Chidaneh.com placeholder image

دیزاین اتاق نوزاد، 10 طرح خاص و کاربردی!

به قلم: سمانه زارعی

خرید وسایل و طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از کارهای هیجان­ انگیزی است که مادران سعی می­ کنند سلیقه زیادی برایش به خرج دهند. مخصوصا اگر قرار است فرزند اول به دنیا بیاید. دیزاین اتاق نوزاد علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب باید کاربردی باشد و مادر و نوزاد در آن احساس راحتی داشته باشند. در این مطلب از چیدانه با صنایع چوبی گامرون همراه هستیم تا راجع به دیزاین اتاق نوزاد صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

قالیشویی ادیب

گامرون چوب
سرویس خواب نوزادی مدل آسانا
گامرون چوب

دیزاین اتاق نوزاد؛ برنامه ­ریزی کنید!

بهتر است قبل از به دنیا آمدن کودک دلبندتان همه برنامه ­ریزی­ های لازم برای دکوراسیون اتاق نوزاد را انجام بدهید. در واقع شما باید بدانید که می­ خواهید اتاق کودکتان در چه سبکی و رنگی و با چه وسایلی چیده شود. در این مورد باید به ابعاد و اندازه اتاق، هزینه­ های لازم برای تهیه وسایلی مانند؛ کمد، تخت و.. توجه کافی داشته باشید. همچنین می ­توانید یک لیست اولیه از وسایل لازم برای اتاق نوزاد تهیه کنید و به مرور زمان وسایل لیست را کم و زیاد کنید. در ادامه مطلب نکته­ های مهم برای دیزاین اتاق نوزاد که به درد شما می ­خورد را بیان کرده ­ایم.

 

گامرون چوب
سرویس خواب دومنظوره آرکانا
گامرون چوب

گامرون چوب
سرویس خواب چند منظوره اتاق کودک به رنگ سفید
گامرون چوب

دیزاین اتاق نوزاد؛ از رنگ­ های گرم و سرد تا خنثی!

همیشه در انتخاب رنگ اتاق نوزاد کلیشه­ هایی وجود دارد که اغلب برای دیزاین اتاق نوزاد دختر از رنگ صورتی، یاسی، بنفش و برای اتاق پسران از تنالیته­ های رنگ آبی استفاده می ­شود. با اینکه این رنگ­ ها در بین مردم جا افتاده است ولی این انتخاب­ ها از نظر روانشناسی خیلی هم بی ارتباط به جنسیت نوزاد نیست. با این حال شما می­ توانید فکرتان را باز کنید و از رنگ­ های دیگری مانند سبز، زرد و یا قهوه ­ای و کرم برای دکوراسیون اتاق کودک تان استفاده کنید. به طور کلی توجه کنید که در استفاده از هر رنگی برای دیزاین اتاق نوزاد، تعادل را حفظ کنید. استفاده بیش از اندازه از یک رنگ باعث خستگی می ­شود و دل شما را می­ زند. رنگ­ های پاستیلی و ملایم انتخاب بسیار خوبی هستند.

 

گامرون چوب
سرویس خواب چوبی سفید اتاق کودک
گامرون چوب

خرید سرویس خواب نوزاد

برخی از خانواده­ ها ترجیح می ­دهند که با خرید سرویس خوابی که شامل چندین وسیله مانند تخت، کمد، دراور و… است کار خود را راحت ­تر کنند و در این صورت نیازی به جستجو و خرید جداگانه هر وسیله نیست. یکی دیگر از مزایای سفارش سرویس خواب اتاق نوزاد ایجاد تناسب و هماهنگی در رنگ و طرح وسایل اتاق است. به هر حال انتخاب با شماست؛ می ­توانید وسایل را جدا از هم بخرید و یا هر یک را جداگانه سفارش بدهید. برای چنین انتخابی می­ توانید سرویس خواب نوزاد خود را به تولیدکنندگان معتبر سرویس خواب اتاق نوزاد سفارش دهید.

 

گامرون چوب
تخت چند منظوره اتاق خواب کودک رنگ سفید
گامرون چوب

تختخواب اتاق نوزاد؛ آینده ­نگر باشید!

یکی از مهم­ ترین وسایل در دیزاین اتاق نوزاد تختخواب است. در انتخاب تخت مناسب برای نوزاد به عواملی مانند؛ ابعاد اتاق، اندازه تختخواب، راحتی، جنس تختخواب، قیمت و استاندارد بودن آن توجه کرد. یکی از دغدغه­ های خانواده ­ها این است که کودک تا چند سال بتواند از تخت استفاده کند تا هم هزینه­ ی مجددی برای خرید تخت پرداخت نشود و هم دردسر خرید تخت را نداشته باشند. برای این مسئله، سرویس خواب دومنظوره نوزاد و نوجوان انتخاب زیرکانه ­ای است. در این نوع سرویس، تختخواب قابلیت بزرگ­تر شدن دارد و کودک با افزایش سن و تا دوران نوجوانی می ­تواند از آن استفاده کند.

مطلب پیشنهادی: سرویس خواب دو منظوره، از نوزادی تا نوجوانی!

 

گامرون چوب
سرویس خواب دومنظوره مدرن اتاق خواب
گامرون چوب

دیزاین اتاق نوزاد؛ این نکته ها کمکتون می ­کنه!

1.وجود نظم: با اینکه در ابتدا نوزاد ذهنیتی از فضا و اتاق خود ندارد ولی شما به عنوان مادر رفت و آمد زیادی در اتاق نوازد خواهید داشت. یکی از اصول مهم در دیزاین اتاق نوزاد، وجود نظم در آن است. وجود کمد و کشوهای مشخص برای لباس ­های مختلف نوزاد، وجود جعبه ­ای برای اسباب بازی­ ها و همچنین منظم بودن وسایل اتاق نوزاد به ایجاد آرامش در فضا و بهتر شدن ارتباط مادر و کودک کمک خواهد کرد.

2.وسایل اضافی نخرید: ممکن است اطرافیان شما پیشنهادهای مختلفی برای خرید وسایل اتاق نوزاد به شما بدهند ولی لازم است شما به شرایط خودتان توجه کنید. ممکن است در ابتدای خرید وسایل هیجان زده عمل کنید ولی بعد از مدتی ممکن است کمبود فضا در اتاق کودک کلافه ­تان کند.

3.نورپردازی اتاق نوزاد: وجود پنجره ­ای که نور طبیعی را به اتاق نوزاد بیاورد، بر حال و هوای اتاق کودکتان موثر است. از نورخورشید برای روشن کردن فضا در طی روز، نهایت استفاده را ببرید. همچنین در طی شب یک چراغ خواب با نور بسیار ملایم و کم به شما کمک می­کند تا زمانی که شب کودک از خواب بیدار می­ شود حس بهتری داشته باشد.

4.صندلی مادر: صندلی مادر یکی از وسایلی است که ممکن است در ابتدا برای برخی غیرضروری به نظر برسد ولی وجود این صندلی به مادر برای شیردهی و یا خواباندن نوزاد کمک زیادی می­کند. کاربرد صندلی مادر را می­ توانید با استفاده از یک پاف و یا چارپایه تکمیل کنید.

5. شلف و اکسسوری: اگر فضای کافی در اتاق نوزاد داشته باشید وجود یک شلف کوچک می­ تواند جایی برای قرار گرفتن اکسسوری زیبایی باشد که حال و هوای اتاق را عوض می ­کند. سعی کنید در تزیین اتاق نوزاد تعداد زیادی اکسسوری و وسایل تزیینی به کار نبرید.

6.فرش و موکت: برای انتخاب نوع کفپوش اتاق نوزاد باید به راحتی توجه زیادی داشته باشید. نوزاد پس از مدتی که بزرگ می­ شود راه می­ رود و می­غلتد در نتیجه کف اتاق باید کاملا ایمن و نرم باشد. بهتر است برای اتاف نوزاد از وکت پرز بلند و یا فرش استفاده شود.

 

گامرون چوب
سرویس خواب نوزادی مدل آرینا
گامرون چوب

دیزاین اتاق نوزاد؛ اگه کوچیک باشه چی؟

اگر اتاق نوزاد شما بزرگ نیست؛ باید خلاقیت بیشتری برای جا دادن وسایل ضروری در آن به خرج دهید. رعایت نظم و خلوتی اتاق از اصول اولیه طراحی دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد است. از عوامل موثر از دیزاین اتاق کوچک نوزاد عبارتند از:

  • رنگ دیوارها و وسایل: رنگ­های روشن اتاق را بزرگتر و دلباز نشان می­دهند.
  • سرویس خواب: سرویس خواب جمع و جوری را انتخاب کنید و وسایل غیرضروری در ست سرویس را حذف کنید. تختی را انتخاب کنید که بتوانید در گوشه اتاق قرار دهید.
  • نورپردازی: نورپردازی کافی و استفاده از نور طبیعی به بزرگتر نشان دادن اتاق کمک می­ کند.
  • کمد و دراور: کمد نوزاد باید کاربردی و جادار باشد تا نیاز به فضای دیگری برای لباس­ ها یا وسایل کودک نباشد.
  • خرید هوشمندانه: با داشتن اتاق کوچک برای نوزاد باید با فکر بیشتری خرید کنید. یک سیسمونی مختصر و مفید در دیزاین اتاق کوچک نوزاد تاثیرگذار است.
  • تزیینات: سعی کنید وسایل اکسسوری اضافی را حذف کنید و دیوار اتاق را خیلی تزیین نکنید. یک طرح ساده و کوچک که روی دیوار کشیده می­ شود به زیباسازی اتاق کوچک نوزاد کمک می ­کند.

 

گامرون چوب
سرویس خواب نوزادی مدل آسانا
گامرون چوب

گامرون چوب
سرویس خواب نوزادی مدل آرینا
گامرون چوب

دیزاین اتاق نوزاد، چطوری لاکچری میشه؟

اگر به سبک دکوراسیون لوکس و مجلل علاقه دارید و می­ خواهید اتاق خواب نوزاد هم دست کمی از بقیه بخش­ های خانه نداشته باشند. می­ توانید با برخی از ایده ­ها اتاق لاکچری نوزادتان را طراحی کنید. برخی از این ایده­ ها عبارتند از: 

  • استفاده از رنگ های خنثی و شیک
  • کاربرد عروسک­های کوچک و بزرگ در دکوراسیون
  • تزیین دیوار با کاغذدیواری خاص
  • تختخواب طرح کلاسیک و دارای تزیینات
  • تختخواب طرح قصر و یا دو طبقه

 

گامرون چوب
سرویس خواب دومنظوره سوین
گامرون چوب

کلام آخر:

در این مطلب راجع به دیزاین اتاق نوزاد صحبت کردیم. با رعایت نکته­ هایی که بیان شد شما می­ توانید بهترین دیزاین را برای اتاق کودکتان انجام دهید. برای خرید و سفارش سرویس خواب نوزاد به فروشگاه ­های معتبر سر بزنید.

صنایع چوبی گامرون چوب تولیدکننده سرویس خواب اتاق نوزاد، کودک و نوجوان می­ باشد که به صورت تخصصی و کاملا منحصر به فرد و فارق از هرگونه کپی ­برداری از نمونه­ های داخلی و خارجی محصولات خود را عرضه می­ نماید. برای دیدن نمونه کارهای این مجموعه به پروفایل صنایع چوبی گامرون سر بزنید و برای سفارش انواع سرویس خواب با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطلب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه