استفاده کنید.

تزیین دیوار خانه

این تغییرات کوچک و تاثیرگذار فضای اتاق، نشیمن، پذیرایی یا حتی اتاق خواب را جذاب‌تر می‌کند و تغییر خوبی محسوب می‌شود. اما، آنچه باید مورد توجه قرار دهید این نکته است که نباید تمامی دیوارها را تزیین کنید و فضایی شلوغ و سردرگم کننده درست کنید. بلکه،باید یکی از دیوارها را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و همان دیوار را با وسایل دکوراتیوی که مد نظرتان است دکوربندی کنید.

دیوار چوبی در دکوراسیون داخلی خانه

چوب یکی از متریالی است که به اندازه کاغذ دیواری استفاده نمی‌شود. اما، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و این پتانسیل را دارد که بتوان با آن دیوار را به زیبایی تزیین کرد. در واقع، باید گفت که در گذشته نه چندان دور، دیوارهایی که با چوب و کتابحانه یا قفسه‌های چوبی تزیین می‌شدند، بسیار متداول بودند. اما، اکنون، شکل ظاهری دکوراسیون چوبی دیوار کمی تغییر کرده است و مطابق با ترند روز شکل ساده و مینیمالی دارد.

تزیین دیوار خانه با چوب

 تنها به این نکته توجه کنید که هرچه طراحی مورد نظر پیچیده و پرکار باشد، هزینه دکوراسیون دیوار خانه چوبی بیشتر خواهد شد. می‌توانید به‌طور نمونه، دیوار مربوط به قرارگیری تلویزیون یا تی وی روم را با چوب کاور کنید و تلویزیون را روی آن بچسبانید.

بیشتر بدانید: تغییر خلاقانه دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف، جلوه‌ای جدید در دکوراسیون داخلی نشیمن

تزیین دیوار چوبی

در دکوراسیون دیوار خانه‌ باید به این نکته توجه کنید که همه چیز به اندازه باشد و از افراط و تفریط در استفاده از دکوراتیوها خودداری کنید. می‌توانید از قاب عکس شروع کنید و بخشی از دیوار را با چسباندن قاب عکس خانوادگی به محلی برای خاطرات خانوادگی از کودکی تا لحظه کنونی اختصاص دهید. یا می‌توانید از ساعت‌های طرح جدید و در ابعاد بزرگ برای تزیین یک دیوار استفاده کنید و در قسمت پایینی دیوار از دکوراتیوی همچون کنسول ساده کوچک استفاده کنید.

طراحی دیوار خانه با آجرهای مخصوص

تزیین دیوار خانه

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌تواند دیوار را از سادگی خارج کند و در واقع خود به تنهایی دکوراسیون کاملی باشد و نیازی به وسایل تزیینی اضافه نداشته باشد، استفاده از آجرهای تزیینی مخصوص است که کاملا دیوار را می‌پوشاند و می‌توانید تلویزیون خود را روی آن نصب کنید یا حتی می‌توانید دیوار را به صورت ساده و بدون هیچ آرایشی همانطور ساده در نظر بگیرید.

تزیین دیوار خانه با آینه

با قرار دادن وسایل تزیینی مختلف روی دیوراهای ساده و خالی به آن حجم می‌دهید و تغییرات چشمگیری در فضای مورد نظر ایجاد می‌کنید. می‌توانید دیوار خانه خود را با دیوارها در اشکال هندسی مختلف و شکل‌های هندسی مدرن تزیین کنید.

تزیین دیوار با آینه

 به عنوان یک پیشنهاد می‌توانید از المان‌های دکوراتیو آرت دکو که از اشکال بزرگ هندسی با رنگبندی آبی فیروزه‌ای، طلایی، مشکی و مانند آن است استفاده کنید. آینه می‌تواند انعکاس فضا را در خود نشان دهد و به زیباتر کردن و بزرگنمایی محیط کمک بیشتری کند. برای زیباتر کردن فضا می‌توانید از یک میز استفاده کنید و روی آن سفره هفت سین خود را بر نوروز بچینید و در مواقع دیگر نیز می‌توانید با گلدان‌های گل فضای روی میز را پر کنید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل به سبک آرت دکو؛ ایده ای منحصر به فرد برای تمامی نسل ها

تزیین دیوار خانه با قفسه بندی

قفسه بندی

یک روش برای تکمیل دکوراسیون خانه، نصب کردن قفسات در شکل ‌ها و اندازه‌های مختلف روی دیوارهای خالی خانه است. وجود قفسه یا طبقه هم فضایی برای قرار دادن وسایل مختلف عمل می‌کند و هم می‌تواند به عنوان یکی از المان‌های تزیینی به حساب بیاید. می‌توانید حتی از این قفسه‌ها برای قرار دادن کتاب نیز استفاده کنید و حسی متفکرانه و عمیق به فضای نشیمن خود بدهید.

تزیین دیوار با استفاده از گلدان‌های گل طبیعی

گیاهان به دلیل تولید اکسیژن در فضای اتاق حسی آرامبخش و پر از حال خوب را به خانه می‌آورند.  یکی از نمونه‌های دکوراتیوی که این روزها بسیار متداول شده است، تنگی از آب است که روی دیوار نصب می‌شود و می‌توانید درون آن گل‌های رونده که در آب رشد می‌کنند را قرار دهید و بعد از مدتی تمام دیوار پر از گل خواهد شد.

تزیین دیوار با گل طبیعی

می‌توانید درون این تنگ، ماهی قرمز بریزید و از دیوار به عنوان فضایی برای نگهداری این موجودات زیبا استفاده کنید. حتی می‌توانید از چراغ‌های LED برای زیباتر کردن فضا استفاده کنید.

تزیین دیوار خانه با نقاشی‌ در سبک‌های مختلف

یکی از المان‌های دکوراتیو که از دیرباز برای تزیین دیوار استفاده می‌شده است، تابلوهای نقاشی در سبک‌های مختلف بوده است. می‌توانید فضای دیوار خانه را با استفاده از یک تابلو بزرگ یا چندین تابلو کوچک تزیین کنید و جلوه هنری به فضای خانه خود بدهید. حتی می‌توانید روی دیوار را با نقاشی زیبایی از طبیعت یا هرآنچه در ذهنتان نقش بسته است، تزیین کنید.

تزیین دیوار با نقاشی

حتی می‌توانید با استفاده از سبک‌های مختلف و نوظهوری که ارائه شده است، برای دیوار قاب بندی از جنس کناف کنید و به دیوار خالی بافت و ابعاد بدهید تا برجسته‌تر دیده شود و بتوانید از المان‌های دکوراتیو برای زیباتر کردن و تکمیل فضا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: قبل و بعد از تغییر دکوراسیون داخلی خانه به سبک مورد علاقه شما

از چه المان‌هایی برای تزیین فضای دیوار خانه نباید استفاده کرد؟

اگر دیوار خانه شما با المان‌های دمده تزیین شده است، آن‌ها را از دیوار جدا کنید و سعی کنید هر چند وقت یکبار دکوراسیون آن را متناسب با نیاز روز به‌روز کنید. نیاز نیست از دکوراتیوهای گران استفاده کنید. می‌توانید با قیمت مناسب از ابزار مختلف برای تزیین دیوار استفاده کنید.

وسایل تزیینی دیوار

  • از تاکسیدرمی حیوانات در تزیین دیوار استفاده نکنید.
  • از گل‌های خشک برای تزیین دیوار خانه استفاده نکنید و اگر این مورد را در خانه دارید، آن را با گل تازه جایگزین کنید.

کلام آخر

برای ایجاد نوآوری و زیباتر کردن فضای خانه می‌توانید با تزیین دیوارهای خالی شروع کنید. برای تزیین دیوار می‌تاونید از کاغذ دیواری‌های رنگارنگ یا ساده، گل طبیعی، آینه، دکوراتیوهای زیبا و بسیاری المان دیکر استفاده کنید و زیبایی چشمگیری به فضای خانه بدهید. شاید تزیین دیوار اتفاق بسیار کوچکی به نظر برسد، اما، تاثیر آن چیزی بیش از آن است که بتوان تصور کرد و تنها با اعمال این تغییرات کوچک می‌توان تاثیر این زیبایی را درک کرد.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه