Chidaneh.com placeholder image

چیدمان وسایل تزیینی، مثلثی بچین ببین چی میشه!

به قلم: گلنار

امروز در این مطلب می خواهم یکی از رازهای دکوراسیون داخلی را به شما بیاموزم. اگر چه بعضی از قوانین سخت و دشوارند و باید توسط یک طراح و دکوراتور حرفه ای انجام شوند، اما بعضی از آن ها هم به آسانی توسط خود شما قبل اجرا خواهن بود به شرط آن که راز آن را بدانید. مثلث بصری در دکوراسیون، قانونی است به شما می آموزد چگونه وسایل ساده ای که در که در خانه دارید را به زیباترین و بهترین شکل ممکن تزیین کرده و بچینید. 

چیدمان وسایل تزیینی

قالیشویی ادیب

استفاده از مثلث بصری در دکوراسیون

مثلث بصری راهنمایی فوق العاده آسان است که هنگام چیدمان در دکوراسیون استفاده می شود. هدف این است که یک وسیله بلندتر را در مرکز قرار داده و اشیا کوتاه تر در اطراف آن قرار می گیرند و به صورت بصری یک مثلث به وجود می آورند. در اینجا سه قانون ساده برای تزئین مثلث های بصری وجود دارد:

قانون اول چیدمان : استفاده از قاقنون سه تایی

شما باید وسایل را در گروه هایی به تعداد فرد مانند سه، پنج و هفت دسته بندی کرده و کنار بکدیگر قرار دهید. معمولا عدد سه برای این کار ساده تر و البته زیباتر است. تصویر اول به خوبی می تواند ابن دسته بندی را به شما نشان بدهد. البته چیدمان میز قهوه خوری یا همان جلومبلی خودمان با قانون سه تایی! هم این قانون را بیشتر به شما معرفی خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : تزیین میز جلو مبلی با ساده ترین ایده ها

چیدمان وسایل تزیینی

چیدمان وسایل تزیینی

قانون دوم چیدمان: ایجاد مثلث های بزرگ و کوچک

در قانون باید ابتدا تمامی وسایل و دکوری هایی که می خواهید کنار هم قرار بگیرند را طوری چیدمان کنید که یک مثلث اصلی و بزرگ را تشکیل بدهند. تفاوتی ندارد که این چیدمان در کجا انجام می شود، میز جلومبلی، کنسول، کتابخانه و … . مهم این است که بتوانید هنگام نگاه کردن به وسایل این مثلث را به صورت ذهنی ببینید. تصویر اول مثلث بزرگ تر را نشان می دهد. سپس در گام بعدی مثلث کوچک تر را ایجاد نمایید. ممکن است بسته به نوع و تعداد دکوری ها و ظروف، چند مثلث کوچک تر داخل مثلث بزرگ تر قرار بگیرند. به وجود آوردن این مثلث ها بیش تر براساس ارتفاع وسایل شکل می گیرد. بنابراین اگر در چیدمان به مشکل برخوردید فقط کافی ارتفاع آن ها را تغییر داده و کم یا زیاد نمایید. تصویر دوم این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان لوازم دکوری روی انواع میز

چیدمان وسایل تزیینی

استفاده از مثلث بصری در دکوراسیون

استفاده از مثلث بصری در دکوراسیون

قانون سوم چیدمان: مثلث بصری در همه جا 

شاید ین سوال برای شما نیز پیش بیاید که در چه مکان هایی می توان از این قانون استفاده کرد. باید در پاسخ شما بگویم که این ترفند در همه جا کاربرد داشته و راهگشا خواهد بود. تزیین انواع میز حتی میز غذاخوری، چیدمان طبقات مختلف کتابخانه یا بوفه و ویترین، تزیین میز کنسول، تزیین شومینه و حتی تزیین اپن آشپزخانه همگی با این راز زیبا، جذاب و شیک خواهند بود.

مطالب زیر را برای مطالعه بیش تر به شما پیشنهاد می کنم: 

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه