Chidaneh.com placeholder image

12 ایده دکوراسیون منزل برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: پیدا کردن راه حلی برای مشکل بزرگ تر جلوه دادن فضاهای داخلی خانه خیلی هم سخت نیست. کافی است تا کمی دقیق تر به اطرافتان نگاه کنید و پاسخ آن را در دکوراسیون منزل و مبلمان خانه تان بیابید. بیایید با هم نگاهی به این 12 راه حل بیاندازیم تا بتوانیم از این ایده ها در دکوراسیون منزل خودمان استفاده کنیم و مشکل مان را با فضاهای کوچک حل کنیم. پس با چیدانه همراه باشید تا با هم نگاهی به راه حل های طراحی دکوراسیون خانه های خیلی کوچک بیاندازیم.

قالیشویی ادیب

1. اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی را فراموش نکنید. رنگ سفید و خنثی نور را بیشتر منعکس می کند. استفاده از این رنگ برای دیوارها باعث می شود از لحاظ بصری دیوارها به عقب بروند و فضاها را بزرگ تر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی : معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت ۶۵ متری!

2. شما می توانید دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید پس بهتر است تا قبل از نصب تابلوهای خیره کننده و زیبا به دیوارها به این نکته توجه کنید، اگر می خواهید خانه تان بزرگ تر به نظر بیاید تابلو ها را در وسط دیوارها نصب نکنید، چون ناخود آگاه نظر بیننده به اندازه دیوارها جلب می شود.

مطلب پیشنهادی : ۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل

3. تخت خواب تاشو ، راه حل خانه کوچک هستند. شما هم می توانید از مبلمان های چند منظوره استفاده کنید. انتخاب مبلمان تخت خواب شو در این فضاها بسیار سودمند است و به شما کمک می کند تا فضایی کاربردی ترداشته باشید.

مطلب پیشنهادی : راه حل های طراحی دکوراسیون خانه های خیلی کوچک

4. طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید و با تهیه کاناپه هایی که فضاهای تو خالی دارند به خانه کوچک خود کمک کنید. این کاناپه ها می توانند به شما کمک کند تا وسایل اضافی خود را در آن ها قرار دهید و دکوراسیون منزل خود را کمی خلوت تر کنید.

مطلب پیشنهادی : ۴ نکته برای انتخاب درست کاناپه

5. آیا می دانستید که آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما هستند؟ به طور مثال نصب آینه های بزرگ قدی می تواند فضای اتاق را به طور چشم گیری بزرگ تر از آنچه هست نشان دهد. می توانید از آینه کاری برای داشتن خانه ای بزرگ تر و پرنورتر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینیم؟

6. آشنایی با طراحی مبلمان در دکوراسیون داخلی می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید. برای این که خانه ای بزرگ تر داشته باشید از مبلمان های با طراحی شلوغ استفاده نکنید این کار باعث می شود تا فضای داخلی خانه تان کوچک تر از معمول به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

7. حتما شنیده اید که اگر دکوراسیونی زیبا می خواهید؟ پرده ها را جدی بگیرید، حالا چیدانه به شما می گوید که اگر می خواهید خانه تان بزرگ تر به نظر بیاید پرده ها را جدی بگیرید، فقط کافی است تا چوب پرده ها را بالاتر نصب کنید تا سقف بلند تر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی : ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل

8. سعی کنید از یک کفپوش واحد برای تمامی فضاهای داخلی خانه استفاده کنید. حتی می توانید مبلمان را با کف پوش خانه ست کنید تا شاهد هماهنگی بیشتری در دکوراسیون منزل خود باشید.

مطلب پیشنهادی : کاشی های پر نقش و نگار، جلوه ای متفاوت برکف و دیوار

9. درب های اضافی داخلی را بردارید یا از درب و پنجره های خیره کننده با شیشه های رنگی زیبا استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی : انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه!

10. برای مخی کردن جعبه ها و چمدان ها در زیر تخت از رو تختی های بلند و دامن دار استفاده کنید. این کار باعث می شود تا اتاق از لحاظ بصری مرتب تر به نظر بیاید و همین کار باعث می شود تا اتاق تان بزرگ تر جلوه کند.

مطلب پیشنهادی : اتاق خوابی پر از انرژی مثبت!

11. تنوع مواد و مصالح مصرفی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان را کم کنید، به عنوان مثال می توانید روکش کابینت ها و پیشخوان را از یک جنس در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی : کاشی های رنگی در دکوراسیون منزل که دل شما را می برند!

12. از ضرورت های یک آشپزخانه کامل کشو های ساده ای در زیر میز غذاخوری برای جا دادن قاشق، چنگال، دستمال سفره و بقیه چیز ها است. دسته بندی ها به شما کمک می کند تا فضای مرتب تری داشته باشید  و این نظم دهی و طبقه بندی فضای داخلی خانه تان را بزرگ تر جلوه می دهد.

شما می توانید سوالات خود در مورد دکوراسیون منزل یا محل کار خود را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا اهالی فن، کارشناسان و علاقه مندان به دکوراسیون داخلی شما را راهنمایی کنند.

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی خانه، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب پیشنهادی : ۱۰ ترفند در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی کوچک

بزرگ نمایی خانه ای کوچک با بازسازی زیرزمین

استودیو ۴*۱۲، طراحی آتلیه معماری در فضایی کوچک

۱۰ نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حمید در تاریخ 06 تیر 1394
خیلی ممنون از راهنمایی شما
shamim در تاریخ 07 تیر 1394
خواهش می کنم، ممنون از توجه شما
nazanin a در تاریخ 09 تیر 1394
besiyar ali khaste nabashid va mamnun
shamim در تاریخ 09 تیر 1394
خواهش می کنم دوست عزیز، سپاس از توجه و همراهی شما
صادق در تاریخ 29 تیر 1394
با تشکر مطالبتون خیلی جالب و مفید هستند.

ثبت دیدگاه