Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک + عکس

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما پس از گذراندن یک روز شلوغ و پر دغدغه به خانه که بر می‌گردیم، به اتاق خوابمان پناه می‌بریم. اتاق خواب را می‌توان شخصی‌ترین بخش هر خانه‌ای دانست که معمولا زمان استراحت و آرامش ما در آن سپری می‌شود. در نتیجه طراحی دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک که در عین راحتی و کاربردی بودن، زیبا و دلنشین باشد باید دقت و وسواس زیادی به کار برد. در این مطلب در مورد چگونگی داشتن دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک صحبت می‌کنیم و شما را با ویژگی‌ها و ایده‌هایی در این‌ زمینه آشنا می‌کنیم. با چیدانه همراه باشید…

اتاق خواب ساده و شیک
دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
ویژگیهای اتاق خواب ساده و شیک

نکات لازم برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک

همیشه داشتن اتاق خواب شیک، به مبلمان و اکسسوری‌های گران قیمت و لوکس وابسته نیست. در واقع زیبایی و شیک بودن اتاق، بیش از هر چیزی به رعایت اصول دکوراسیون داخلی و زیبایی شناختی بستگی دارد. بیشتر این اصول که در ادامه معرفی می‌شوند، مربوط به چیدمان و ترکیب رنگی هستند که با کمترین هزینه انجام شده و زیبایی دو چندانی به اتاق خواب ساده و شیک شما می‌دهد؛

اسکای اسکرپر
تخت خواب اتاق ساده و شیک

انتخاب تخت خواب برای اتاق خواب ساده و شیک

با استفاده از تخت خواب متفاوت و منحصر به فرد با ترکیب رنگ مناسب و متفاوت می‌توان اتاق خواب ساده و شیک و جذابی‌‌ داشت. این اتاق خواب شماست و می‌توانید هر رنگ و مدل وسایلی را که در نظر دارید در اتاق خواب خود داشته باشید، حتی جسارت شما می‌تواند فضایی منحصر به فرد و مختص به خودتان ایجاد کند.

تختی با پشتی‌ بلند و ساده

 با تخت‌هایی با پشتی‌های بلند و ساده نیز می‌توان نقطه کانونی در اتاق ایجاد کرد و اتاق خواب ساده و شیکی داشت. این تخت‌ها فضای اتاق را متفاوت می‌کنند.

چیدمان تخت اتاق خواب ساده و شیک

چیدمان مناسب تخت اتاق خواب ساده و شیک

تخت‌خواب اصلی‌ترین و مهم‌ترین عنصر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک است و چیدمان دیگر وسایل باید با توجه به آن، انجام شود. می‌توان تخت را جلوی دیوار اصلی قرار داده و آن را به نقطه کانونی اتاق خواب تبدیل کرد. معمولا دیوار اصلی اتاق، روبروی درب قرار دارد و هنگام ورود در ابتدا دیده می‌شود، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که با توجه به طراحی اتاق، باید تخت را جلو دیواری بگذارید که مانع رفت و آمد نشود.

چیدمان مناسب تخت اتاق خواب ساده و شیک

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک باید اصل تعادل در چیدمان رعایت شود. پس تخت را در مرکز دیوار قرار دهید تا هم تعادل رعایت شود، هم از دو طرف به آن دسترسی داشته باشید. تنها در صورتی که اتاق خواب کوچکی دارید و قرار دادن تخت در مرکز آن غیرممکن است و رفت و آمد را دچار مشکل می‌کند، می‌توانید آن را در کنج قرار دهید.

دیوار سفید اتاق خواب ساده و شیک

رنگ دیوار در طراحی اتاق خواب ساده و شیک

رنگ‌های خنثی با نمای ساده‌، در زمینه دکوراسیون و حتی در حوزه مد و پوشاک، همیشه پرطرفدار و مد بوده و اتاق خواب ساده و شیکی ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌شود دیوارهای اتاق خواب‌تان را با رنگ‌های خنثی چون سفید، خاکستری، طوسی یا بژ رنگ کنید و بااین رنگ‌ها احساس راحتی و آرامش در فضا ایجاد کنید. حتی می‌توان در طرح‌ها و نقوش به کار رفته در طراحی اتاق از این رنگ‌ها استفاده کرد یا آن‌ها را با هم ترکیب کرد.

هارمونی اتاق خواب ساده و شیک

هارمونی در طرح و رنگ‌ اتاق خواب ساده و شیک

اگر رنگ اصلی اتاق خواب ساده و شیک‌تان را خنثی انتخاب کردید، باید با اضافه کردن وسایل و اکسسوری‌های رنگی، از کسل کننده شدن اتاق جلوگیری کنید. برای این کار می‌توان از روتختی، بالش، پرده و دکوری‌هایی که از نظر رنگ و طرح در بازار تنوع زیادی دارند با امکان تغییر آسان و مقرون به صرفه، استفاده کرد. 

تعادل رنگی اتاق خواب ساده و شیک

توجه داشته باشید که در اضافه کردن طرح و رنگ زیاده روی نکنید، از دو یا سه رنگ و طرح متفاوت استفاده کنید که در دکوری‌ها تکرار شوند تا اتاق خواب ساده و شیک شما نمایی منسجم و هماهنگ داشته باشد.

دیوار تاکیدی در اتاق خواب ساده و شیک

طراحی دیوار تاکیدی در اتاق خواب ساده و شیک

طراحی دیوار تاکیدی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای طراحی دکور اتاق خواب ساده و شیک است. برای این کار می‌توان دیوار پشت تخت را با کاغذ دیواری خاص و ساده‌ای پوشاند یا با رنگ خاصی رنگ کرد. اما روش به‌ صرفه‌تر این است که با نصب تابلو روی دیوار تاکیدی، آن را خاص و متفاوت نشان داد.

کاغذ دیواری تاق خواب ساده و شیک

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب ساده و شیک

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌توان در طراحی اتاق خواب ساده و شیک، به کار برد، کاغذ دیواری مناسب است. می‌توان در کنار چیدمان وسایل ساده، با کاغذ دیواری‌های طرح‌دار، فضا را به تعادل رساند. به چگونگی انتخاب کاغذ دیواری مناسب توجه داشته باشید. اگر وسایل اتاق خواب شما ساده و بدون طرح است می‌توانید از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید، در غیر این صورت کاغذ دیواری ساده و شیک می‌تواند فضای اتاق خواب شما را به تعادل برساند.

اتاق خواب ساده و شیک با نورپردازی

طراحی اتاق خواب ساده و شیک با نورپردازی اصولی

با توجه به سبک طراحی دکوراسیون اتاق خواب، می‌توان از لوسترهای کلاسیک یا مدرن سقفی استفاده کرد، یا لامپ‌هایی با نور زرد و به تعداد مناسب به‌کار برد. در کنار نور سقف، بهتر است از آباژور کنار تخت و دیوارکوب بالای میز آرایش استفاده کنید تا به آسانی بتوانید در اتاق خواب ساده و شیک‌تان مطالعه یا آرایش کنید.

اتاق خواب ساده و شیک با وسایل ساده

چیدمان اتاق خواب ساده و شیک با وسایل ساده

داشتن یک اتاق شیک و زیبا لزوما با وسایلی لوکس و عجیب و غریب امکان پذیر نیست. شما حتی می‌توانید با انتخاب ساده‌ترین وسایل و مبلمان نیز طراحی درست و زیبایی برای اتاق خواب خود انجام دهید. انتخاب وسایل ساده و بدون نقش در اتاق خواب ساده و شیک، فضای آن را آرام و زیبا می‌کند.

روتختی دست ساز اتاق خواب ساده و شیک

وسایل دست ساز در اتاق خواب ساده و شیک

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک، استفاده از وسایل دست ساز که خودتان طراحی و تولید کرده‌اید، در امن‌ترین و شخصی‌ترین بخش خانه است. پیشنهاد می‌شود که با کمی خلاقیت و هنر وسایلی هر چند کوچک برای اتاق خواب خود بسازید. در اتاق خواب ساده و شیک می‌توان وسایلی چون روتختی یا کوسن دست ساز استفاده کرد و فضایی کاملا منحصر به فرد ایجاد کرد که نتوان در جای دیگری شبیه آن را پیدا کرد. 

تزئین اتاق خواب ساده و شیک

وسایل تزئینی اتاق خواب ساده و شیک

یکی دیگر از راه‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک این است که در صورت سادگی وسایل اتاق خواب اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی به کار ببرید که فضای اتاق خواب شما را تغییر دهند. برای این کار می‌توان از تابلوهای متفاوت و جذاب استفاده کرد و با نصب آن‌ها روی دیوار، فضای متفاوت و جذابی در اتاق خواب ایجاد کرد.

گیاهان طبیعی در اتاق خواب ساده و شیک

استفاده از گیاهان طبیعی در اتاق خواب ساده و شیک

یکی از ساده‌ترین راه‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک به کار بردن گل و گیاهان آپارتمانی است. می‌توان با انتخاب یک گلدان ساده، فضای اتاق را از زمین تا آسمان تغییر داد. چراکه گیاهان می‌توانند انرژی مثبت زیادی را در فضا ایجاد کنند. گل‌های طبیعی که به ساده‌ترین شکل ممکن طبیعت را به اتاقتان می‌آورند، را می‌توان در گلدانی زیبا کنار تخت قرار داد. یا از گیاهان مخصوص اتاق خواب چون سانسوریا و آلوئه‌ورا استفاده کرد.

طراحی اتاق خواب ساده و شیک

به حداقل رساندل اشتباهات طراحی اتاق خواب ساده و شیک 

اتاق خواب پناهگاهی برای فرار از خستگی‌های فیزیکی و روحی زندگی اجتماعی است و در زندگی ما نقش مهمی‌ ایفا می‌کنند. برای به حداقل رساندن اشتباهات طراحی اتاق خواب ساده و شیک موارد زیر را در نظر داشته باشید؛

  • ایجاد شرایط مناسب برای خواب سالم
  • ایجاد فضای آرام برای استراحت
  • استفاده از عناصر تاثیر گذار در بازسازی روحی و جسمی‌ فرد

با رعایت اصول دکوراسیونی که در ادامه توضیح داده می‌شود می‌توان در اتاق خواب ساده و شیک خود فضایی ایجاد کرد که هم در آن استراحت کرد و هم انرژی کافی برای شروع یک روز جدید را ذخیره کرد؛

 چیدمان منظم اتاق خواب ساده و شیک

پرهیز از چیدمان نامنظم اتاق خواب ساده و شیک

چیدمان بهم ریخته و نامنظم باعث کاهش انرژی شده و فضایی خسته کننده ایجاد می‌کند. برای دوری از چنین چیدمانی می‌توان یک نقطه مرکزی در اتاق ایجاد کرد. برای این کار ابتدا نقطه مرکزی را انتخاب کنید، این نقطه را با وسیله‌ای خاص یا رنگی تاثیرگذار مشخص کرده و دیگر مبلمان و لوازم را با محوریت این نقطه چیدمان کنید. 

 چیدمان اتاق خواب ساده و شیک

با این کار موجب نظم و هماهنگی، افزایش انرژی‌ مثبت و ایجاد فضایی مناسب برای خواب خوب شبانه می‌شوید. می‌توان در اتاق خواب ساده و شیک تخت خواب را به عنوان نقطه مرکزی انتخاب کرد و دیگر وسایل را حول آن چیدمان کرد.

وسایل ضروری در اتاق خواب ساده و شیک

عدم استفاده از وسایل غیرضروری در اتاق خواب ساده و شیک

برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک نباید دیوارها را با دکوری‌های زیاد و غیر ضروری پر کرد. چراکه اتاق شلوغ و بی نظم شده و نمایی نازیبا پیدا می‌کند. پس تنها بهترین و زیباترین دکوری‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و در اتاق خواب قرار دهید.

اتاق خواب ساده و شیک با نور طبیعی

احیای فضای اتاق خواب ساده و شیک با نور طبیعی

همان طور که برای خواب سالم به فضایی تاریک نیاز دارید، برای آغاز روز با انرژی کافی و حس زندگی به نور خورشید نیاز دارید. پس تا جای ممکن از پرده‌های توری و و نازک که نور را از خود عبور می‌دهند در دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک خود استفاده کنید و تختخواب را جایی قرار دهید که در معرض نور خورشید باشد.

چوب در اتاق خواب ساده و شیک

پرهیز از به‌کار بردن متریال مصنوعی در اتاق خواب ساده و شیک

با اینکه بافت‌ها و سطوح طبیعی برگرفته از طبیعت، حس بهتری به ما می‌بخشند، اما در زندگی مدرن امروزی کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. از اشتباهات طراحی اتاق‌خواب و یکی از دلایل استرس، دور بودن از طبیعت است. 

متریال طبیعی در اتاق خواب ساده و شیک

برای حل این مشکل یکی از راه‌ها اینست که به جای مبلمان تولید شده با مصالح مصنوعی از مبلمان ساخته شده با متریال طبیعی، استفاده شود. با استفاده از کمد، تختخواب یا وسایل چوبی اتاق خواب می‌توان انرژی بهتری در اتاق خواب ساده و شیک ایجاد کرد.

پارچه‌های طبیعی در اتاق خواب ساده و شیک

عدم استفاده از پارچه‌های مصنوعی در اتاق خواب ساده و شیک

در نظر داشته باشید که ملحفه و روتختی تنها برای زیبایی نیست و راحتی و سلامت شما را هم تامین می‌کند. برای تامین سلامت بدن از پارچه‌های مصنوعی و صنعتی استفاده نکرده و به جای آن‌ها، ملحفه، روتختی و روبالشی‌هایی که با الیاف طبیعی و ارگانیک تولید شده‌اند در اتاق خواب ساده و شیک‌تان استفاده کنید.

پنجره‌های اتاق خواب

پرهیز از بسته بودن پنجره‌های اتاق خواب

در فصل زمستان با سردشدن هوا معمولا پنجره‌ها همیشه بسته می‌مانند. اما یکی از راه‌های شروع روز با انرژی زیاد و خواب خوب شبانه استشمام هوای تازه است. پس حتی در زمستان هم به مدت کوتاه، شب‌ها قبل از خواب و صبح‌ها بعد از بیدار شدن پنجره‌ها را باز کرده تا هوای تازه وارد اتاق خواب ساده و شیک شما شود. برای این که سلامت شما در خطر نباشد و هوا مستقیما به صورت‌تان نخورد می‌توانید از پنجره‌هایی با امکان باز شدن از بالا، استفاده کنید.

عدم استفاده از لوازم الکترونیکی در اتاق خواب

عدم استفاده از لوازم الکترونیکی در اتاق خواب ساده و شیک

اتاق خواب باید مکانی باشد که ما را از خستگی‌های روزانه دور ‌کند، اما امروزه تکنولوژی به تمام اتاق‌های ما وارد شده است. در اتاق خواب‌های امروزی تعداد زیادی لوازم‌ برقی و تکنولوژی به‌کار رفته اما از نظر سلامتی بهتر است از آن‌ها در اتاق خواب ساده و شیک استفاده نشود چراکه لوازم تکنولوژیک بر سلامت خواب تاثیر منفی دارند. 

وسایلی‌ مانند تلویزیون، کامپیوتر و تبلت را در اتاق خواب قرار نداده و تا جای ممکن تلفن همراه خود را نیز هنگام خواب خارج از اتاق قرار داده یا خاموش کنید.

اتاق خواب ساده و شیک روستیک
اتاق خواب ساده و شیک دونفره
اتاق خواب با وسایل ساده

کلام پایانی

اتاق خواب‌ها خصوصی‌ترین مکان در خانه‌ها هستند و کاربردی متفاوت‌ با فضاهای دیگر دارند و باید بر اساس کاربردشان طراحی شوند. خواب خوب شبانه از ملزومات داشتن زندگی سالم است و طراحی اتاق خواب ساده و شیک بر انرژی شما برای آغاز یک روز جدید، تاثیر مستقیم دارد. برای داشتن خواب سالم به محیطی دور از نور و صدا و تخت‌خوابی راحت نیاز دارید. همچنین برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک، نیازی نیست که هزینه بالایی برای خرید وسایل مجلل و لوکس بپردازید. شما هم اگر به داشتن اتاق خواب ساده و شیک علاقمند شدید با اصول دکوراسیونی که در این مطلب توضیح داده شد و کارشناسان چیدانه به ساده‌ترین و زیباترین شکل ممکن می‌توانید اتاق خوابی بی‌نظیر و آرامش بخش، طراحی و دیزاین کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه